home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Torinsko-srpska kompanija kupila prese za nove modele automobila. Stiže najsavremenija oprema iz Japana

Novi “Fijatovi” modeli koji će se proizvoditi u torinsko-srpskoj kompaniji proizvodiće se ispod najsavremenijih japanskih presa - saznaju “Novosti” u “Fijat grupi”.

Čelnici ove multinacionalne kompanije u više navrata su najavljivali da će u Srbiji izgraditi najsavremeniju fabriku automobila u svetu, a u sredu je stigla informacija da su u Japanu pazarili najsavremenije prese marke KOMACU, vredne 150 miliona evra. Ova oprema će u Kragujevac stići do maja sledeće godine.

U fabrici automobila u toku je rekonstrukcija oko 400.000 kvadratnih metara proizvodnog i poslovnog prostora. Rekonstruiše se i 120.000 kvadrata krova i dograđuje već izgrađeni prostor za proizvodnju “punta”. Bez obzira na ove radove, početkom narednog meseca sa traka će sići i tridesethiljaditi automobil. Kupci za ovaj model u tolikom godišnjem tiražu već su obezbeđeni u našoj i osam država CEFTA i Magreba. Trenutno se pregovara sa još tri države o plasmanu ovog srpskog nacionalnog vozila, a na pomolu je dogovor i sa partnerima iz Turske, gde bi, prema procenama, moglo da se plasira još oko 10.000 automobila.

Proizvodnja “puntića” trebalo bi da obezbedi posao za oko 1.000 radnika koji su već na spisku “Fijatove” fabrike.

JOŠ 150 MILIONA

Predstavnici “Fijat grupe” trenutno pregovaraju i o kupovini potpuno nove montažne linije za lakirnicu. Cena ove linije na tržištu se kreće od 50 miliona do 150 miliona evra. U tom poslu su najbolji nemački proizvođači, a kako “Novosti” saznaju, “Fijatovi” predstavnici upravo sa tim proizvođačima pregovaraju o kupovini montažne linije.

Autor : M. Đošović



čitanja : 1270



Komentari

Prese koje je Zastava imala, a koje su pobacane i rasprodate, jesu bile stare par decenija, ali u trenutku kada su nabavljane, bile su najkvalitetnije moguće (japanske, nemačke, američke, švajcarske, italijanske...) i mogle su da se koriste još bar toliko... Ali, neko je morao da zaradi...

Autor Predrag 16 Sep 2010, 13:46

@ Predrag

Ko da zaradi? Jeste da je FAS kao neki "joint venture"ali se o čisto praktičnim pitanjima i ulaganjima u proizvodnju pita menadžment Fiata u Torinu....Zna se dobro da država nema uticaj na takve stvari-da ima,možda bi bilo mesta za sumnje.Tako da to"kumovsko" nameštanje i nedomaćinsko rasipanje imovine zarad ličnih interesa je možda moglo nekad...ili još može negde drugde....Ovde teško da može,baš zbog te zarade koja je i glavni pokretač svih ulaganja u Srbiju.Otkud toliki fatalizam?

Neka oni opremaju i ulažu,neka ljudi rade i žive od svog rada,to je meni lično najbitnije...iako ne planiram da pređem na Fiatova vozila ...

Autor ZMW 16 Sep 2010, 14:38

@ZMW
Bio sam više puta u fabrici (između ostalog i na praksi), pa znam šta je bilo i šta se dešava. Šta misliš, kome su otišle pare od prodaje stare opreme, koja je, većim delom, još uvek mogla da se koristi? Zamisli koliko je neko zaradio prodajom opreme, koja je bila smeštena u 160.000 kvadrata (80.000 Preseraj + 80.000 Mehanička obrada). A gde je oprema iz: Karoserije, Instituta za automobile, Montaže...

