
Fiat je nedavno učesnicima godišnjeg okupljanja američkog Club Fiat-Lancia Unlimited kluba ponudio da oni prvi rezervišu svoj primerak od ukupno 500 komada specijalnog Fiata 500 Prima Edizione.
Prima Edizione je namenjen samo američkom tržištu, gde prodaja Fiata 500 (sa 1.4 litarskim četvorocilindričnim benzincem) inače startuje krajem ove godine, odmah posle premijere na Salonu automobila u Los Anđelesu.
Međutim, ovih 500 komada je samo početak, budući da Fiat već tokom 2011. godine želi Amerikancima da proda čak 50.000 primeraka ovog malog automobila, a za to će se brinuti 165 dilera širom SAD-a
Amerikancima će prvo biti dostupan standardni Fiat 500 (proizveden u Chryslerovoj Toluca fabrici u Meksiku), 2011. godine tamo stiže i 500 Cabrio, a 2012. i sportska Abarth verzija.
Ovde i podsećanje da je Chrysler nedavno i zvanično potvrdio da će američkim kupcima biti na raspolaganju i Fiat 500 na elektropogon, budući da je dato zeleno svetlo za njegovu serijsku proizvodnju koja startuje 2012. godine.
nema sanse da ce do toga doci. mini jedva proda 35000 vozila godisnje u americi i trebalo mu je dugo vremena da stekne imidz i ime. fiat je na losem glasu u americi, plus cena od $15,000-$20,000 je prevelika. to je vise nego fiesta i otprilike koliko i focus, civic, corolla, mazda3 ...
Videćemo, ako ga proglase novim nacionalnim štedišom, ako ga uporede sa smartom for four itd...
Nema šanse da prodaju toliko automobila.
Ovo će biti ponovni neuspešni povratak FIAT-a na SAD-tržište.
Što otkuca mile antena, MINI ne uspeva toliko da proda, a ne Fix It Again Tony da će uspeti sa tom kutijom.
Još novosti - Daimler će po poslednjim procenama prodati manje od 100.000 Smart-ova.
Ali ne, FIAT će sam prodati 50.000 500-tki u SAD. Puno se alkoholišu ovi u Fijatu/Krajsleru.
Neko je lepo otkucao:
They think they can copy Mini, but Mini itself was a cult car (Mr. Bean) and people dishing out that kind of money knew BMW is behind it.
Sve pametnjakovic do pametnjakovica!Sve vi znate unapred...mora da vas placa Mini/BMW kad ste tako pametni!Sacekajmo kraj sledece godine pa da onda komentarisemo.A licno vozim Fiat 500 i posle 45000 km nisam imao nikakvih problema.A nece imati ni oni Ameri koji ga budu pazarili,u to sam ubedjen...Samo ovde vladaju predrasude i nigde vise u svetu.
Pex
Mozda vozis fiat 500 ali onaj obnovljeni i pojacani model od pre 40 god. to jeste peglicu.
Ne zavaravaj ni sebe ni druge.
@Dule
Vozim Fiat 500 1.4 Lounge,a to sto ti (verovatno)vozis neki traktor iz Volfsburga to je tvoj problem.Citaj malo Auto Bild pa pogledaj kako je ocenjen,recimo, novi "Bravo"-da "ne navodim vodu na svoju vodenicu" i opet pomenem Fiat koji vozim!A slobodno procitaj teks i o njemu,pomoci ce ti da postanes razumniji!
Pex
Pošto vidim da si fijatski nastrojen, odgovori mi je li to ona fićka od čitavih 67ks?
Trkač samo takav.
Glupo bi bilo da carobnjak ne baci kosku. Sta se pecate kad ni on sam ne veruje u ono sto pise, nego se zabavlja. Vozio bi on Mini, al' promaja u dzepu.
@doktor za carobnjake
ne bacam nikakvu kosku, napisao sam istinu!
Ciao Dule! :)))
P.S.
nikada ne bih vozio Mini, tj. ne bih bacio pare na njega niti na bilo koji precenjeni i nepotrebni auto, pa tako ni na Fiat 500!
Zadovoljan?
@Dule
covek je lepo napisao 1.4 Lounge a to podrazumeva 100ks!
Ne postoji motor sa 67ks nego 69!
Fiat 500 je najkvalitetniji fiat ikada, tako piše autobild, mnogo ferarijevih inženjera je radilo na njemu, prvenstveno na kvalitetu!
