Stiže i novi Peugeot 208 GTi

Peugeot je nedavno predstavio novu generaciju svog subkompaktnog modela 208. Novi mali lav je oduševio odvažnim i modernim dizajnom spoljašnjosti i unutrašnjosti. Prema najnovijim saznanjima ponuda će u skoroj budućnosti biti kompletirana hot-hatch verzijom, odnosno moodelom 208 GTi.
Podsetimo da je trenutno najsnažniji predstavljeni novi 208, u stvari električni e-208 čiji motor razvija 136KS i 260 Nm obrtnog momenta. Solidno, ali s ubrzanjem do 100 km/h za 8,1 sekundu je daleko od hot-hatch performansi.
Sada već stari 208 GTi je pokretao 1,6 litarski turbo 4-cilindrični motor sa 208KS i 300 Nm. To je bilo dovoljno da ovaj automobil ubrza do 100 km/h za 6,5 sekundi i postigne najveću brzinu od 230 km/h.
Od novog 208 GTi se mogu očekivati još bolje performanse s obzirom da se novi 208 bazira na platformi CMP što je doprinelo smanjenju mase za oko 30-ak kg. Još uvek nije potvrđeno šta će ga tačno pokretati, ali je verovatno zadržavanje 1,6 litarskog turbo motora.

Takođe, moguća je i elektrifikacija pogonskog sklopa. Štaviše, pojavile su se informacije o paralelnom električnom performance modelu. S obzirom da će se u standardnoj ponuditi nalaziti e-208 to i nije nemoguće.
Konvencionalno pokretani 208 GTi će biti konkurencija modelima kao što su Renault Clio RS, Ford Fiesta ST i Volkswagen Polo GTI. Dolazak ovog automobila na tržište se očekuje tokom 2020. Pored snažnije motorizacije, mogu se očekivati dorade aero paketa, oslanjanja, upravljačkog i kočionog sistema i sl.
Izvor: Autonet.hr
Renderi: Aksyonov Nikita