home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Češka je prošle godine proizvela rekordnih 975.000 vozila, 2,85 odsto više nego 2008. i postala najveći evropski proizvođač automobila po stanovniku.

Tu titulu preuzela je od susedne Slovačke, u kojoj je proizvodnja pala za petinu, na 463.000 vozila, objavio je slovački dnevnik "Pravda".   

U Slovačkoj je najviše smanjena produkcija u bratislavskoj fabrici nemačkog koncerna "Folksvagen" - za polovinu. Sa proizvodnih traka sišlo je nepunih 106.000 vozila, najmanje od 1997. godine. Najveći deo češke produkcije činila su putnička vozila - 970.000, što je povećanje za 3,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Proizvodnja putničkih automobila u Češkoj je za poslednjih pet godina više nego udvostručena, a rasla je i u poslednje dve krizne godine. Znatno su joj pomogle antikrizne mere uvedene 2009. godine u nizu evropskih zemalja. Udruženje češke autoindustrije za ovu godinu predvidja obim proizvodnje sličan prošlogodišnjem i smatra da neće biti premašena granica od milion proizvedenih vozila.

U celoj Evropi je, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA),  proizvodnja putničkih automobila prošle godine opala za 13 odsto, na 13,4 miliona vozila, što je najniži nivo u 14 godina. Ukupna proizvodnja motornih vozila u Evropi smanjena je za 17 procenata, na 15,2 miliona. Najveći proizvođač motornih vozila u Evropskoj uniji ostala je Nemačka, gde je produkcija smanjena za 14 odsto, na 5,2 miliona vozila. 

Autor : Tanjug.rs

Foto : Škoda



čitanja : 4431



Komentari

NAPRED ŠKODITA!!!

Autor Predrag 16 Mar 2010, 12:56

Kakve sve lude podatke mozemo da procitamo u danasnje vreme!!!
Pa nece valjda da bude Nemacka prva po tom koeficijentu sa 82.000.000 stanovnika. Dakle treba da proizvede nekih 7.613.741 automobil da bi bila prva. Da ne pricam o izdvojenim proizvodnim pogonima van Nemacke sto naravno Skoda nema...
Sta sve crni mmarketing radi samo da se nesto napise...
Zato sve treba shvatiti kao salu...

Autor Panchev9 16 Mar 2010, 14:32

@Panchev9

Skoda ima i 2 pogona u Indiji!U Ceskoj pogone fabrike imaju osim Skode i Peugeot/Citroen u saradnji sa Toyotom i Hyundai.

Autor milan 16 Mar 2010, 14:59

Predsednik Vaclav Klaus je pametno blokirao krizne subvencije auto industriji u Češkoj i time spasio češke poreske obveznike, a češke auto fabrike su spasili poreski obveznici Nemačke, UK itd.

Autor Boris 16 Mar 2010, 15:06

Brojevi i matematika su bitni...
U ovom tekstu...
Ne moze se sve porediti...
Inace Skoda ima fabrike i u Kazahstanu, Rusiji, Ukrajini, Kini pa caki Vogoscu iz Sarajeva prikazuju kao deo svoje mreze...

Autor Panchev9 16 Mar 2010, 15:18

Bilo kako bilo, ona škoda sa slike lepo izgleda.

Autor Moron 16 Mar 2010, 15:52

Osim sto mu ove maglenke napred stoje "ko piletu sise"...:)))

Autor carobnjak 16 Mar 2010, 23:10

to nisu maglenke

Autor ChedomirADELAIDE 17 Mar 2010, 05:14

@ChedomirADELAIDE
nego sta su?

Autor carobnjak 17 Mar 2010, 07:40

Stvarno, Predraze, sta su ona svetla napred?
Carobnjak, ako pises u 2 nocu, kako to da si sada budan?

Autor Moron 17 Mar 2010, 08:43

@carobnjak

pa redovna svetla: kratka ili dugacka-sta znam ali maglenke znam da nisu

Autor ChedomirADELAIDE 17 Mar 2010, 10:56

Cedo,da vas razresim sumnji-to jesu maglenke,doduse malo vece,ali jesu.

Autor milan 17 Mar 2010, 11:20

@Milan
Koliko je meni poznato, maglenke se postavljaju nisko, da se u uslovima magle spreči "samozaslepljenje"... Sad, škoda je to i svašta je moguće...

Autor Moron 17 Mar 2010, 12:18

Sutra idem na probnu vožnju Yetia, pa ću se raspitati za tu misteriju zvanu "pileće sise". Pošto one postoje i na Yetiu u osnovnom paketu, a svetla za maglu su dostupna u srednjem, moram da priznam da i mene bune.

Autor Škodislav 17 Mar 2010, 12:50

@ChedomirADELAIDE
nemas pojma, ipak su maglenke!

"Za to je zaslužan kockast oblik relativno visoke karoserije, originalne svetlosne grupe sa neobično poziocioniranim svetlima za maglu i brojni ofroud detalji koji pojačavaju jetijevu muskulaturu. "

https://autoblog.rs/blog/auto/predstavljamo/2009/11/09/skoda-yeti-2.0-tdi-4x4-na-testu-politike

Autor carobnjak 17 Mar 2010, 22:02

za moj pojam to nisu maglenke a ONI to mogu zvati i radarima za maglu ako im se hoce

Autor ChedomirADELAIDE 18 Mar 2010, 01:59

Ja jutros gledah na ulici Yeti ( imao je oznaku "auto škola" ). Meni je od pozada dosta ružan. A i sa boka se nekako odmah primeti da je uradjen na platforni golfa, dosta je mali, tako da mu cena ( ona koja jeste ) postane još veća ...

Autor Moron 18 Mar 2010, 09:01

Danas sam probao Yeti 4x4 2.0 TDI 140 Ks. Auto je veoma: komforan, pregledan, stabilan, tih i ide kao lud. Nemam apsolutno nijednu zamerku. Ko umesto njega kupi Dastera, taj je definitivno loood. Ne mogu da se porede ni na koji način. (mislim na osnovni model Yetia i na Dastera sa ekvivalentnom opremom). Rešavio sam usput i misteriju: u osnovnom paketu se ne dobijaju svetla za maglu!

Autor Predrag 18 Mar 2010, 17:06

@Predrag
misterija je bila da li su oni smesni dodatni farovi maglenke ili sta vec?

Autor carobnjak 18 Mar 2010, 17:08

@carobnjak

Ono jesu maglenke, ali ih nema u osnovnom paketu.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 17:16

@carobnjak

U Autokući Samardžić su mi rekli da oni uvek postoje, ali da za njih nije izvedena instalacija i da umesto pravih sijalica su imitacije. U Autočačku su pak rekli, da na njihovo mesto u osnovnom paketu, dolaze poklopci. Šta je istina pojma nemam.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 17:21

@Predrag
A sta je VW pandan Yeti-ju? Tiguan? Ako je verovati cenovniku, njegov dizel od 140 ks kosta 30.000. Koliko je takav Yeti?
Sto se maglenki na Yeti-ju tice u "baznoj" varijanti, ja mislim da ima maglenke u fizickom smislu, a da mu fale "samo" sijalice i instalacija ( sta ces vise? ), jer je tako jeftinije za fabriku. Ja sam imao "bazni" 307, koji je "imao" upravo takve maglenke, tj. u funckionalnom smislu nije ih ni imao ...