Čak se farba u skladu sa ferarijevom tehnologijom, tj. na potpuno isti način! A autobild ga ocenjuje ovim rečima: Fiat perfekcionizam na delu
Lepo sam preneo komentar na engleskom.
MINI je BMW u A/B segmentu i ljudi koji kupe MINI znaju da iza njega stoji Bayerische Motoren Werke AG.
@Carobnjak
Ja sam cuo da jedna 'radilica' pokriva sve cilindre, tako da je i jedan cilindar dovoljan ...
Zato se smanjuju cilindri kod Fiat-a... Jer jedan otkaze pre vremena...
@Moron
naravno, mada je mogao da se vozi i tako...:)))
Ja sam mog Puntica vozio na 2 cilindra kad je bio "bolestan"...
@VasaAR,
nebitno, amerima je i dalje na veoma losem glasu.
da te pitam ovako: da sad izadje novi yugo koga svi mediji hvale i da kosta 8,000 evra - koliko ljudi bi ga kupili za te pare? malo ko. bez obzira sto dobiva sve pohvale, znamo kakva je yugova reputacija.
e u takvoj je situaciji fiat na americkom trzistu
@carobnjak,
a zbog cega? fiatova reputacija u americi je ravna jugovoj u svetu.
Kazu da 'Koga su zmije grizle, taj se i gustera boji', tako da nije Amerima zameriti ako svi odmah ne kupe po jedan fiat 500...
@mile antena
a da navedes neki argument mozda?
Samo nemoj da mi pricas da se Fiat ne prodaje u SAD, jer se pola evropskih marki takodje ne prodaje!
I zasto ne sacekas kako ce ici prodaja pa onda da mudrujes?
Najbolji su mi likovi koji napuste Srbiju pa onda sole pamet drugima...
@mile antena
Do sada se dobrano ne slagasmo, ali ovde sam blizak tvojoj teoriji...
Morace Fiat da udari sa ogromnom reklamom da bi nesto napravio... I tako ce i biti...
@carobnjak,
ja ne solim pamet nekome o necemu gde ne zivim tj. ne solim nikome pamet o fiatu u evropi. ali s obzirom da sam u severnoj americi vec dugo mislim da znam malo vise od ukusima njihovih kupaca. ili ja treba da zivim u srbiji da bi znao kakav ukus ameri imaju za aute?
argument? otidji na bilo koji americki internet forum i pitaj ljude kakvo misljenje imaju o fiatu. poslednji put kad je fiat bio u severnoj americi bili su propast i propali su bas zbog loseg kvaliteta. mislis da ljudi ne pamte? mislis da se mozes jednog dana vratiti na trziste i praviti se kao da se nista u proslosti nije desilo? ne ide to tako. pogledaj samo koliko su gm i ford napredovali pa jos uvek mnogi imaju odredjeno misljenje o njima na osnovu gresaka iz proslosti (i to gm i ford nikad nisu imali los kvalitet u americi kao fiat).
kompanija prvo treba da vrati poverenje kupaca ili da napravi poverenje iz pocetka. nesto kao sto je hyundai radio - visok kvalitet, niske cene i dugacka garancija. i trebalo im je dobrih 20-25 godina da steknu ime i dobiju poverenje. a fiat odmah u startu nabio ogromne cene i misli da ce neko u americi kupiti 500 zbog retro dizajna i sarma kao sto rade u evropi? ne ide to tako.
ako prodaju 30,000 prve godine mogu biti zadovoljni cisto zato sto je potpuno novi auto; posle toga nece prodavati ni deo toga. nudice oni ogromne popuste da ih se rese.
@mile antena
iskreno, ne zanima me nista sto je americko ali mi je besmisleno davati takve prognoze za nesto sto jos nije ni pocelo, mislim na prodaju Fiata 500...
P.S.
a sto se tice americkog ukusa, mozemo ga svesti na samo jednu rec - NEUKUS! Kako za automobile, tako i za ishranu, odevanje, stanovanje, da ne nabrajam dalje...
Trebalo bi da ovi eksperti jave Fiatu da se okane Amerike,postedece ga peripetija a ustedece i neki evro,shvatice oni.
