
Samo dve godine nakon 1974. godine, kada se na tržištu pojavio potpuno novi automobil VW Golf, u tadašnju kompakt klasu došla je jedna velika novost – dizel motor. Volkswagen je u septembru 1976. godine na tržište izbacio VW Golf D koji je pokretao dizel motor, što je bio revolucionarni potez koji je imao uticaja i na sve ostale proizvođače automobila.
Volkswagen
Golf D sa 1,5 litarskim dizel motorom pojavio se na tržištu 1976. godine kao
revolucionarna novost i do danas ostao pojam štedljivog i pouzdanog dizel automobila
Velika naftna kriza i velika finansijska kriza u kojoj se
našao sam Volkswagen kao marka, sve je to doprinelo pojavljivanju dizelskog
motora u tada tek dve godine starom automobilu VW Golf, koji je modernom
koncepcijom nedugo pre toga zamenio legendarnu VW Bubu.
Prvi VW
Golf D je pokretao mali dizel motor zapremine samo 1471 ccm razvijen iz proverenog
benzinskog VW motora oznake EA 827
Prvi Golfov dizelski motor iz zapremine 1471 ccm razvijao je najveću snagu 37
kW/50KS pri 5000 o/min., a ova skromna dizelska
motorizacija osiguravala je za to vreme solidne performanse – sprint do stotke
za 19 sekundi i najveću brzinu 141 km/h.
VW Golf D trošio je u proseku 6,5 l/100km, što je u to vreme bio fenomenalan podatak, pa je bio uverljivo najštedljiviji putnički automobil sa dizel motorom na tržištu svog vremena.

Od pojave prvog VW Golfa D sa dizel motorom zapremine 1.5L, u septembru 1976. godine, razvoj dizel tehnologije krenuo je velikim koracima. Uočeni su nedostaci i ispravljeni u novoj verziji dizelskog motora koji je dobio veću zapreminu 1.6L. Godine 1980. VW Golf D je dobio novu verziju dizel motora zapremine 1588 ccm, najveće snage 54KS pri 4800 o/min i 100 Nm pri 2300 o/min. Motor je bio malo živahniji u odnosu na prethodnika i bolje je vukao iz nižih obrtaja.
Volkswagen nastavlja razvoj svog dizel motora i već 1982. godine
predstavlja novi veliki revolucionaran korak u razvoju dizelskog motora. Na 1,6
litarski dizelski motor ugrađen je turbo punjač što je rezultiralo najvećom
snagom 70KS. Turbo dizelski motor pružao je bolje performanse – sprint do
stotke za 13,5 sekunde i najveću brzinu 155 km/h. VW Golf opremljen prvim turbo
dizelašem dobio je oznaku GTD, što nije nimalo slučajno veoma slično oznaci
sportskog GTI modela sa benzinskim motorom.
Turbina je dizelskom motoru dala potpuno drugačiji karakter, sa puno više
živosti i agilnosti. I tako je rođena legenda o Volkswagenovom dizelašu. Sve
ostalo je istorija…
Izvor : Autoportal.hr
Foto : Volkswagen
Mala ispravka: prvi motor 1.6D u golfu 1 nije imao 1588, nego 1570cm3. 1588 je zapremina TD-a, koji je dobio i hidro-podizače ventila. Ta poslastica je postala dostupna u atmosferskom motoru tek 1985. godine. Takođe, turbo diesel opcija nije bila dostupna sam u modelu GTD nego i u varijantama CL, GL, LX, GX (odnosno u svima osim u osnovnom C).
Golf je legenda !
Kad se po jednom automobilu zove cela klasa,to sve govori.
@ Pitbull
Ok jeste golf legenda, a koji automobili su sinonim za ostale klase?
A klasa....?
B klasa....?
C klasa....Golf klasa
D klasa....?
E klasa....?
...
I JEEP je legenda, a?
@Dejan L
CLS klasa.
M klasa.
Neću sad da nabrajam da ne ispadnem pristrasan. Ali Mercedes je u dosta kategorija rodonačelnik,pored toga što je rodonačelnik auta uopšte.
S klasa,SLK kao prvi auto na svetu sa tvrdim sklopivim krovom.
Imaš još CL,SL gde se konkurenti ni ne usudjuju da probaju da konkurišu.
X6 npr kao klasa za sebe.
All-road.
Itd,da ne nabrajam da ne bi izostavio nekog.
@ Pitbull
Ma to znam, moje pitanje na srpskom glasi ovako:
Daj svakoj klasi ime po nekom automobilu, zamisli samo ono kao Fabia klasa ili Punto klasa (u Srbiji) ili ili...
Recimo u B klasi je najprodavaniji taj i taj i klasa se zove po njemu...