Autor Moron 18 Mar 2010, 17:50

@Moron

Da Tiguan mu je pandan. Yeti 4x4 2.0 140 KS CR, sa srednjim paketom opreme (Ambition) je 21.089 eura, a u najvišem (Experience) je 22.691. Srednji paket ima sasvim zadovoljavajuću opremu. Ako te zanima, možeš da ga probaš (baš taj motor) u AK Samardžić. Ja sam danas bio. Test vožnje rade do 15h, a salon radi do 17h.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 17:58

@Predrag
haha,bitno je da ChedomirADELAIDE nije bio u pravu...:)))

Carobno pitanje za tebe: da li je Roomster bolji od Fabie? :)

Autor carobnjak 18 Mar 2010, 18:42

@Predrag
Sada sam pogledao pakete opreme koje pominjes. Zaista su ok, oba. Pitanje je da li vredi doplatiti 1.500 EUR-a za prelaz izmedju njih, posebno za onu vsrtu "klime". Bizolalna klima je dobra stvar, ali moje iskustvo je da je totalni promasaj podela zona na levo-desno ( kako svi rade ). Potrebnija je podela zona na napred-nazad, posebno kod ovakog oblika kola ( kao karavn ). Ja sam testirao zimi moja kola sa par senzora i zakljucio da temperatura u kolima zna da varira i do 5 stepeni za putnike prednje i zadnje klupe, gore i dole ( bez obzira sto imam i pozadi "ventilaciju" ), a da ti ne govorim o trecem redu sedista ( imam jedno i tamo ). To je jako bitno za duga zimska putovanja, posebno ako ti oni pozadi spavaju ( leti je razlika temperatura zanemariva ). Zato sam deci i obecao da ce iduce nase vozilo da ima trozonsku klimu, pa neka svako sebi podesava kako mu prija...
p.s. Necu na test voznju, jer, sta cu ako mi se svidi?

Autor Moron 18 Mar 2010, 21:13

@Moron

Postoje i ventilacioni otvori za putnike pozadi između prednjih sedišta u produžetku "tunela"(isto kao i na Octavii).

U slučaju da ti se svidi, objedinio bi karakteristike svog sadašnjeg i svog omiljenog automobila. To bi bio pravi kompromis.:)))

Kada ja budem uzimao Yetia, uzeću srednji (ili osnovni) paket opreme, i doplatiću još neke stvari. Čekam motor 1.4 TSI :)))

Autor Predrag 18 Mar 2010, 21:55

Predraze, Yeti je "karavan" i ima mnogo vecu zapreminu vazuda od Octavie za zagrejati/ohladiti. Ono sto je Octavii dovoljno, Yetiju sigurno nije. Imam i ja u tom tunelu ventilaciju. I "sipak". Ne bih od BGD do Zabljaka sedeo pozadi na spoljnih -10, a pogotovo ne u 3. redu ( te putnike "umotavamo" kao mumije ).
Znaci, ti Carobnjak prelazite na 1,4 "turbo"... Mislim da je to dobra konfiguracija ( posebno zbog onog Nm ), ali da cena njegovog odrzavanja "gadja" dizel verziju. Samo da li Fiat ili VW, sta li je bolje? Nego, da ga ne diramo, nesto je emotivan veceras. Te proklete veverice ...
Reci mi, za tvoj sadasnji 1,4, koji su propisani i sa tvoje strane primenjivani intervali odrzavanja i koliko to kosta. Ovi su "moji" malo bezobrazni, a reci cu ti i zasto. Sadasnji 1.6 HDI FAP je postojao kada sam uzeo i prethodni 2.0 HDI. Tada je za oba pisalo da su im "A" servisi ( ulje motora i filter ) na svakih 20.000 km, a "C" servisi ( ulje motora i svi filteri ) svakih 60.000 km. Sada, medjutim, za ovaj 1.6 HDI pise da su mu A servisi na 10.000 km ( kosta oko 80 ), a C servisi ( 170 ) svakih 20.000 km. Dosta ga "skratise", naravno, samo da sebi napune dzepove. Mada, ja sam i pre ulje menjao na oko 7-8.000, tako da mi se nista promenilo nije.
Sto se Yeti-a tice, hvala ti za predlog, ali necu. Ne zbog njega ( ne fali mu nista ), vec zbog sebe, jer sam sebi rekao da cu da se "smirim" jedno 150-200.000 km ...

Autor Moron 18 Mar 2010, 22:40

@Predrag
nisi mi odgovorio za Roomster?

Autor carobnjak 18 Mar 2010, 22:44

@Moron

Škode greju kao besne. Koliko god da je zimus bilo hladno, nikada mi potenciometar za grejanje nije bio preko četvrtine.

Kod Fabie i Roomstera važi sledeće:
1) zamena ulja na 15.000 km ili na godinu dana (ja idem na 10.000 km)
2) kontrolni servis na 30.000 km ili na svake dve godine (zamena metlica brisača i polen filtera)
3)zamena kočne tečnosti na svake dve godine
4)Na 60.000 km: filter za gorivo, svećice, filter za vazduh
5)Na 120.000 km zamena zupčastog kaiša
6)na 150.000 km kontrola filtera izduvnih gasova dizel motora
7)Na 240.000 km Zamena zatezača zupčastog kaiša (dizel motori bez filtera za izduvne gasove)
8) Na 300.000 km zamena zatezača zupčastog kaiša (dizel motori sa filterom za izduvne gasove)

Ja na 10.000 km menjam ulje, filter za ulje i filter za vazduh, a na 20.000 km, menjam svećice i filter za gorivo.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 23:21

@carobnjak

Znam da je na toj čuvenoj listi Roomster ispred Fabie i to dosta, jer je u pitanju stara Fabia. Inače, razlika između Fabie i Roomstera je samo u obliku karoserije od polovine pa do kraja. Sve ostalo je potpuno isto.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 23:24

@Moron

Servis na 15.000 km je oko 6.500 - 7.000 din.

Autor Predrag 18 Mar 2010, 23:26

@Predrag
znam za razliku ali meni je Roomster nekako ozbiljniji automobil, idealan za porodicu, malu privredu. Esteski mi uspelije izgleda jer Fabia ima lepu prednjicu ali zadnji je nekako nedovrsen, kod Roomstera to mnogo bolje izgleda...

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 00:03

@carobnjak

Ne zove se za džabe Roomster. Prostran je kao soba. Neverovatno koliko ima mesta unutra, posebno pozadi. Čini mi se da je komforniji i od Superba. Mada, ipak mislim da je on za osobe koje starije od mene. Ne mogu sebe da zamislim u njemu.

@Moron

Pitao si me čiji je benzinski turbo motor bolji, Fiatov ili VW-ov? Ne znam dovoljno o Fiatovom motoru, pa bih zamolio čarobnjaka da navede koje je inovacie Fiat uveo pri proizvodnji turbo benzinskih motora, u odnosu na druge proizvođače.

1.4 TSI mi se veoma dopada, jer mu je maksimalni obrtni moment od 200 Nm raspoloživ od 1500-4000 o/min, što znači da u celom opsegu broja obrtaja vuče maksimalnim intenzitetom. To je (kao što sam već pisao) postignuto primenom mehaničkog i turbo kompresora (po čemu je ovaj motor jedinstven).

Autor Predrag 19 Mar 2010, 00:20

Predraze kad budes uzimao YETIJA, uzmi sa FUNKCIONALNIM maglenkama da bi CAROBNJAK imao sa cime da se igra

jbg momci meni to i dalje ne lici na maglenke pa se carobnjak moze upljuvati pisuci o tome pa cek se nasaliti na moj racun ja ostajem pri svom stavu

Autor ChedomirADELAIDE 19 Mar 2010, 07:48

@Predrag
E, bas cu posle malo da pogledam detalje fiatovog i VW "turbo" benzinca od 1,4 litra ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 07:52

@Predrag
Mislim da ne sagledavas na potreban nacin problem "grejenja" ( neravnomerne temperature u svim delovima ) vozila koja imaju oblik "karavana". Sva ta kola imaju veliki "volumen" iza drugog reda sedista, a nikakvu "ventilaciju" u tom delu ( gde moze da bude, recimo, 1,5 m3 vazduha ). Pricao sam sa dosta vlasnika raznih "karavana" koji ih koriste porodicno i svi se slazu da tu postoji problem i da je nemoguce postici ravnomernu temperaturu u celoj kabini, a da su posebno ugrozeni putnici pozadi. To ne moze da se resi bez trozonske klime ili eventualno dvozonske ( kada im podela bude napred/nazad, a ne levo/desno ). Zato taj problem mora da zimi ima i Yeti, a posebno Roomster. Veruj ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 08:07

Kako shvatiti ovu vasu koaliciju kao "moron Predrag" ili "Predrag moron"...
:)
Zanimljiv je ovaj novi fenomen u Srba koji se ogleda u branjenje Skode do iznemoglosti...
Rekoh vec da mi sve vise licite na Golfiste (2)...
Ipak je to isti koncern...
Zanimljiva je i ova opcija kada imats maglenke fizicki na vozilu ali dok ne probas da ukljucic a onda cvrc...

