home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Čitaoci magazina Auto Bild Allrad izabrali su ne jedan, nego dva škodina modela za ovogodišnju Allrad automobil godine za 2010.

U kategoriji off-road vozila i SUV vozila ispod 25.000€ Yeti je dobio 22,8% glasova što je skoro 6% više od drugoplasiranog Hyundai ix35 (17,2%), dok je treće mesto zauzeo Subaru Forester sa 14,6% glasova. U kategoriji automobila sa pogonom na sva 4 točka od 25.000€ do 40.000€, Superb 4x4 je odneo pobedu.

Ukupan broj od 116.336 čitaoca ovog najčitanijeg auto-magazina u Evropi izabrali su svoje favorite u 10 kategorija od ukupno 138 vozila.

Izvor : Skoda.co.rs



čitanja : 3473



Komentari

Ja sam odusevljen Skodom Yeti. Vozne karakteristike su fenomenalne, volan precizan, menjac perfektan, udobnost savrsena za auto gde su nemci umesali prste (za razliku od fabije 2 perfektna). Odlican na putu, dobar van puta mada to nije klasican terenac sasvim se lepo nosi sa ne ravnim terenom. Motor je 2.0 TDI (drveno DI) zato necu ni da prokomentarisem agilnost kojom sam isto odusevljen.

Autor Martin1885 01 Jun 2010, 13:42

moje misljnje opravdano na prvom mestu!

Autor Martin1885 01 Jun 2010, 13:43

Smešno! Trebalo je kategoriju da nazovu samo SUV a ne Offroad i SUV, jer recimo Yeti je solidan SUV ali je nije za offroad vožnju. :) .

Niti ima reduktor, niti blokadu diferencijala, a da ne spominjem relativno mali ground clearance od samo 180mm, što je premalo da bi bio pravi offroad.

Čini mi se kao da su glasali ljudi koji u životu nisu otišli na pravi offroad - dakle tamo gde ne postoji asfaltni put ili makadam nego samo zemlja, trava, pesak, blato, kamenje...

Autor Miki 01 Jun 2010, 14:13

Vozio nisam, ali na nagovor nekog sa ovog bloga, pregledao sam ga u naravi, te čak seo komotno, ne samo napred, već i pozadi, sve sa mojim asimetricnim telom ukupne dužine 194. Dakle, ima potreban komfor za 4 veoma visoke osobe i solidan prtljažnik.
Sa aspekta komfora, malo je bez veze da se oslonac za ruke izmedju prednjih sedišta ne može podešavati po visini, jer, ako telo treba da mi stoji ukrivo da bih se laktom "oslonio", tada je možda bolje ( zdravije ) da oslonca nema, niti mislim da to može da bude "ugodjaj".
Tačno je ( što neko gore reče ) da bez reduktora nema kvalitetne off road vožnje, dok ASR može da reši problem nedostatka "blokade". Ništa manji problem za bilo kakav off road može da bude mali klirens, a dodatno ( verovatno aerdinamički ) "paneli" sa donje strane poda automobila, koji deluju jako krhko, tako da je ( u kombinaciji sa klirensom ) kada velika mogućnost oštećenja ili uništenja toga čim se sidje sa puta. Zavisno od stepena oštećenja, to će ili povećati otpor ( ako ona plastika negde samo malo "zine" ) ili će dalju vožnju učiniti potpuno nemogućom ( što baš i nije idilično, zavisno kada i gde se nadjete ). Na žalost, veća je šansa za ovo drugo.
Pošto ga vozio nisam, ni sagledavao pitanje cene, ne znam da li ga preporučiti ili ne. Svakako ima svojih prednosti, ali i mana. Sve zavisi šta čovek želi i šta je ( od negativnosti ) spreman da "proguta".

Autor Moron 01 Jun 2010, 15:17

@Predrag
cestitam! :)))

Autor carobnjak 01 Jun 2010, 15:59

Pokušavam da nadjem svoj komentar na blogu gde sam napisao sledeće: ,,Fabija je jedini auto u kome kada pomeriš prednje sedište unazad, a pritom si visok oko 195cm, sedište ostane u tom položaju i ta ista osoba ode pozadi, čak i u tom slučaju ima mesta na zadnjoj klupi, za razliku od mnogih vozila b, pa čak i nekih vozila C klase'' Npr to je neizvodljivo kod bmw-a serije 1

Autor Dejan L 01 Jun 2010, 16:04

@Dejan L
verovatno je izbrisan... :)))

Autor carobnjak 01 Jun 2010, 16:31

Ja bih rekao netachan...
Sve sto nije istina se brise... hehehe

Autor Panchev9 01 Jun 2010, 17:21

Ispade Skoda najbolja u svemu!!!