Istina o Fiat-u:
"1.Pred kupovinom sam automobila i raspolažem sa cca. 9000 eura, a s obzirom da o Daciji ni ne razmišljam te da želim kupiti diesel intenzivno pretražujem internetske oglasnike i za oko mi je zapela ponuda Autocomerca koji nudi Grande Punto i Lineu iz 'buy back-a' sa cca 20.000 km i sa 1.3 jtd motorima za 65 000 kn. Što se tiče pogonskog stroja nemam nikakve dileme jer sam upravo prodao svoju Corsu 1.3 CDTi staru 6 god. s kojom sam prošao 120.000 km bez većih problema (osim AGR-a), tako da bih vrlo rado ponovno kupio auto s takvim motorom ali ono što me mući je ostatak. Nikad do sad nisam vozio 'talijana' i jednostavno me je strah dali je i ostatak vozila na visini zadatka. Prathodna tri auta su mi sve bili Opelovi dieseli pa ne znam da li od Grande Punta ili Lineae mogu očekivati istu izdržljivost i da tako kažem 'utegnutost' nakon 100-tinjak t. km. Ne krijem da sam sklon predrasudama, pa vas zato molim da mi objasnite dali je kvaliteta Fiatovih modela porasla u posljednje vrijeme te dali se ovi navedeni modeli mogu nositi s njemačkom konkurencijom? Dali su novi agr-i bolji nego prije nekoliko godina? Ujedno bih vas zamolio i da kažete svoje mišljenje o Renault Meganu 1.5 dCi sa 85 KS iz 2007-8 g.jer sam naišao na nekoliko zanimljivih oglasa. Zahvaljujem
Dražen, Virovitica
Ne trebate imati predrasuda o kvaliteti Fiata, jer je sve napravljeno dobro, odnosno na razini europske konkurencije. Izbor ovisi o kilometraži koju godišnje prelazite i ako se radi o manje od 15.000 km godišnje, kupite benzinski model, kojeg ćete kupiti po nižoj cijeni i s manje kilometara, a manje je podložan skupim kvarovima, jer nema turbopunjač, visokotlačnu pumpu, osjetljive brizgalice... Fiat-GM-ov turbodizelaš 1.3 je izdržljiv, ali je važno koristiti potpuno sintetično ulje 5W 40 i mijenjati ga, zajedno s filtrom, svakih 10.000 km. Fiatovi benzinci su izrdžljivi, ali imaju problema s pumpom goriva, previsokim naponom instalacije (zbog toga često pregaraju žarulje) i spojkom, koja teško izdrži više od 100.000 km. Ako želite kupiti rabljenog Meganea s dizelskim motorom, savjetujemo vam 1.9 dCi, a ne 1.5 dCi. Inače, vaša je strategija kupnje riskantna. Želite, naime, povoljno kupiti dobrog dizelaša, koji će malo trošiti, dakle imati male troškove korištenja. Ali takve aute, zbog dobrih performansi i niske potrošnje malo tko prodaje dok su u dobrom stanju. U pravilu se na to odlučuje kad se približe skupi servisi i popravci. Zato je znatno manje riskantno kupiti rabljenog benzinca, po bitno nižoj cijeni.
dr. Željko Marušić
Zadnja Promjena ( Ponedjeljak, 02 Kolovoz 2010 )
http://www2.autoportal.hr/201007278743/Doktore-pomozite/Vi-pitate-mi-odgovaramo/menu-id-73.html
2.Namjeravam kupiti Fiat Stilo 1.6 16V iz 2002. s prijeđenih 109.000 km, u dobrom stanju. Zanima me koliko se isplati kupiti taj automobil, jer dobivam različite savjete o njegovoj kvaliteti. Koliko vrijedi i je li skupo održavanje?
Marinko K.
Fiati su kvalitetniji nego što mnogi, zbog predrasuda, o njima misle. Stilo je 2001. zamijenio Bravo i Bravu te je napravio iskorak u kvaliteti (unutrašnju je armaturu radila ista bavarska tvrtka kao i za Audi A3). Preporučljivo je izbjegavati osnovni benzinski motor 1.2 16V sa 1242 ccm i 80 KS, koji je prenježan za tešku karoseriju i ima osjetljivu glavu. Za razliku od njega, benzinac 1.6 16V sa 1581 ccm i 103 KS pokazao se vrlo dobrim, ali nije štedljiv. Uz dobro održavanje može prijeći i više od 300.000 km i rijetko stvara probleme. Jedini je izuzetak razvodni mehanizam, ali ako se pripazi na dvije stvari, problemi se mogu preduhitriti. Treba skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 100.000 na 90.000 km. Pritom je važno izmijeniti remenicu pumpe ulja. Mnogi prilikom izmjene zupčastog remena mijenjaju samo dvije remenice-vodilice, koje su jeftinije, a zbog štednje ne mijenjaju remenicu uljne pumpe, koja je najskuplja. Ako se to ne napravi, moguć je velik problem. S vremenom se olabavi, dobije zazor u osi, remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili. Ako je konkretni primjerak u dobrom stanju, savjetujemo vam kupnju. Održavanje Fiata je povoljnije nego kod većine konkurenata.
dr. Željko Marušić
Zadnja Promjena ( Srijeda, 11 Kolovoz 2010 )"
http://www2.autoportal.hr/200905255864/Doktore-pomozite/Vi-pitate-mi-odgovaramo/menu-id-73.html
@carobnjak,
zar nije ova cela tema o prognozama? prognozama i planiranjima fiata i nasem misljenju o tome?