Autor Panchev9 19 Mar 2010, 08:46

@Pancev
Nema ovde "koalicija", sto ne znaci da o nekim pitanjima ljudi ne mogu da imaju isto misljenje ... To je nakada samo "razum" protv "nerazuma". Ali, kako da zameriš "zaljubljenima"?
Slažem se sa tobom, to sa "kvazi" maglenkama jeste "moronski", ali sada, kada imam "prave", ne vidim njihov neki veliki praktičan smisao. Šta će mi svetla sa dometom do 35 metara? Jedino ako ćeš, recimo, da voziš noćni "reli" od Foče preko Tjentišta do Gacka, pa da ti je bitno da ti osvetljavaju krivine i to sve dok ti na put ne stanu "Organi" ( oni, što u smeni moraju da skupe najmanje 25 kaznenih poena ) i kažu "Dobro veče ..."

Autor Moron 19 Mar 2010, 09:28

@Carobnjak
Znaš šta smo zaboravili da svima pomenemo u vezi supertesta Brava? Pa, onaj menjač, što je "zapinjao" ... Znam šta ćeš reći, kvar nije bio u samom menjaču ( što je za vozača pri "otežanom" prebacivanju stepeni prebosa baš velika "uteha" ).
Te proklete veverice... Kakve štetočine. Nisu mogle da podnesu ni menjač sa 6 brzina... Da sam teoretičar zavere, rekao bih da uopšte ne podnose ni fijat ...

A sada sam se setio i zašto je kod novih fiat motora interval zamene ulja na 35.000 km ( kao što si rekao ). Sećaš se kada je u Auto bildu bio super test neka alfe sa motorom 2.0 twin spark? One što su joj na 100.000 km morali da ( pored redovnih zamena ) DOSPU 18 ili više litara ulja - jer ga je dosta "trošila"? E, to ti je novo "tehničko rešenje" Fiata, koji je izgleda preuzeo od mazde - sa Vankel motora ( koji samo "troši" ulje, ne prlja ga, pa ni ne treba da se menja, već samo DOSIPA ). Doduše, taj fiatov motor nije vankel. Bravo fiat ... Je.. te, opet sam zloban. Šta ti je naš čovek ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 09:44

@Predrag
Objasni mi jednom kakva je ( sa aspekta konstrukcije ) razlika izmedju "poluatomatskog" menjaca ( je li to onaj "pilotirani", "robotizovani", "Easytronic" ... ) i "običnog" menjača. Kako njemu radi "kvačilo" i kakvo je ono u odnosu na "standardno"?
Zašto vozila sa "poluatomatskim" menjačem troše po gradu manje od kola sa "običnim" ( kada automatski troši znatno više,pa i 20%-25% više po gradu, barem je do sada tako bilo )?
Jer,za novi BMW serije 5 sam negde pročitao da im sada automatici troše manje od "običnih", što tek ne mogu da razumem.

Autor Moron 19 Mar 2010, 10:00

@Moron
Smesna mi je polemika koja se vodi nekoliko dana a koja se tice Fiata Brava, jer je bilo mnogo ali mnogo losijih rezultata na supertestovima AB-a.
Po meni je ozbiljna kritika ona koja se tice kvaliteta sedista i njihove dugotrajnosti...

Autor Panchev9 19 Mar 2010, 10:42

@Panchev9
Potpuno si u pravu, po sva 3 pitanja. Časna pionirska, probaću da više ništa ne prigovoram ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 11:48

Nema vise pionira pa nema vise ni casne pionirske...
Razmena misljenja je dobrodosla ali mislim da gubi na tezini ako se ide u nedogled...

Autor Panchev9 19 Mar 2010, 11:58

@Moron
ne bih se slozio sa tvojom konstatacijom da su maglenke nepotrebne, bas naprotiv. Kad su losi vremenski uslovi (jak sneg, kisa, maglu da i ne spominjem) maglenke su spas, a ne da znace kad se nocu vozi po neasfaltiranim (vrlo) krivudavim putevima jer bacaju snop mnogo sire sa strane. Kod novih automobila se ovo poslednje resava ugradnjom svetala za osvetljavanje krivina, ali za ostalo maglenke su spas, ne bih kupio auto bez maglenki (i napred i pozadi).
Sto se skode tice mislim da se kupovina istih isplati, narocito yeti i superb. Ne bih zanemario ni osnovni yeti sa 1.2 turbo-benzincem, 105 hp, solidno, a cena nije nepovoljna.

Autor Damko 19 Mar 2010, 12:04

@Panchev9
Opet si u pravu

@Damko
U pravu su za maglenke koje se automatski pale u krivanama, to je nesto drugo ( nisam na njih mislio kada sam ih "kritikovao" ). Ali, pri voznji unapred "pravo", domet maglenki od 35 metara ti je dovoljan za bezbednu voznju od najvise 30-35km/h,pa ni toliko ( uzmi u obzir da vreme reagovanja iznosi 1 sec, a da je to brzina od oko 3 m/sec, pri čemu stračnjaci kažu da je pešak, čak uz upotrebu oborenih svetala,čiji je domet znatno veći, jasno uočljiv najčešće tek na 28 metara udaljenosti ).
Potreba zadnjih maglenki uopste nije pod znakom pitanja ( one su ti na auto putu preko potrebne, jer sam, recimo, gledao ludake oko Slav. broda koji voze po gustoj magli 130-140 km/h i to DESNOM trakom ). Za takve budale ti pozadi trebaju crveni "relfektori", a ne "maglenke" ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 12:56

@ carobnjak

Šta bi sa onim Fiatom 500 1.3 Multijet zvanim Luiđi, kome nisu mogli da završe supertest, jer mu je otkazao motor?

Autor Predrag 19 Mar 2010, 15:13

@Predrag
U pravu si, pogledao sam na "rri.se" za 1.4 TSI "krivulje" snage i momenta, deluje impresivno ( "ravna" linija momenta u bas velikom rasponu obrtaja ).Dakle, elastican i prijatan motor za voznju.
Nisam tamo pronasao fijatov 1.4 T/Jet od 120 ( koga preferira Carobnjak ), vec samo od 150 ks. Moment tog motora jeste veci ( nego kod VW od 120 ks ), ali je "oblik" linije ( koliko se ja razumem ), losiji ( kao da nije turbo ) i ne deluje "elasticno". Bilo bi tu dosta "saltanja" ( kada menjac ne bi "zapinjao" ). Ko zeli, moze da pogleda na
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=784

Autor Moron 19 Mar 2010, 16:19

@Moron

Baš tako. Ne čekam ja za džabe 1.4 TSI :)) Svi TSI motori imaju "ravnu" liniju obrtnog momenta u velikom rasponu.

1.2 TSI: 175 NMm od 1500-3500 o/min
1.4 TSI: 200 Nm od 1500-4000 o/min
1.8 TSI: 250 Nm od 1500-4500 o/min

Autor Predrag 19 Mar 2010, 16:45

@ChedomirADELAIDE
prijatelju nemam ja nista protiv tebe, samo mi je smeshno koliko si tvrdoglav... :)))

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 21:46

P.S. evo ti link za Fiat Ritmo u Australiji...:)

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2008/01/24/fiat-bravo-u-australiji-kao-fiat-ritmo

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 21:59

@Predrag
mislim da ce ovo biti dovoljno:

1. MultiAir - Nova tehnologija Fiatovih motora

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37545

2. Fiat vodeći u Evropi po smanjenju emisije CO2

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39204

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 22:50

@carobnjak

ps1 shvatio

ps2 ovde ima mnogo atraktivnijih modela od FIATA a icene kola su ovde nize(do donedavnog skoka au$),registracija se obracunava kategorisana po namenama vozila a ne po kubikazi(sto je najveca glupost koju je neko mogao da osmisli)

Autor ChedomirADELAIDE 19 Mar 2010, 22:54

@Carobnjak
Ja ono procit'o.
Onaj prvi link je "Fiat kaze..." ( o sebi ).
Drugi link kaze "potvrđena je najniža prosečna vrednost emisije CO2 u drugoj godini korišćenja, za vozila prodata 2008. godine". Doduse, drugi link je bolji, ima ona "cica" ... Bas lepa.
Dakle, sta nama "zlobnicima" oni clanci treba revolucionarno da govore? Koliko je meni poznato, ono resenje sa prvog linka mnogi vec koriste.
P.s. bez zezanja, imas li link do nekog grafickog prikaza obrtnog momenta i snage onog tvog zeljenog motora 1.4 od 120 ks? Zeleo bih da vidim ( ako nisam slep ) ko ce bolje proci kupovinom zeljenog motora, Predrag ili Ti.

