
Preuzeto sa : Pressonline.rs
Na pumpama duž autoputeva gorivo je od dva do četiri dinara skuplje nego na ostalim benzinskim stanicama svih naftnih kompanija.
Cena evrodizela veća je u proseku četiri, a benzina dva dinara po litru. Cena se, doduše, manje razlikuje i od mesta do mesta, pa čak i u naseljima većih gradova.
Naftaši tvrde da tako šarene cene primenjuju sve međunarodne kompanije, jer su troškovi pumpi na autoputevima veći.
- Kao i na Zapadu, troškovi pumpi na autoputevima su veći, jer su i državne takse koje se plaćaju veće nego za gradske. Kod nas i do dva puta. Drugo, na gradskim pumpama imate više stalnih mušterija, dok to nije slučaj na pumpama koje se nalaze na autoputevima - objašnjava Borisav Tatić iz Udruženja benzinskih stanica Srbije.
U Naftnoj industriji Srbije kažu da su takav cenovnik počeli da primenjuju početkom marta u šest regiona Srbije.
- U skladu s tim, cene goriva na benzinskim stanicama NIS su različite i formiraju se u skladu s uslovima koji postoje na određenom delu tržišta. Taj sistem primenjuje većina naftnih kompanija na domaćem tržištu - kažu u NIS.
I u mađarskom MOL kažu da su morali da se prilagode tržištu.
- Cene na benzinskim stanicama predstavljaju odraz cena na ukupnom domaćem tržištu, ali i odraz lokalnih faktora, jer konkurencija postoji i na mikrotržištu - kažu u ovoj kompaniji.
Neki naftaši, međutim, smatraju da cena goriva ne bi trebalo da se razlikuje.
- To što neke kompanije na različitim pumpama imaju različitu cenu dovodi
pojedine kupceu u nepovoljan položaj. Oni koji su na autoputu, na primer, ne
mogu da tek tako izađu s puta i kupe povoljnije gorivo. Drugo, neko iz Šapca
sigurno neće otići u Leskovac da sipa gorivo koje je tamo jeftinije za dva
dinara. Tako da sve to liči na diskriminaciju potrošača - smatra Milan Rakić iz
Udruženja vlasnika privatnih benzinskih pumpi.