@mile antena
jeste ali ne mozes tako pricati o necemu sto se jos nije desilo...
ja sam izneo svoje misljenje o tome. a jesam li u pravu ili gresim pokazace vreme.
@mile antena
o tome ti i govorim...
Imam pitanje za tebe: zasto se u SAD ne prodaju Seat, Skoda, Renault, Peugeot, Citroen, Dacia...?
@carobnjak
Zato što Amerikanci cene samo Nemce i Japance van SAD, s tim što prodaje ide dobro premijum Nemcima, dok prodaja VW-u u odnosu na Japance izgleda mršavo.
A za Marušića - a ha ha ha.
@mile antena
Svaka čast. Zato sam i otkucao Fix It Again Tony = FIAT u očima Amerikanaca.
@Boris
za tebe specijalno pitanje:
zasto se americki modeli lose prodaju u Evropi?
@carobnjak,
mislim da je glavni razlog da su previse mali jer nije to samo ajde posalji aute za ameriku i prodavaj ih. ovde recimo ford i chevy imaju cini mi se preko 3,000 svojih dilera. da bi nabrojane kompanije mogle da prodaju aute morale bi prvo da dilere otvore, sto nije jeftin potez. zatim, dolar je poprilicno slab u poredjenju sa evrom. znaci praviti kola u evropi i onda ih importovati u ameriku - mnogo skupo, nebi tu bilo profita. posebno zato sto ameri placaju mnogo manje za aute nego sto u evropi rade. znaci jedina pametna opcija je ovo sto je fiat uradio sa chryslerom, pa ce sad raditi aute za americko trziste u meksiku, koji je mnogo jeftiniji.
i mislim da je jos jedan od razloga dimenzije auta. vw se vec duze vreme slabo prodaje najvise zbog dimenzija, sto je recimo passat daleko manji od drugih auta te klase i sto nemaju pravi mid-size auto. takodje za americko trziste moraju se imati i mocne motore. bez obzira na recimo sarm citroena c6, njega niko u americi nebi kupio kad je najjaci motor slab v6 sa oko 200 hp i sto kosta Bog zna koliko. ovde je gorivo jeftino, registracija jos jeftinija, i jos nije doslo do te mere da se velicina motora uveliko gleda. koristicu citroene za primer jer ih volim. recimo od auta dimenzija kao sto je c6 se ocekuje da treba imati izmedju 250-300 hp u osnovnoj verziji i da ne kosta vise od $28,000. od c5 da ima 180-250 hp i da mu pocetna cena bude oko $20,000. od c4 od 140-180 hp i da pocetna cena bude oko $16,000.
a kao sto gore rekoh, zbog slabog dolara u poredjenju sa evrom to bi bilo gotovo nemoguce uraditi.
E pa derani, drago mi je da vidim da ste svi čili i veseli i na gomili uz, slobodno mogu reći, omiljenu temu komentara, a to je FIAT. Biću slobodan da dam par opaski pa nažalost odoh. Ovaj 500 je nedvosmisleno lep primerak retro dizajna ali nažalost moram se prikloniti nevernim Tomama iz dva razloga. U US još uvek pamte katastrofalan kvalitet vozila koji je rezultovao sudskim tužbama i odštetama. Naročito je bio na meti model Strada (Ritmo I) koji je trulio brzinom svetlosti. A što se tiče amerikanaca njihova shvatanja o upotrebnoj vrednosti vozila su donekle suprotna evropskim, zato je po meni pogrešno forsirati ovaj auto, jer ovakvi mali, trendi automobili su u US osuđeni na propast. Lično mi je bio zanimljiv podatak da se novokupljeni auto u US prosečno menja posle 55000 milja a da je prosečan vek vozila 100000 pređenih milja, (oko 88000 i 160000 km) što je vrlo slično EU navikama. Ukoliko bi 500 uspeo to bio znak da se u glavama prosečnih amerikanaca štošta promenilo, ali i da je kvalitet vozila FIAT-a porastao u odnosu na kraj sedamdesetih.