Autor Moron 19 Mar 2010, 23:13

@Moron
tekstovi nisu namenjeni tebi!

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 23:15

@Carobnjak
Opet si nesto emotivan... Veverice? Nesto sa vecim zubima?
Dobro, necu da te diram ...

Autor Moron 19 Mar 2010, 23:24

@Moron
Zasto je tebi bitno ko ce bolje proci kupovinom zeljenog motora?!?

Autor carobnjak 19 Mar 2010, 23:43

@Carobnjak
Gresis, nije mi to bitno. Mozda sam ovih dana bio malo "prestrog" prema Tebi..:)
Vozim dizela, ali u njemu se nisam "rodio", niti mislim u njemu "umreti", a benzinci imaju svojih prednosti i nacelno me zaista interesuje da li je "bolji" 1,4 TSI ( koji ima i turbinu i kompresor )ili taj fiatov 1,4 ( on ima samo turbinu? ). A posto sam video Predragovu "krivulju", zeleo sam da vidim i Tvoju ( jer te "krivulje" dosta znace ). Nista vise. Znam samo da tvoj ima 6 Nm vise momenta ...
Eto, to je to. Casna pionirska ...

Autor Moron 20 Mar 2010, 00:00

@Carobnjak
Procitacu sutra ... Odoh da spavam

Autor Moron 20 Mar 2010, 00:01

@Carobnjak

1.4 TSI 122 ks (Octavia):

-max. snaga: 90 kw pri 5000 o/min
-max.obrtni moment 200 Nm (1500-4000 o/min)
-max. brzina 203 km/h
-ubrzanje do 100 km/h: 9.7 s
-potrošnja: 8.8/5.3/6.6
emisija CO2: 154 g/km (147 g/km sa DSG menjačem)
-DIREKTNO UBRIZGAVANJE GORIVA !!!

1.4 T-jet 120 ks (Bravo):

-max. snaga: 88 kw pri 5000 o/min
-max.obrtni moment 206 Nm pri 1750 o/min)
-max. brzina 197 km/h
-ubrzanje do 100 km/h: 9.6 s
-potrošnja: 8.7/5.6/6.7
emisija CO2: 158 g/km
- JOŠ UVEK MPI !!!

Može da se zaključi da je VW bolji zbog:
- direktnog ubrizgavanja goriva (Fiat još uvek ima "samo" MPI)
-primene dvojnog kompresora (mehaničkog i turbo), čime je postignuto da maksimalni obrtni moment bude dostupan u širokom rasponu broja obrtaja (1500-4000 o/min)(dok je kod Fiata max. obrtni moment dostupan samo na 1750 o/min) Zbog toga je Octavia 1.4 TSI MNOGO elastičnija.
-Primenom MultiAir tehnologije, Fiat nije poboljšao ni performanse (potrošnju, ubrzanje, max. brzinu) niti je smanjio emisiju CO2 u odnosu na VW-ove TSI motore.

P.S. Želeće oni i ovaj put da prodaju licencu, samo što niko neće hteti da je kupi. Prošli put su (CR dizel motor) imali zaista odličnu tehnologiju, koju su morali da prodaju kako ne bi "nestali", jer su bili na ivici bankrota.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 00:07

@Moron

Zar več nisi video krivu obrtnog momenta za 1.4 T-jet 150ks? Kod verzije sa 120 Ks je verovatno ista, samo što max. obrtni moment ima manju vrednost.

TSI je jedinstven po pitanju obrtnog momenta :)))

P.S Nagovorio bih ja tebe (da smo se ranije dopisivali), da umesto Pežoa 308 SW kupiš Octaviu 1.4 TSI karavan (mada si za te pare mogao da kupiš i Superba:)))

Autor Predrag 20 Mar 2010, 00:18

@Predrag
razlike u performansama su zanemarljive. Zaboravio si da je Bravo 70 kg tezi ( 1335:1265), tako da to ti je to...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:23

P.S. obrtni momenat kod 1.4 T-jet 150 ks je isto 206 Nm ali pri 2250 o/min!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:30

@Carobnjak

Ključna prednost TSI motora se ogleda u tome što je maksimalni obrtni moment dostupan u širokom rasponu broja obrtaja 1500-4000 o/min.

Slažem se da su razlike u navedenim performansama zanemarljive, ali elastičnost motora ne može da se poredi!!! Pritom, Bravo sa ovim motorom je preskup.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 00:38

P.S. a Bravo je cak i jeftiniji od Octavie 14500:14998 eura...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:39

Kako preskup?!?

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:40

@ carobnjak

Zato što nema nijednu prednost u odnosu na Octaviu. Da nije tako, verovatno da bi se više prodavao od Octavie.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 00:50

emisija CO2 je 156 g/km

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:50

@Predrag
ima prednost-daleko savremeniji i uspeliji dizajn, bolji plasman na supertestu... :)

Ta cena za najsavremeniji motor na svetu je vise nego povoljna, uz solidan paket opreme...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:52

P.S. plus za 2 klase bolju unutrasnjost...
Ne zaboravi da ostale verzije Octavie nisu tako ubedljive...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 00:59

@ carobnjak

Sećaš li se one pesme: "Dačo volim te, DŽABA". E tako je i Bravu DŽABA!!

Šalu na stranu. Vidno su napredovali, jer da se nisu uzeli u pamet, sada ne bi ni postojali. Mislim samo da se previše "trte", a da realno nikada nisu, niti će moći da se mere sa VW grupacijom.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 01:00

@Predrag
ista pesma vazi i za Skodu sa moje strane!
Sasvim prosecna marka koja parazitira na Volkswagenu...
Fasciniran sam tvojom opsednutoscu Skodom! Dizao si u nebesa Fabiu, Superb, Roomster, Yeti pa sad i Octaviu, da ne preterujes malo? Sve su to dobri modeli ali je svaki na nivou proseka klase.
Ja stvarno obozavam Bravo ali mi se nijedan drugi Fiat ne svidja mnogo i nikada ne bi usli u uzi izbor prilikom kupovine novog automobila. Mislim da sam ipak realniji...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 01:06

@ carobnjak

A bolji plasman na tržištu?

To nikako nije najsavremeniji OTO motor na svetu. Najsavremeniji je TSI. Ovaj je možda drugi.

Octavia uopšte nema lošu unutrašnjost, naprotiv. Dizajn na kolima nema presudnu ulogu, već praktičnost, komfor, preglednost, upotrebljivost, veličina prtljažnika... Tu Bravo nema šta da traži u odnosu na Octaviu. Možda je lepši, i ništa više.

Ništa manje nisu ubedljivi ni sledeći motori koji se ugrađuju u Octaviu: 1.2 TSI, 1.8 TSI, 1.6 TDI (CR), 2.0 TDI. Mada, meni se najviše dopada 1.4 TSI.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 01:11

@Predrag
a 1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.9 TDI stari skoro 2 decenije?!?

Da li si ti video kako Bravo izgleda unutra?

Upotrebljivija jeste za dzakove na primer...:)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 01:15

@ carobnjak

Eto, dok ti težiš Bravu, ja težim Yeti-u, a trenutno sam prezadovoljan svojom Fabiom, kao i ti svojim Puntom. Zar to nije lepo? Jeste.