Autor Dejan 01 Jun 2010, 17:35

Skoda sabija odnosom ulozeno-dobijeno..
[showoff]Yeti mi stize za max 7 dana [/showoff]
;)

Autor lok 01 Jun 2010, 17:43

Posto je "topic" to sto jeste, ne razumem koji objektivan kriterijum je nemackim citaocima bio presudan da Yeti bude proglasen boljim od forestera ili iX 35 ili da superb 4x4 bude najbolji u klasi od 25 do 40.000. Po meni, subaru ima predstavnike u obe klase koji on road i/ili off road "tuku" skodu Yeti i superb 4X4 "samo tako" ...
Naravno, sve sto sam napred u 15.17 vec napisao ( samo ) o Yeti-ju "ostaje"... Doduse, nisam dotakao dizajn, sto je subjektivna stvar.

Autor Moron 01 Jun 2010, 18:00

@Moron
a kad su to Nemci bili objektivni?

Autor carobnjak 01 Jun 2010, 18:01

Carobnjak
Probacu da se setim, jer sada ne mogu. Razmisljacu samo o tome ...

Autor Moron 01 Jun 2010, 18:04

Vozio sam skodu fabiu u jednom danu ukupno nekih 800km i uopste mi nije bilo udobno posle, da uzmem u obzir i to da je motor u tom autu bio kao kod babe jer je 1.2 sa ako se secam 70ak konjskih snaga, sto uopste nije prijatno biti u kabini na autoputu jer je zaista mnogo bucan... ali sve na stranu da stavim jer taj auto je sada za 2 godine i koji mesec presao 180000km, nema stalnog vozaca citaj sluzbeni, isao je po asfaltu, sumskim putevima, planinama i negde gde se ne bi usudio Yetija da proteram... i to sve samo sa redovnim servisima!!!!

Sto se tice terenaca i "terenaca" vozio sam Mitsubishi L200, Pajero, Isuzu D-Max i Skodu Yeti... po nemogucim terenima kazem samo da ne bude da pricam bez osnova sve... Isuzu je po meni najbolji iz te grupe koju sam vozio sto se tice off-road vozila i uvek bi pre uzeo njaga nego Yeti-ja koji je gradski terenac (to su automobili napravljeni da se voze na tlu gradova Srbije posto su nam putevi katastrofa) skoro su i u istom cenovnom rangu, ali Yeti je super auto sobzirom sta moze da pruzi a to je lepa zabava i opustena i udobna voznja bez natezanja, ne previse veliki tako da je za grad sasvim OK savrsen da se ode do vikendice i da se malo izadje sa asfalta bez da se preteruje, on je ipak mali i nizak. Ako neko posle njega ostane ravnodusan neka kupi traktor i obavezno rotaciju zuto/narandzaste boje :)

Autor martin1885 01 Jun 2010, 18:05

@carobnjak

Hvala! ;)

@Dejan L

Potpuno si u pravu! Fabia 2 je veoma komforan automobil, i komfornija je od mnogih automobila C segmenta ;) I pored kockastog izgleda, nije joj loš ni koeficijent otpora vazduha 0,33. Sandero na pr. ima 0,36

@lok

Baš mi je drago!!! ;)

Zovi na test vožnju, kada bude stigao ;)

Najveći Yeti-ev nedostatak, po meni, su niskoprofilni pneumatici.

Autor Predrag 01 Jun 2010, 18:05

ako budem imao prilike da sednem u neki subaru pokusacu da ih uporedim, i da napomenem da je ovo moje licno misljenje da me ne shvatite pogresno!

Autor martin1885 01 Jun 2010, 18:08

@lok:

Kad stigne, ako mozes da uradis test Bubanj potok sa ukljucenom klimom i da preneses iskustva, bio bih ti najzahvalniji :)

Autor Milos 01 Jun 2010, 18:14

@lok
bices prezadovoljan! garantujem!
sa kojim motorom dolazi?

Autor martin1885 01 Jun 2010, 18:18

@martin1885

1.2 TSI Active metalik braon + ESP, centralno daljinsko zaključavanje, dodatni zvučnici, bočne lajsne, putni kompjuter, središnji naslon za ruke...

Autor Predrag 01 Jun 2010, 18:26

@lok

Da li si uzeo ESP sa kontrolom za vožnju u brdima ili bez nje?

Autor Predrag 01 Jun 2010, 18:28

Da li je udobna fabija? Ne baš, ali tvrdim da i napred i pozadi mogu da sednu osobe visoke 195cm, I TAČKA

Autor Dejan L 01 Jun 2010, 18:28

@martin1885

Yeti je manje udoban od Fabie (ima kruće opruge, niskoprofilne pneumatike i tvđa sedišta), odnosno putnici "bolje" osećaju sve neravnine, ali je zato stabilniji.

Fabiu 2 imam, a Yeti sam vozio (2.0 TDI CR 140 KS 4x4) :)

Autor Predrag 01 Jun 2010, 18:33

Maaaa daj...yeti ispred Forestera,pa ako je neko za planine,tj za neravno...Onda je to Subaru...Omg...Yeti ispred Subarua ... xaxa :))))

Autor Dusan 01 Jun 2010, 19:11

Carobnjak
Ah, setio sam se. Bili su objektivni kada su rekli da je golf najbolji u svojoj klasi ...

