home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Italijanski „Fijat” i francuski „Pežo-Sitroen” jedina su dva proizvođača automobila koja poštuju planove EU usmerene na smanjenje potrošnje goriva i emisije ugljen dioksida.

To je pokazao izveštaj ekološke grupe Saobraćaj i okruženje koja je takođe pohvalila nemački BMV zato što je najviše učinio na smanjenju emisije ugljendioksida iz njihovih automobila.

Grupa je međutim upozorila da proizvođači vozila nisu uradili dovoljno da „očiste” kola koja prave i zatražila je da pojačaju napore u godinama koje slede.

Evropska autoindustrija mora do 2015. da smanji prosečnu emisiju ugljendioksida na 130 grama po kilometru a proizvođač koji to ne učini biće kažnjen.

Taj cilj je utvrđen prošle godine nakon što proizvođači, osim Fijata i Pežoa, do ove godine nisu ostvarili dobrovoljni cilj smanjenja emisije na 140 grama ugljendioksida po kilometru.

Do 2020. svi proizvođači u Evropi moraće da prodaju kola koja ispuštaju prosečno 95 grama ugljen dioksida po kilometru.

Najveći zagađivač, po istraživanju aktivista iz grupe, jeste „Dajmler”, proizvođač luksuznih „mercedesa”, koji do 2015. treba da smanji štetnu emisiju za četvrtinu.

U izveštaju grupe navodi se i da potrošači ne brinu mnogo za klimatske promene kada biraju auto a nije ih uplašio ni rast cena goriva tako da se i dalje opredeljuju za velike automobile koji mnogo troše.

Grupa Saobraćaj i okruženje saopštila je i da očekuje da Evropska komisija početkom sledećeg meseca objavi nacrt novih propisa o ograničenju štetne emisije za dostavna vozila, kamione i autobuse.

Oni su od zvaničnika EU zatražili da istraju na prethodnim planovima da se emisija ugljendioksida smanji do 2012. na 175 grama po kilometru, do 2015. na 160 grama i do 2020. na 120 grama.

Autor : Tanjug.rs 

Foto : Fiat, Peugeot 



čitanja : 956



Komentari