Kada sam rekao da se Fiat "trti" pored VW grupacije, izvinjavam se, pošto sam zaboravio da navedem japanske i južnokorejske proizvođače, koje takođe veoma cenim i poštujem.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 01:20

@ carobnjak

U Octavii mogu da se voze i džakovi, a u Bravu izgleda samo veverice...:)))

Autor Predrag 20 Mar 2010, 01:27

@Predrag
nikako ne mogu biti prezadovoljan autom starim 8 godina vec samo zadovoljan...:)
Prezadovoljan cu biti kad budem vozio znas vec sta :)))

P.S. 1.4 T-jet je najsavremeniji benzinski motor te kubikaze, nisam mislio od svih koji postoje, zajedno sa VW-om.
Skode tu nema, ona se samo shlepa...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 01:28

@ carobnjak

Prvo mesto 1.4 TSI, pa možda drugo 1.4 T-jet. Čaki, hajdemo na spavanje :))

P.S. Obavesti me kada budeš kupio Brava, da ti svečano uručim jednu (bezopasnu) plišanu vevericu, da je uvek voziš sa sobom, pošto osim tebe, ona najviše voli Brava:))) Ili hoćeš pravu vevericu, ali da je pre toga izdresiram da ne grize gumeno crevo od turbine?

Autor Predrag 20 Mar 2010, 01:36

@Predrag
Slazem se da "Dizajn na kolima nema presudnu ulogu, već praktičnost, komfor, preglednost, upotrebljivost, veličina prtljažnika..."
Recimo, dizajn 308 SW-a je "ogavan", ali je imao sve ono ostalo. Ni "Ginisov" motor mu nije neko cudo, daleko od toga, postoje i mnogo bolji. Od octavia bih uzeo mozda samo "combi 4X4 1.8 TSI". Izgleda mocno. Svako jutro je vidim na istom mestu i razbolim se :)))
Izmedju 1.4 TSI i 1.4 T-jet od po 120 ks "glasam" za TSI i to zbog elasticnosti. Ali, bih ipak uzeo treci i to BMW/Pezo 1,6 THP ( sa 240 Nm pri 1.400 o/min i 156 ks ). Tek da ostanem moron :)))

Autor Moron 20 Mar 2010, 07:49

@Carobnjak
Slazem se sa onim pominjanjem "..a 1.4 MPI, 1.6 MPI, 1.9 TDI stari skoro 2 decenije?!?", To jeste bruka i da se danas pravi, a posebno da se tako nesto prodaje skoro po ceni nove tehnologije. Ali, i to jeste VW :)))
A gde si nasao one cene brava, na kom sajtu?

Autor Moron 20 Mar 2010, 09:07

@Predrag
Znas koja je skoda mene odusvljavala? Prethodni superb, posbeno zbog komfora ( ovaj novi ima manji razmak osovina ). Jedan lik kog znam je imao takav 1.8 TSI. To je "letelo" ( vozio me par puta do UE ), a trosilo relativno smesne kolicine goriva. Zeleo sam to da kupim. Ali, prodao ga je vec na 120.000 km jer mu je navodno poceo da trosi dosta ulja. Posle uzeo passat 2.0 TDI od 140 ks ( pumpa-brizgaljka ), koji je "leteo" jos bolje ( zbog "momenta" ), ali je vec u prvih 30.000 km izmenjao "brdo" nekih stvari ( te brizgaljke, grejaci... ). Kada je maler potera, to je tako. No, srecom, kako kaze Carobnjak, "pokriveno garancijom" ...

Autor Moron 20 Mar 2010, 09:13

@Moron
cene su sa Fiatovog sajta u Srbiji

http://www.fiat.rs/code/navigate.php?Id=20&model_id=2&action=equipment

klikni na "katalog"

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 09:53

@Predrag
sve je to lepo ali brate to je VW-ov motor !!!
Kada Skoda bude izmislila bilo sta novo na svetu ili konstruisala svoj sopstveni motor makar i od 1 litre, onda se javi da diskutujemo na ravnopravnoj osnovi. Tada ces mozda imati bolje argumente jer ovi su ti zaista vrlo TANKI ! :)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 09:57

P.S. ta veverica, bilo koja, bi bila veoma lep poklon, uvek bi me podsecala na tebe i na uspeh u Autobildu! :)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 10:01

P.S. 2
jos jedna velika prednost: 5 zvezdica na EuroNCAP-u za Bravo i samo 4 za Octaviu! :)

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 11:50

@ carobnjak

Kada kažeš velika prednost, ispada kao da Octavia ima 2 zvezdice a ne 4. Bravo ima samo jedan poen više od Fabie, tj. on ima 5 zvezdica a ona 4. Zar je on zbog toga nešto posebno bezbedniji? Nije?

Yeti ima svih 5, i jedan je od najbezbednijih automobila :)))

Škoda ima svoju proizvodnju motora na osnovu VW licence, a ko zna u kojoj meri učestvuju Škoda i Seat u razvoju novih tehnologija za VW. To niko od nas ne može da zna. Podređenima u VW koncernu, pandan su studenti, na čije se diplomske i ostale radove potpisuju profesori, koje zatim unovčavaju kao sopstvene projekte.

Kakve veze ima što se u Škode ugrađuju VW-ovi motori?

Ni Fiat nema svoju proizvodnju menjača, već ih kupuje od specijalizovane firme (iz Austrije), pa bih komotno mogao da kažem, da je Zastava proizvodila bolje menjače od Fiata, jer ih je ona bar proizvodila. Međutim, ne mislim tako :))

P.S. Vevericu od mene svakako dobijaš :)))

@Moron

U novom Superbu nije moguće da putnik na zadnjem sedištu moje visine, dotakne kolenima naslon prednjeg sedišta (bez obzira na njegov položaj) :)))

Autor Predrag 20 Mar 2010, 12:50

@Predrag
motori su VW i tacka! To bi bilo kao kad bi Fiat ugradio motor od BMW-a na primer a ja da dizem Fiat u nebesa...

Uporedjivali smo Bravo i Octaviu a ne Fabiu koja je dosla kasnije! Obe imaju samo 4 zvezdice a to je danas slabo...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 13:01

P.S. 2
i vreme je bilo da i neka Skoda ima 5 zvezdica...

Yeti jeste bezbedan ali i izgleda kao "yeti" ...:)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 13:08

P.S. 3
sad sam tek video da si me pitao za supertest Fiat 500 1.3 MJ. Nemam kod sebe taj Autobild ali se secam da je motor zaribao ili tako nesto i da nije zavrsio supertest, cim nije na toplisti.
To je malo cudno posto je taj mali dizel proglasen za najboljeg u klasi i taj motor se ugradjuje u Opelove i Suzukijeve modele...
Sluzbeni Puntici obicno imaju taj motoric, prelaze na stotine hiljada kilometara i zaista se odlicno pokazao, odrzavanje je takodje povoljno.
Moracu da nabavim taj broj, sad si me zaintrigirao ali se secam da drugih zamerki nije bilo i da je bio miljenik redakcije...

Za divno cudo, nekako se ne secam da je tamo bila veverica? :)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 13:20

@carobnjak

Nije bitno ko pravi motore već kako :)) Vidiš da je Luiđi (Fiat 500) otkazao. Imam ja taj broj, kada ga pronađem reći ću ti koji je.

Drugu je na Opel Corsi crkla turbina na 13.000 km (baš taj motor).

P.S. Ima i Superb 5 zvezdica :))) Škode imaju masivne komandne table, u koje vozač udara kolenom pri sudaru, i zbog toga stalno gube poene na crash testovima. Kod Yetia i Superba su se izgleda opametili po tom pitanju. Što se tiče same konstrukcije, vrlo je čvrsta.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 13:35

@carobnjak

broj 6, 1. april 2009.

Jedna ispravka, uz izvinjenje. U pitanju je 1.4 16v 100 ks, koji je "neposredno po uključivanju na autoput, prvo izgubio snagu, a onda se pojavila tamna dimna zastava na zadnjem delu automobila i "luiđi" je stao". Prešao je 55.226 km, kada je ZARIBAO KLIP NA DRUGOM CILINDRU!!!