I još jedna subjektivna opaska, FIAT uvek ide ruku uz ruku sa politikom još od Musolijievog vremena do dan danas.
Pozz svima.
@carobnjak,
jedini razlog je sto ameri prave malo vece aute sa malo vecim motorima. a vama su u evropi nabili ogromne cene za registraciju i grivo.
plus, nije bas da ne ocestvuju, ali na drugaciji nacin. eu ford je evropska divizija americke kompanije. opel je do nedavno bio u rukama gm-a, vuaxhall jos uvek jeste. znaci ucestvuju, ali na drugaciji nacin.
@carobnjak
Seat i Skoda se ne prodaju jer je strategija VW grupacije da prodaje VW/Audi/Porsche. A Francuzi mogu da prodaju sir i vino u Americi, ali automobilsko djubre- nema sanse, cak ni u francuskom delu Kanade. Ameri znaju sta je kvalitet - Merc,BMW, Audi, a evropsko djubre iz Francuske, Rumunije i Italije im ne treba jer imaju sopstveno/Linkoln, Dodge, Chrysler itd...
@carobnjak
Koji američki modeli u Evropi kad se i ne prodaju, a i zašto bi?
GM prodaje vozila pod markom Opela/Voksala.
Ford ima svoju centralu u Nemačkoj i skoro se svi modeli razlikuju od američkih (sad su počeli da fantaziraju sa novom Fijestom i Fokusom).
A Krajsler neću ni komentarisati.
Shvati da je život u SAD totalno drugačiji od Evrope tako se ne mogu upoređivati babe i žabe.
@carobnjak,
od viska ne boli glava. :))
jednostavno je navika takva. u americi je sve vise udaljeno nego u evropi, nemas prodavnicu na svakom cosku pa da mozes peske do nje. ljudi u proseku provode mnogo vise sati u autu.
plus mocniji auti su daleko zabavniji za voznju. kad je gorivo toliko jeftino steta je ne-uzivati u tome
@mile antena
mislim da im je to doslo glave pa ce sad voziti Fiat 500! Kakva kazna...
Nisi mi odgovorio za C6?
Ko je pomenuo "Ritmo"? Još pamtim one kvake na vratima, jedinstvene ...
@moron
Sinergija okruglih formi, farovi, kvake, čep rezervoara.
Vesela vremena.
A evo i par linkova:
http://editorial.autos.msn.com/slideshow.aspx?cp-documentid=1131799#4#q=The%20Worst%20Cars%20Ever%3A%20Fiat%20Strada
http://www.forbes.com/2004/01/26/cx_dl_0126feat.html
naravno ništa bez juga.
@ZumbaNS
Pa, zar "ritmo" u ediciji "The Worst Cars Ever" i to zajedno sa "šugićem"? Ko bi rekao. Ali, "ritmo" je onda meni lep bio. Čak i one felne ...
@Moron
jel si znao da se novi Bravo na pojedinim trzistima zove Ritmo? U Australiji na primer...
@moron
Krv nije voda, davno je rečeno. Iako nisu rođena i braća od strica su braća.
A što se tiče dizajna tipično za tadašnji FIAT spolja gladac, iznutra jadac. Praktično u ediciji "The Worst Cars Ever" FIAT zauzima dva časna mesta. Malo li je?
@ZumbaNS
ali zato ima najvise titula "automobil godine" od svih marki!
carobnjak
Nisam znao da ime "ritmo" i danas živi južno od Ekvatora. Moje neznanje je ogromno ...
ZumbaNS
Ne znam šta da ti kažem u vezi fiata. On je u meni uvek izazivao "ambivalentna" osećanja ( tako se kaže? )... Znam da će Čarobnjak da se ljuti ( i da kaže "svi su tada takvi bili" ), ali meni je kao detetu ( berba sam 1969 ) fiat uvek bio sinonim za koroziju. Ma, "etalon" u toj oblasti... I danas kada gledam nekog novog fiata, sto ga duze gledam, cini mi se da mi pred ocima rdja. Znam da je to predrasuda i bolest, ali ja ne mogu protiv toga ... Dugo sam to gledao.
ajde deco prestanite da se svidjate.
@carobnjak,
po luksuzu c6 bi verovatno mogao u klasu sa 5-series i slicnima. po snazi motora nebi mogao da bude ni sa taurusom.
maksimalna brzina u americi je 120 km/h.