A Korola klasa? Ipak je Korola najprodavaniji auto
Aj pišemo večeras, idem sad
Samo kod nas se ustalio izraz "golf klasa" i nigde vise! To odgovorno tvrdim posle vise od 15 godina provedenog u zapadnoj evropi, a ponajvise na nemackom govornom podruciju. Naziv "golf klasa" u nas verovatno i pre svega postoji zahvaljujuci golfu 1 i 2 koji su, uzimajuci u obzir mentalni sklop prosecnog srbina, i dalje stvar prestiza za njihove vlasnike. Golf jeste jedan od najprodavanijih automobila u C segmentu, ali isto tako i najprecenjeniji auto u istoriji autoindustrije.
Aj jeb**te punta i tri ku**ca, malo Go**no, nevredi ni koliko golf 1 star 30 godina, po kvalitetu je golf 1, jedno 500 svetlosnih godina ispred je**bnog punta, a ako ima punto klasa, zasto onda punto ima nadimke poput Krnto, Sranjto, Trunto itd. jel i to zato sto je dobar ko polovna kineska cipela, cega se pametan stidi budala se time ponosi, tako i cela prica sa puntom, ko normalan bi njega kupio, cela stvar je u tome kupujmo domace go***no, nemojte uzimati polovnjake iz EU, a oni su deset puta bolji, punto, kakav mu je enterijer, otprilike bas kao i ovom Golfu1 iz 1976, i po cemu je punto dobar, svaki pametan odgovor je dobro dosao, molim bez preteranog hvaljenja Fiata Krnta.
@Lee
Ako mi verujes...Da mi ponudis Golf 2,1.6 dizela,i nekog Punta,bilo kog i bilo koje godiste,pre bih uzeo Golfa 2!Ma ne bih ni razmisljao...
P.S
Sad ce ispasti da sam klasican srbin kojem je Golf 2 zakon...Nije Golf 2 zakon za sve,ali za svaku verziju punta je KEVA.
@ dusan
Keva je ženski rod, he he
Hoćeš reći Tata, a to nikako, tata je Mercedes benz
Šta nam govori ova slika?
Zeleni se zeleni, zeleni se zeleni, zeleni se zeleni, crven traktor na njivi...
Hihihihihihihi
@Dejan L
Znam,ali volim kad je nesto dobro da kazem da je KEVA xD :D
Nije tata Mercedes Benz ;) Nemoj da idemo daleko i sada da ulazimo u duboke price...
Ne mogu ni za koga posebno da kazem tako da je tata automobila...Ali pre Mercedesa bih vozio mnogoooo brendova...Pre Merdze idu(ne gledajuci one koji prave samo skuplje automobile,tipa Aston,Maserati itd),Jaguar,Audi,Bmw,Volvo,preMerdzinih SUV-ijeva,Range-a naravno ;)
Mlad sam,pa zato i ima toliko njih pre Mercedesa...Mercedes mozda posle 40-te ;) Ali ne verujem ni tad :)
@ dusan
Ma zezam se, ali 1. je Merdža bio.
Moram malo da se zezam, ovih dana me ljudi shvataju bukvalno, a moji pojedini postovi puni ironije, one najgore
@ Lee
Ti decko, ti si mnogo agresivan. Iako smatram da si donelke u pravu, mnogo si agresivan. Mozda je vreme da promenis auto...
@Brizga
Jesam, na punta se uz***bem ko lud, na njemu sam polagao vozacki, vozio ga i znam sta je, sedista tvrda ko kamen motor vuce ko motokultivator, dizajn je kao da im je uzor bila kutija za cipele, motori rade ko usisivaci za tepihe, a ima malo mesta unutra i glavom udaras u plafon, pogotovo nazad a napred sj***es friz. Onda i nikad vise u Truntu, na sadasnji 407 se ne zalim.
@PITBULL
SLK nije prvi model auta na svetu sa tvrdim, sklopivim krovom, pogresnu informaciju imas..
Golf 1 1.5 dizel, je promenio za sva vremena predrasude i ograničenja koja su vladala u auto industriji.
Pored toga je postavio i nove standarde i okvire svim proizvođačima malih vozila.
Nikad neću oprostiti Đurađu što je dizajnirao golfa i izvukao njemce iz duboke septičke jame. JBG,nešto previše 'talijani imaju udjela u auto industriji,a? JBG,svaki pravi ljubitelj automobila je koliko-toliko sportski nastrojen,a u auto sportu... Zna se šta je ferrari,lancia delta integrale... GOLF JE LEGENDA! Pogotovo kec i dvojka,ali,nisu najbolji automobili na svijetu,realno. Pogotovo ne lijepi! Svaka čast onome ko sebe ubjedi u suprotno.
I da,i ja bih birao golfa 2 ispred novog punta. ALI I ISPRED GOLFA 6!!! Komercijalizacija nikad ne znači KVALITET,a golf od legende polako prelazi u komercijalu. Koliko god boljelo našu golf naciju,shvatiće da VW nije više sinonim za kvalitet.
@PITBULL
Peugeot 402 Éclipse Décapotable dizajniran i patentiran 1931, u prodaji od 1938.. Na struju, naravno.
Ne pocinje sve sa Mercedesom
@Dejan
U modernim modelima počinje. :)
Kad je u pitanju ta kategorija.