Autor Predrag 20 Mar 2010, 14:01

@Predrag
Ih bre, Bravo je MOZDA lepsi od Otavia-e ?!...
Pa to je MOZDA koliko je i MOZDA Skoda fabrika automobila...
Bravo i Octavia su slicnog kvaliteta ali Honda Civic resava sve nedoumice...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 14:10

@Predrag
tako vec moze, multijet se zaista pokazao odlicnim!
Ko zna sta su mu radili kad je zaribao...:(((

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 14:33

P.S. izvinjenje prihvaceno

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 14:36

Evo jedno misljenje o dizajnu Bravo-a:

"Bravo je karizmatičnom pojavom posve zasjenio konkurenciju. Kompaktnom torinskom Apolonu izgledom mogu parirati tek rijetki, poput Seat Leona ili Honde Civic. Krase ga fine linije i skladne proporcije skrojene u maniri najboljih majstora talijanske škole."

http://autoklub.jutarnji.hr/clanak/art-2008,7,1,TEST-FIAT-BRAVO-1.6-JTD-AMORE,3854.auto

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 14:39

@Predrag
a da li se secas kako se "proslavio" VW Touran 2.0 TDI na istom supertestu? Ubedljivo poslednje mesto! Toliko o VW motorima...

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 14:42

@Panchev9
upravo me je Civic podsetio na ovo poredjenje u dizajnu tj. atraktivnosti u C klasi.
Civic jeste atraktivan ( govorim o HB verziji) ali se meni licno ne dopada zbog svemirskog kako eksterijera tako i enterijera. Podseca me na adekvatan poklon za bogate klince kad napune 18.rodjendan pa da se malo "vozikaju" i shepure po gradu.
Seat Leon je takodje atraktivan ali je njegovo vreme proslo, mada kad se pojavio bio je ubedljivo najlepsi. Nije ni cudo kad je takodje italijanska skola: Walter da Silva ( Alfa romeo>Seat>Audi>Volkswagen>...)...:)))

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 14:51

@carobnjak
Ne bih poredio Civic i Leon...
Leon je pri pojavljivanju zainteresovao sa spoljasnjim dizajnom ali mu je enterijer potpuna suprotnost i totalno nezanimljiv ( i po meni dosta skup za ono sto nudi od motora pa do opreme).
Vozio sam za svoju dusu Civic 5D i toliko se brzo navikao na kako kazes "svemirski izgled" da mi se nakako nije izlazilo iz istog...
Jedini minus mu je cena od nekih 18.000 (1.8 i-VTEC) ali poseduje visok bazni paket opreme...
Ali 2.2 i-CTDI od 140 konja je najbolja kombinacija na trzistu(nesto preko 20.000 ali i lopovska cena u Srbiji za registraciju)! Preporucujem svakome ko moze da ga proba da to i ucini. Nekad je bio i kod uvoznika kao test vozilo...
Ipak i za tu cenu dobija se izuzetno kvalitetan automobil...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 15:15

@Panchev9
meni se ne svidja ali joj skidam kapu za vrhunski kvalitet i vozne karakteristike.
Da te obradujem, smatram da je najbolji automobil D klase upravo Honda Accord, i da mi se dopada i to mnooogo!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 15:26

P.S. sad ce se javiti Predrag: "ma nije Accord najbolji nego Skoda Superb itd."
Nema shanse!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 15:28

@carobnjak
E upravo tako. On nikoga ne ostavlja ravnodusnim. Ili ti se svidja ili ti se svidja. A ja iskreno postujem takav dizajnerski pravac i nebitno koji je brend u pitanju. Nemoj da izazivas inzinjera molim te...
Accord je vrhunski automobil i jednostavno, na pravi nacin je nasledio prethodnu generaciju...
Mnogo bi raspisao kada bi nabrajao sve dobre strane Accorda...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 15:38

@carobnjak

Neću, zato što poštujem Hondu i ostala Japanska vozila...

...i Južnokorejska.

Autor Predrag 20 Mar 2010, 15:39

@Panchev9
ne moras da ga hvalis, vozio sam se u njemu!
Ne izazivam Predraga, to je nas nacin komunikacije :)))

@Predrag
ali ipak bi pre kupio superb-a, priznaj!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 15:42

@carobnjak

Iskreno, ne volim toliko velika kola, tako da nikada o tome nisam ni razmišljao. Uporedio bih performanse, praktičnost, komfor, upotrebljivost cenu i troškove održavanja, pa bih se nekako odlučio. Istu proceduru sprovodim uvek pri analizi nekog automobila. Dizajn mi je na poslednjem mestu, osim ako se radi o automobilu koji je zaista odvratan, na pr. Multipla (posebno prva).

Autor Predrag 20 Mar 2010, 15:53

@Predrag
za Multiplu se slazem, ne znam sta im je to trebalo ?!?

Uporedjivali smo turbo benzince 1.4. A sta mislis o dizel varijantama? Ajde uporedi Bravo 1.6 multijet 105 ks i Golf 1.6 TDI, takodje 105 ks?

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 16:03

@carobnjak

Dizele ne volim, pa učini ti to molim te umesto mene. Znam da 1.6 JTD ima veći max. obrtni moment od 1.6 TDI CR za 60 Nm.

Uporedi Golfa 1.6 TDI CR 105 Ks, sa Bravom 1.6 JTD 105 Ks.

Imam usmeni iz mehanike M (master), pa ne mogu baš toliko da istražujem jer moram da ponavljam gradivo :))

Autor Predrag 20 Mar 2010, 16:29

@Panchev9
Molim te, sta to izdvaja hondin 2,2 CR od ostalih CR dizela te klase ( 140-150 ks ). Sve je to isto. Doduse, za "ostale" ( posto su ispod 2 litra ) je registracija jefitnija oko 250 EUR-a ( taman godisnji serviss ). Ali, ako smo vec u klasi 2,2 litra, zasto je taj i u cemu bolji, recimo, od HDI 2,2 od 170 ks ( koji ima i nesto veci obrtni moment, 30 Nm od prvee i 20 Nm vise od druge verzije hondinog "cuda" )?

Autor Moron 20 Mar 2010, 17:30

Nista nije isto.
Taj motor od 2.2 litra je pre 3 godine proglasen za motor godine kada je ta klasa u pitanju a od prosle godine je pojacan na 150 ks. Glavna prednost kod Honde je sto njihovi inzinjeri znaju da odlicno uklope("upare") menjac sa motorom i oni zajedno cine savrsenu kombinaciju. Inace ovaj motor od 2.2 iz PSA grupacije je dosta redak( najvise se korosti u 4007 i C Crosser-u ali nemaju zapazeniji uspeh na trzistu). Moje pohvale su posebno istaknute na kombinaciju Civic-a i 2.2 diesel-a jer je tako upakovan da jednostavno automobil leti iz mesta ( nije isto i sa 1.8 benzinskim motorom koji je tromiji u Civic-u sa 5 a dosta bolji u Civic-u sa 4 vrata). Savet ti je da probas...
Isto tako, ne znaci ako neki motor ima 10 Nm vise (od nekog drugog) i to isto ostvaruje na 300 obrtaja manje da je i bolji u eksploataciji...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 18:06

@Panchev9
Slazem se sa tobom za poslednju recenicu ( toliki moron nisam ), ali ne bas i za preostali deo.
Poredjenja radi, accord 2.2 I-DTEC ide 212 km/h i ubrzava 9,6, dok 407 2.2 HDI ide 224 i ubrzava 8,6. Tu razliku ce "svako" da oseti i to kao prednost HDI-a.
Probao samo, inace, samo accord-a 2.0 i 2.4, ali ne i dizela, kao ni Civic-a.

Autor Moron 20 Mar 2010, 18:21

@Moron
407 je za 20ks jaca pa je otprilike za toliko i brza!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 19:23

@Predrag
evo poredjenja:

Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v 105ks
290 Nm pri 1500 o/min
187 km/h, 11.3s do 100 km/h
prosecna potrosnja 4.9l, CO2 129 g/km
Cena u Srbiji : 16500 eura (paket Active)

VW Golf 1.6 TDI 105 ks
250 Nm pri 1500 o/min
189 km/h, 11.3s do 100 km/h
prosecna potrosnja 4.5l, CO2 119 g/km
Cena u Srbiji : 18387 eura (paket Trendline)

Fiat ima veci obrtni momenat, performanse izjednacene, Golf manje trosi ali je i dosta skuplji!

Autor carobnjak 20 Mar 2010, 19:40

@Carobnjak
Mislim da 2.22 HDI ima dve turbine ( "malu" i "veliku" ) i da je tu "kvaka" ne samo snage, vec i dobrog momenta.