Postoje serije puntića koji jako korodiraju i to sam primetio na modelima sa dvoja vrata.
Ostali imaju problem sa korozijom pragova i rubova, koji se iniciraju peskarenjem rizlom koja se koristi u zimskom održavanju sepskih puteva.
Dodatna zaštita bi pomogla na tim kritičnim mestima.
Inače na normalnim kolima koja imaju 12 god. garancije na koroziju (Pežo, Reno... ali ne i opel, ford, mazda, suzuki... fiat je negde između),zaista nema potrebe "mazgariti". Još to može i izazvati problem oko garancije, jer neće da priznaju garanciju na koroziju i farbu na tako "dorađivanim kolima".
@mile antena
jao brate, pa za cenu jednog Citroena C6 mozes kupiti cak 3 ta tvoja sranja Taurusa!!!
O stilu, luksuzu, performansama i kvalitetu ne bih ni da pocinjem jer...
@carobnjak,
stil - pitanje ukusa. meni je zadnji deo citroena c6 nesto najodvratnije sto sam video u auto industriji. ostatak vozila je prelep.
performance - taurus ima 265 hp u standardnoj verziji i 365 hp u SHO verziji. on ce ubiti c6 u bilo kom testu performanca.
kvalitet - taurus zauzima #2 mesto po kvalitetu u americi, prosecno imaju 1 kvar u prve 3 godine na svakom prodatom autu. tesko da c6 to moze da nadmasi.
sto na kraju daje prednost c6 jedino u luksuzu. sto, sa 3 puta vecom cenom, bilo bi sramota da nije luksuzniji
@moron
Da je FIAT bio etalon za rđu dugo godina je neosporna činjenica, na našim putevima je bilo dosta 132 primeraka prve i druge serije koji su trulili kao blesavi. Tada se za vrednost datu za taj auto (132 2000 konkretno) u NS mogla kupiti mala garsonjera, malecka ali ipak krov nad glavom.
@čarobnjak
broj titula nio ne spori ali to me učvršćuje u stavu da je FIAT kao sprinter u dugoprugaškoj trci, odlično krene, izvesno vreme vodi a onda lipše i često ne završi trku dok drugi odneše medalje.
Zumbans
Ipak sam ja ceznuo za tim 132, dok ih rdja sve nije pojela...
@carobnjak
Nov naravno. Polovni su su obično završavali u rukama pasioniranih kolekcionara sekundarnih sirovina.
Lipše, svakako, ali to je lični stav baziran na ranijem periodu, odnosu cena/kvalitet, količini novca dobijenom pri prodaji starog vozila, odlascima u servis samo u za to predviđenim intervalima i ukupnoj pouzdanosti vozila tokom eksploatacije. FIAT bi hteo da bude veliki ali često pada na naoko malim stvarima u konstrukciji i pouzadnosti. Nije dovoljno imati lepu karoseriju, bitno je da je sve ispod te karosetije, pa i sama ona, kvalitetno i pouzdano. Nikako ne mora biti sve ekstra ali ništa ne sme da iskače. Amerikanci bili ovakvi ili onakvi znaju da cene pre svega upotrebnu vrednost nekog vozila u celini i to je jedna od stvari zbog koje je FIAT prvi put propao.
Od mene dosta.
Meni su "smesne" price italijanskih automobila kao o "krsevima"... I isto tako uzdizanje nemackih u nebesa...
Ni jedno ni drugo nema bazu...
Shvabe su bili nekad sigurno kvalitetniji ali od kada je usla elektronika u automobile, "aproksamativno" su shvabe pale po kvalitetu, a zabari ipak porasli...
Mnogo je velika razlika u ceni Golf-a i Bravo-a... Ne vredi 25% vise kako god da okrenes i obrnes...
Ako si pogledao kako je narod glasao u anketi AB(iz ovog broja), sve ti moze biti jasno...
Inace kod mene postoji podela "kvaliteta automobila" po nazivu - pre i posle uvodjenja masovne elektronike...
Poz
Da se umesam u dijalog sa jednim pitanjem. Imam komsiju koji radi elektriku i prica da kod punta ima neki specifican problem koji glasi otprilike ovako. Iz cista mira nece da upali. Znaci, vozi se normalno, iskljuci se motor i da ga upali-tajac! I sto je najzanimljivije niko ne zna sto se to desava?! A da bi zanimljivost bila jos i veca auto sam proradi posle pola sata??!! :)
Imal neko neku blizu informaciju??