Autor Predrag 16 Sep 2010, 15:06

Kako god Japanci su najprecizniji na svetu, kod njih ne postoji škart. Bar će limarija biti idealna. Te stare prese o kojima vi pričate su bile razdrndane i nikada nisu napravile 2 idntična dela. Stanete pored 2 nova keca i na 1 gornji deo vrata iznad stakla udubljen, kod drugog ispupčen, a na trećem ne može stakolo da dohvati ram, nego ostane 1 mm prostora izmedju stakla i rama. Sajtne kao da su ručno izradjivane, jedna uvučenija u odnosu na liniju vrata, a druga ispupčenija. Jedino se na svakom lepo uklopi gepek, srećom

Autor Dejan L 16 Sep 2010, 15:18

Dejan L
Za to o čemu ti pričaš, nisu krive prese, već kalupi koji su bili stari 37 godina (za "Keca" koga navodiš kao primer), ručna izrada (zbog koje je svaki automobil na neki način bio "unikat"), nemarnost radnika itd. Na Yugu su, na pr. jedna vrata od početka proizvodnje, bila 5 mm manja od drugih, međutim, za to su "krivi" Italijani koji su izrađivali kalupe...
Na prese koje su bačene, rasprodate... mogli su da se postave kalupi za bilo koji automobil... Za neku presu je bitan: broj hodova u minuti, vrednost deformacione sile... ne bih sada da se preslišavam...
Samo lud čovek je mogao da rasproda (baci) onakve mašine. Veruj!

P.S. Jel ti stigla Fabia? Jel beše crvena 1.2 HTP 60 KS?

Autor Predrag 16 Sep 2010, 17:13

Gospodine Predraže, ne može se u danasnjoj eri robotizacije i kompjuterizacije proizvoditi savremeni automobili sa presama starim vise od pola veka. Nisu Italijani blesavi da se razbacuju sa parama. Da su prese valjale, sigurno bi ih ostavili.

Pozdrav

Autor Nemanja 16 Sep 2010, 18:34

E pa nije osnovni problem što se na staroj oprem neće proizvoditi FIAT nego je problem što se neće proizvoditi ništa. Kompletna oprema se prodaje kao staro gvožđe za nekih 176 eura po toni. Procena je da ima ukupno oko 11000 do 12000 tona opreme, koja će završiti u Smedrevu. Uloga te opreme je bila svojevremeno jasno definisana nečim što se zove konverzija mirnodopskih ind. postrojenja u ratnim uslovima. Dakle cela priča oko Zastave nema mnogo veze sa automobilima, nije za ovaj blog i ne bi d je širim ali sam osetio poterebu da ovo napišem.

Autor ZumbaNS 16 Sep 2010, 20:28

Pa propale prese u Detroitu i gde su otisle, na topljenje a nece u Kragujevcu, mogle su jos da rade, kazu neki pametnjakovici, da ali da proizvode sine za fioke a ne automobile XXI veka, tipicno srpska kontra, da su ostale stare, pricalo bi se... Pa konobar iz Nisa je 2003 godine rekao da je svaka fabrika na njivi jeftinija od stare... Zastava u najboljim godinama je pravila koliko, oko 200.000 automobila godisnje i to je bilo malo da bi bilo rentabilno, danas mislim da ovi iz Fiata bas, kazu ispod 2.000.000 je nerentabilno...

Autor tommy 16 Sep 2010, 21:00

@Dejan L
Nisu "nešto" mogli da poprave godinu dana, ali o tome ne želim još da pričam. Nije pametno...

Autor Predrag 16 Sep 2010, 21:07

Ja radim na presi, mada ne u Zastavi, i mogu reci da su svakako bolje nove prese nego stare, koje su stvarno zastarele.. Zbog stelovanja, odrzavanja, bolje funkcije, sigurnosti i mnogo toga drugog.
A sto se tice kvarova kalupa ili alata, oni su izuzetno skupi i obicno se posao popravke daje onome ko je i napravio taj kalup ili alat, ako uopste jos radi taj posao. Presa na dan radi i po hiljadu komada, zavisno od operacije, onda mozete pretpostaviti koliko je skupo to cekanje.
Znaci najbolje nove prese, a ako ih rade Japanci sigurno ce biti dobre i tehnoloski napredne bar za sledecih 10ak godina.

Autor Boki 17 Sep 2010, 07:25

Fabrika Lola iz Zeleznika je radila najvece prese u SFRJ. Znam podatak da je Gorenje uzimalo njihove prese i doradjivalo elektronuku u Sloveniji. Uvek su imali novu presu u rezervi i menjali je cim bi se stara pokvarila (radila je 24 sata). Staru bi popravljali i prodavali!!!!
U proizvodnji nije bilo eksperimentisanja. Staro je staro.

Autor Martin 17 Sep 2010, 11:01