Sto se tice Vase "dileme" VW 1.6 TDI ili Fiat 1.6 Multijet, na osnovu toga sto si izlozio mislim da dileme nema da je Fiatov motor ne samo bolji, vec da je cena za takav "bravo" izuzetno povoljna. Zlobnici bi rekli da valja taman koliko i kosta ...

Autor Moron 20 Mar 2010, 20:04

@carobnjak

Octavia sa tim motorom je 15.576 eura. Da li vredi dati 3.000 eura vise za Golfa sa istim motorom? NE.

P.S. Vidis, po pitanju dizela su izjednaceni, ali kod benzinskih, TSI je ipak u prednosti.

Hvala za poredjenje :))

Autor Predrag 20 Mar 2010, 20:09

@Moron
Pominjes razliku izmedju 212 km/h (upucujem ti cestitke ako u Srbiji mozes da primetis razliku)i 224 km/h?!
Sekunda za mene nije velika razlika jer smatram da 9,6 nije sporo...
A ako neko zbog te jedne sekunde izabere pomenuti automobil, onda je to poseban slucaj...
A koji je brend bolji Honda ili Peugeot... Nije tesko...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 20:28

@Panchev9
U pravu si za ono oko brzine...
Ali moras i ti da priznas da su Srbiji ( za racionalne i "normalne" ljude ) trenutno potpuno besmisleni motori preko 2 litra, tako da nikada ne bih kupio ni 2.2. HDI ni 2.2 I-DTEC. Samim time, honda potpuno "ispada" ...
Pitas, sta je bolje, Honda ili Pezo? Pa, to sve je to slicno "smece".
Sa aspekta motora honda za mene ima bolje benz. motore, ali mislim da su HDI dizeli bolji ( i da je izbor daleko veci ). Uostalom, HDI motore koriste mnogi.
Za one koji traze sportsku voznju, ne sumnjam ni da su "opsta vozna svojstva" ( lezanje i sl. ) na strani honde.
Ali, prakticnost i komfor je nesto gde honda malo "zaostaje" u odnosu na pezo. Recimo, "legend", u kome ( osim motora iz snova ) nema sta nema - osim mesta za putnike pozadi, mada ima razmak osovina 280 ( sramota za kola od preko 60.000 ). Tamo pozadi ( uspravne glave ) ne moze da sedne covek preko 185 ( ja sam se "skvrcen" vozio do Paracina i nazad i rekao sam "vise nikada" ). Koja je to poslovna limuzina? Za direktora "japanca"?
Slicno je ( ali malo gore ) i u accordu, posebno "prethodnom" ( razmak osovina 267, dok je novi samo 3 cm veci ). Probao sam da sednem pozadi u novi accord karavan, ne znam da li manje ima mesta za noge ili glavu. Tuga.
Civic sedan mi se dopada za svoju klasu ( razmak osovina 270 ), ali ima relativno mali prtljaznik za jedan sedan ( 390 ).
Sa druge strane, mislim da je komfor veci kod pezoa. Eto, 308 SW je C klasa ( 271 cm razmak osovina ), a garantujem ti da je prostraniji za putnike i ima veci prtljaznik od accrod karavana, koji je D segment ( i naravno, neuporedivo skuplji ). Da ne poredim komfor 407 SW sa accord karavan ...
Dakle, sve zavisi sta trazis...
Ali, ponavljam, u osnovi i jedno i drugo je samo obicno smece, sto bi se i videlo kada bismo smogli hrabrosti za malo vise iskrenosti :)))

Autor Moron 20 Mar 2010, 21:46

@Moron
Pod 1. iskrenost se podrazumeva,
2. ako pazljivo procitas videces moje misljenje o 2.2 motoru ( registracija... ali veruj mi da ljudi koji imaju 25.000 evra ne mare sto su im dazbine vece jer je dosta Accoed-a na ulici),
3. ne slazem se da je sve smece a pogotovo Honda,
4. ne moze HDi da bude "bolji" zato sto ih ima vise jer je to rec samo o kvantitetu,
5. o Legend-u nisam komentarisao( nemam visoko misljenje),
5. Accord nema mnogo prostora za putnike pozadi ako su vozaci visoki ali ukoliko su prosecne visine ( 185cm), komfor je ok
6. ne mozes da poredis 308 SW i Accord Tourer jer je Accord u klasi iznad imnogo je ozbiljniji automobil,
7. veoma bi me interesovalo tvoje poredjenje 407 SW i Accord-a Tourer( koje to prednosti francuza mozes da opazis)...
I na kraju, mislim da bi trebalo da korigujes misljenje o "smecetu"...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 22:22

@Panchev9
1. drago mi je ako je tako
2. slazem se
3. izvini, nisam hteo da uvredim, mogu i da kazem da su sve su to kofekcijska svojstva i (ne)kvalitet
4. zastupljenost HDI motora u raznim markama ( ne znam sta da pomenem a de ne shvatis pogresno, recimo jaguar, mitsubishi, land rover ... ) valjda nesto govori i o nacelnom kvalitetu tih motora
5. ok
6. Tacno je da su po pitanju klasa i opreme 308 SW i Accord Tourer "dva sveta", ali su "dva sveta" i po pitanju komfora. Ako nisi, povedi dva coveka visoka 195 cm, pa neka jedan sedne na mesto vozaca, a druga iza, pa da vidim kako ce sedeti u jednom, a kako u drugom ( ja probao ). Tu accord definitvno gubi i to sa velikom razlikom.
7. znas i sam da je 407 SW veci od 308 SW

Ovo poslednje ne "kontam" sta si hteo bas da kazem. Da je pezo smece? Ok, smece je. I to veliko.
Vidis, ja sam smogao snage za iskrenost :)))

Autor Moron 20 Mar 2010, 22:41

@Moron
Oket.
Pomenuti brendovi koje si spomenuo imaju zajednicke "poslove" sa PSA grupacijom i iz tog razloga koriste njihove dizel agregate, tj. nikad nisu bili poznati kao marke koje prave dobre dizel motore jer je "pravljenje" istih skup biznis. Jaguar recimo po meni nije trebao da stavi dizel agregat ali to je njihova odluka( ionako su imali i karavan u ponudi). Mitsubishi je posebna prica, posto je to marka u izumiranju. Land Rover je ni na nebu ni na zemlji...
I ja sam nadprosecne visine ali kad vrsis bilo kakvo poredjenje, ne moze samo jedan parametar da bude "diskvalifikacija"( komfor na zadnjoj klupi).
Peugeot 407 SW isto ima manjak prostora pozadi(kao i Accord), jer su to neki dizajnerski "minusi".
Nikad ni za jedan auto ne bih upotrebio rec smece, pa ne bih ni za Peugeot naravno mada se meni licno ne svidja sto svi modeli ovoga brenda lice jedan na drugoga kao da su Strumfovi( i prema iskustvima vozaca i testovima ne spada u vrh kada je kvalitet u pitanju). Honda poseduje razlicitost u dizajnu jer svaki automobil je poseban model( Jazz, Civic, Insight, Accord, CR-V i Legend)...

Autor Panchev9 20 Mar 2010, 23:13

@Panchev9
Slazemo se ti i ja oko vecine stvari, ali nas u finalu smetaju emocije...
Slazem se po pitanju dizajna, ali taj "problem" koji ma pezo ( slicnost vecine modela ) je prisutan i kod nekih drugih i meni to nije "mana". U oba brenda ima "rugoba", ali i predivnih ( accord sedan ). Recimo, meni je accord karavan pocev od B stupa pa nazad, a posebno zadnji deo, veoma ruzan. Naravno, pezo isto ima crnih "bisera".
Za "putnicka" vozila ( posebno limuzine i karaven ) meni je jako bitan parametar da li u njih moze da sedne 5 odraslih i visokih osoba. Tu se accord nije bas pokazao. Slazem se da ni 407 ne blista, ali probaj 308 SW/break, "tuce" oba po tom pitanju ( videces ).
U odnosu na hondin dizel, paleta HDI motora je ogromna ( 1.4, 1.6, 2.0, 2.2, 2.7 i 3.0 ), a vecina ima podvarijante ( sa aspekta snage i momenta ). Koriste ih mnogi, a ne samo ti koje oznacavas da su u odumiranju ( Toyota, Mini ... ).
Mislim da je za ljubitelje honde veliki "greh" da je hondin dizel "sparen" sa 5-stepenim automatskim menjacem. To je moglo nekada, ali ne i danas.

