home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Pressonline.rs

Akcija zamene staro za novo u Nemačkoj, u kojoj građani dobijaju 2.500 evra od države da svoj stari automobil recikliraju i kupe novi, leglo je prevare, pišu nemački mediji. Prema podacima policije u toj zemlji, dosad je najmanje 50.000 starih automobila završilo na tržištima Afrike i Azije umesto na reciklaži.

Nemačka je prva zemlja koja je uvela nagradu za kupovinu novog automobila uz uslov da stari bude uništen. Od 1. januara do sada već se oko pola miliona građana odlučilo da zameni svog četvorotočkaša starijeg od devet godina novim, uz državnu pomoć od 2.500 evra.
Otkad je cela akcija počela vlasnici auto-otpada bili su u čudu videvši kakve su automobile ljudi spremni da bace samo zarad premije. Nemci su, naime, na reciklažu vozili kola u jako dobrom stanju. Stoga su vlasnici auto-otpada našli način kako da zarade koji evro više, pa su skoro nove automobile prodavali na tržištima Afrike i Azije.
Nemačka policija procenjuje da je čitav posao zamene starih automobila novim postao leglo prevare. Do sada je zabeleženo najmanje 50.000 slučajeva da stari automobil nije uništen, nego je prodat. Naravno, ne kao staro gvožđe, već kao automobil za manje bogata tržišta.
- Ukoliko bi neko hteo da vozilo ponovo registruje u Nemačkoj, to bi bilo krivično delo jer bi taj neko morao da falsifikuje sve papire. Ako to vozilo, međutim, napusti granice i Nemačke i Evropske unije, onda je istraga takvog slučaja težak i složen posao, a ishod je više nego neizvestan - objašnjavaju nemački policajci.

Potpredsednik Udruženja nemačkih kriminologa (BDK) Vinfrid Albishauzen objasnio je da su velike zloupotrebe otkrivene posle najavljenih kontrola brodova koji su s polovnim automobilima isplovljavali iz Hamburga ka Africi. On je precizirao da je na tim brodovima nađeno bar 200 automobila koji je trebalo da budu uništeni, ali nisu.
S druge strane, Udruženje za pomoć pri očuvanju životne sredine (DUH) procenjuje da je bar 100.000 automobila od početka godine ilegalno prodato na siromašnim tržištima.
Mediji u Nemačkoj ocenjuju da se čitav program premija za stare automobile polako primiče kraju jer je sve manje onih koji žele novi auto. Tokom akcije samo malobrojni proizvođači su bili na dobitku. Najviše koristi izvukli su oni proizvođači koji u ponudi imaju male, jeftine automobile, pre svega „strance" poput „Fijata", koji je udvostručio broj prodatih vozila, a mogu da se pohvale i korejski i japanski proizvođači. Kad je reč o nemačkim firmama, u „Folksvagenu" su jedva mogli da se odbrane od kupaca koji su želeli novi „polo", koji je ovog proleća izašao na tržište. „Fordu" je prodaja porasla za 50 odsto, a okoristio se i „Opel" sa rastom od 33 procenta. Ako se to preračuna u evre, to znači da je samo „Opel" za svojih 52.000 prodatih vozila dobio oko 130 miliona evra državne pomoći.

Nemački automobili i u istočnoj Evropi

Predstavnici više nemačkih partija zatražili su hitnu istragu povodom tvrdnji nemačke policije da stari automobili koje država otkupljuje od građana po sistemu staro za novo, umesto na otpadu, završavaju na tržištima afričkih i azijskih zemalja. Uz to, političari su naveli da stara nemačka kola završavaju i na istočnoevropskim tržištima.
- Carina, policija i državna služba za kontrolu izvoza trebalo bi da sprovedu pojačanu kontrolu na auto-otpadima da bi se sprečile zloupotrebe - izjavio je predstavnik Liberalno-demokratske stranke (FDP) Patrik Dering.



čitanja : 3659



Komentari