Autor Moron 01 Jun 2010, 19:31

@Moron
koje godine, '75. ? :)))

Autor carobnjak 01 Jun 2010, 19:36

Alo ljudi to je škodilak a ne porše. Jedina svetla tačka joj je jeftinoća u odnosu na VW.
Ovde neki pljuju VW a hvale skodu. Svašta.

Autor Dule 01 Jun 2010, 19:37

@Martin
Predrag je lepo nabrojao u kojoj je opremi :)

@Milos
Sigurno da cu verno preneti utiske, tj. mane.. posto vrline Yetija vec znamo (prostornost, Varioflex sedista, klirens...

@Predrag
Offroad opcija (tj. "hill descent" ako na to mislis?) dolazi samo uz 4x4.
Sto se pneumatika tice, ako si vozio sa 17" alu felnama (225/50 gume cini mi se) verujem da jeste mnogo niskoprofilna guma za terenca a i voznja tvrdja, mada ja tih problema prve godine necu imati jer uz Active dolaze 215/60 R16 i celicne felne :))

Za test voznju morate da stanete u red, pa ja Yeti jos nisam ni probao :))

Autor lok 01 Jun 2010, 19:55

I dalje ne kapiram kako Yeti može biti najbolje offroad i SUV vozilo do 25k evra! Jer offroad sigurno nije sa kratkim oprugama, niskoprofilnim gumama, malim klirensom, bez reduktora i blokade diferencijala, sve u svemu nema većih offroad potencijala od Pande 4x4.

Subaru je tu dosta jači, pa čak i ix35 ili Rav4, a da ne spominjem recimo Grand Vitaru, sa reduktorom i blokadom diferencijala i sa klirensom od punih 200mm.

Dakle čist marketing i nameštaljka i ništa više! Još će sad neki neuki Nemac čitalac za offroad da kupi Yeti-ja!

Autor Miki 01 Jun 2010, 19:56

Carobnjak
Ne 1975. godine, vec od 1975. pa na ovamo ...
Mada, svakako se mora priznati da on ima "pluseva" u odredjenim "kategorijama" koje vozilo čine "boljim" ili "lošijim" ...

Autor Moron 01 Jun 2010, 20:07

@Moron
uopste nije los ali ni najbolji, takav "pridev" ne postoji...

Autor carobnjak 01 Jun 2010, 20:09

@lok

Kontrola pri vožnji u brdima može da se doplati i kod 4x2, a služi da spreči ubrzavanje vozila pri spuštanju niz brdo.

Ma ne treba ti to ;)

Ne znam samo da li ima Hill Hold Control (Assist)?

Autor Predrag 01 Jun 2010, 20:14

Lok
Sasvim je logicno da ce tvoj Yeti sa gumama od 16 cola ( "visine" 129 mm od felne do tla, ne računajući deformaciju gume ) biti dosta udobniji od onoga sa 17 cola ( "visine" 112,5 mm ). Pored toga, ti ces moci sa tim gumama i celicnim felnama bez straha od ostecenja felne ili gume da se popnes na trotoar, dok ce onaj sa 17 cola i alu felnama tesko to moci ... O mogucnosti off raod voznje sa tim "niskim" tockovima od 17 cola ne vredi ni trositi reci.

Autor Moron 01 Jun 2010, 20:19

@lok

Tvoj Yeti će sigurno biti udobniji :)

Montirao bih ja njemu i 225/65. Ništa mu ne bi falilo :)

Autor Predrag 01 Jun 2010, 20:25

Alo, ljudi
To što maštate o točkovima i gumama ne rade ni mala deca. Neozbiljan čovek može da montira gume koje nisu originalne dimenzije na novim kolima. Neudoban jeti pa će sa višljim gumama biti udobniji. Kupite "lađu" pa se ljuljajte na talasima.
Svašta ima ovde. Očigledno da se u kola ne razumete ama baš ništa.

Autor Dule 01 Jun 2010, 21:30

E pa ja odoh za Hyundai Tucson.
Necu Skodu.

Autor Jovana 01 Jun 2010, 22:00

@Jovana
Idem sutra da ti kupim Santa Fe...
Budi u 10h u salonu...

Autor Panchev9 01 Jun 2010, 22:39

hahahah

Vidim da je 225/65 izazvalo puno komentara :) Naravno da ne mislim tako, a nisam naveo ni da li je R16, R17... ;)

Yeti sa pneumaticima 225/50 R17, nikada ne bih uzeo, a 215/60 R16, već može.

Mislim da bi za Yeti 1.2 TSI, odgovarajuća dimenzija pneumatika bila 205/65 R16.

Visinu profila bih povećavao isključivo zbog naših loših puteva, a kada bih Yeti vozio u na pr. Engleskoj, tako nešto mi već ne bi palo na pamet (jer dobro znam koje su prednosti smanjenja visine profila pneumatika). ;)

Autor Predrag 01 Jun 2010, 23:02