Autor Moron 21 Mar 2010, 08:48

@Moron
Mislim da generlizujes neke stvari a iste ponekad nisu tako jednostavne. U zabludi si ako mislis da u danasnje vreme postoji automobil koji je komforan za 5 odraslih ljudi! Danasnji automobili zadovoljavaju komfor potreban za 4 putnika( u sredini nije prijatno sedeti...). Kada se pogleda cena naftnih derivata( gotovo izjednacena cena bezolovnog i euro dizela) , onda se moze reci da su japanci bili u pravu sto nemaju 5 dizelskih agregata u ponudi jer se za vozaca koji prosecno prelazi 10.000-15.000 km jednostavno ne isplati kupovina dizela( dosta visa cena, skuplje odrzavanje...)
Meni se ne dopadaju Peugeot-ovi klonovi i to je to.
Koliko je meni poznato, svi Tojotini dizel agregati su njeni produkti( 1.4, 2.0 i 2.2 ).
Posto nikad ne bih vozio automobil sa automatskom transmisijom, nije mi posebno interesantno da li poseduje 5 ili 6 brzina( mada citam da u premijum segmentu idu i do 8 pa ce uskoro imati brzina koliko i kamioni).

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 12:39

@Panchev9
Opet se slazemo u najvecem delu, posebno da je dizel besmislen ako prelazis samo 10-15.000. A ni ja ne volim automatke, ali bih razmislio o "poluautomatiku".
p.s. Nisam ja rekao da Toyota nema svoje dizele, ali jedan HDI ipak koristi

Autor Moron 21 Mar 2010, 13:04

@Panchev9
@Moron

Peugeotov dizel 1.4 HDI se nalazi samo u modelu Aygo!

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 13:20

@Moron
Oket.
Priznajem samo kad brzine idu u H i sedista kad se obaraju na dole a noge idu na gore :)
Ako mislis na Aygo, onda je to plod zajednicke saradnje sa PSA grupacijim pa bi bilo komplikovano da dolazi iz Japana a i takav je dogovor napravljen kada je u pitanju ugradnja agregata. Ceo taj posao im nije doneo velike koristi i ne vidim sta je toyota u tome dobila.
Civic je pre redizajna imao odlican automatik (sa pesalicama) pa ce za jedno 2 godine ce biti povoljan za kupovinu. Ako ti se dopada da se igras dok se vozis.

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 13:31

@Moron
nisi u pravu! A zasto je onda benzinac u Aygo Toyotin?
C1/107/aygo je naravno zajednicki projekat PSA i Toyote ali svi koriste Peugeotov 1.4 HDI i Toyotin benzinac 1.0, koji je inace proglasen za najbolji benzinac u klasi od 1 litre!

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 13:38

@Moron
izvinjavam se, tekst je upucen Panchev-u...

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 13:44

@Carobnjak
"Ako mislis na Aygo, onda je to plod zajednicke saradnje sa PSA grupacijim pa bi bilo komplikovano da dolazi iz Japana a i takav je dogovor napravljen kada je u pitanju ugradnja agregata".
Kasno si se ukljucio izgleda. Tvrdnja iz ovog teksta je glasila : benzinac iz Tojote a dizel iz PSA...
Bilo bi mnogo da budu oba motora iz Tojote. Zato i jeste saradnja. Upravo taj motor 1.0 benzinac cini 95 posto prodaje Tojote Aygo...

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 14:04

@Panchev9
ali ti si napisao da je komplikovano da dizel dolazi iz Japana, a za benzinac nije komplikovano? Zato sam reagovao

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 14:07

@Carobnjak
P a1.0 ne dolazi iz Japana...

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 14:11

Ah, sve je u "saradnji"... Oni japancima dizel, japanci njima benzinac i tako... Bitno je na kraju samo cija je papucica gasa :)))

Autor Moron 21 Mar 2010, 14:23

Tojotina :))))
Valjda...

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 14:24

@Panchev9
nego odakle dolazi? Ne znam taj podatak gde se prave motori, znam da je Toyotin...

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 16:20

@carobnjak
Pokusacu da nadjem izvor sa neta iz prosle godine.
Nesto oko smanjivanja troskova i prebacivanje proizvodnje motora, cini mi se u Francusku( gde se proizvodi i Jaris).
Ako nisam pomesao onih milion informacija iz auto industrije...

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 16:45

@Panchev9
sva 3 modela se proizvode u TPCA fabrici u Ceskoj!

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 22:23

@carobnjak
Rec je bilo o motoru!

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 22:55

@Panchev9
znam, to sam pronasao na netu , zasad :)

Autor carobnjak 21 Mar 2010, 22:58

@carobnjak
Pogledacu motor( i specifikacije) uzivo pa cu napisati...

Autor Panchev9 21 Mar 2010, 23:21

Postovani momci ukljuceni na ovaj forum,
Posto se u automobile razumem, a i stvarno sam mnogo vozila vozio, a i posedovao uveravam vas da sa sigurnoscu mogu kompetentno komentarisati vozila te cu Vam neke moguce nedoumice i decije prepirke koje citah odgovoriti i razresiti.
Iskreno ja za nekih 10 dana ocekujem isporuku vozila Skoda Yeti 1.2TSI ambition koji sam kupio, ali da ne bude da sam pristrasan reci cu Vam da sam u vlasinstvu imao i fiate, VW, itd... Skoda vozila su veoma kvalitetna samo su po ceni jeftiniji nego Audi, VW itd. Posto sam imao fiata mogu sa potpunom sigurnoscu reci dizel fiati imaju problem sa vodenom pumpom milion puta sam je menjao i polovnu i novu isti djavo, benzinci predju dosta km kao bilo koji auto ali koliko kvarova i servisa imaju? Pogledajte malo firmina vozila sto pricate skoda je najzastupljenija. sto se tice ERUONCAP testa razlika izmedju 4 i 5 zvezdica je samo nijansa, bitne su prve 4 zvezdice tako da izlisno komentarisete to. Razlog sto neki raniji modeli skode nisu imali 5 zvezdica je stvarno kontorlna masivna tabla koja je sad kod novih modela resena. Na nekim veoma kvalitetnim stranim testovima Yeti je daleko bolji od konkurencije, npr, uradjen je uporedni test Ford kuga, nissan quasqai, RAV4 i yeti, u svemu je yeti daleko bolji od konkurencije, cak TOP GEAR poredi kvalitet yetia sa audijem. Ali posto sam gledajuci Vase komentare stariji po godinama, a samim tim verujte iskusniji necu ulaziti u polemiku ni sa kim, sem sto vidim da je Predrag dosta zrela osoba sa nogama na zemlji i argumentima u rukama. Testirao sam Yeti 1.2TSI i verujte mi da je perfektan. Sem toga ja imam i novi audi 4 tako da bih mogao osetiti razliku da je los auto te ga zato nebih ni uzeo. Sto se maglenki tice, u osnovnom paketu yeti nema maglenke ima imitaciju sijalica, ali su to i poziciona svetla, veliki far je samo srednje i dugacko svetlo. Maglenke su visoko postavljene jer je ideja bila da ce vozilo ici i OFF ROAD pa da su dole maglenke uprljale bi se i nebi imale efekat, te je samo to razlog sto stoje visoko (slozicete se i nije lose razmisljanje) ja sam uzeo ambition tj srednji nivo opreme i ima dosta opremljen cak i vise od konkurencije. Poredjenje sa daciom duster je izlisno posto sam gledao i taj auto. Generalni uvoznik i najpovoljnije cene za skodu mozete dobiti u autocacku da se razumemo ko zeli kupiti skodu. 1.4TSI jeste nesto jaci motor od 1.2TSI, ali i trosi vise od njega, 1.2TSI se poredi sa dizelima po performansama i potrosnji. Pa bih Vam pre predlozio 1.2TSI 105KS.
Mislim da Vam je ovo dovoljno informacija od mene.
Pozdravljam Vas sve.

Autor Posmatrac 29 Jul 2010, 08:51