
I ove godine je međunarodni žiri (76 stručnjaka iz 36 zemalja) podelio nagrade u izboru za International Engine of the Year, a veliki pobednik je mali Fiatov dvocilindrični TwinAir benzinski motor od 875 kubika.
Sem titule International Engine of the Year 2011, ovaj dvocilindraš je pokupio nagrade i u kategorijama Best New Engine of the Year, Best Green Engine of the Year i u kategoriji ispod 1.0L zapremine.
Lista ovogodišnjih pobednika po kategorijama:
International Engine of the year 2011 : Fiat 875cc Twin Air (500)
New Engine of the year : Fiat 875cc Twin Air (500)
Green Engine : Fiat 875cc Twin Air (500)
Performance Engine : Ferrari 4.5L V8 (458 Italia)
Ispod 1.0L - Fiat 875cc Twin Air (500)
1.0L – 1.4L : Volkswagen 1.4L TSI Twincharger
1.4L-1.8L : BMW 1.6L Turbo (Mini)
1.8L – 2.0L : BMW 2.0L Twin-Turbo diesel
2.0L – 2.5L : Audi 2.5L Turbo
2.5L – 3.0L : BMW 3.0L DI Twin-Turbo
3.0L – 4.0L : BMW 4.0L V8 (M3)
Iznad 4.0L : Ferrari 4.5L V8 (458 Italia)
Ivan Mitić – Autoblog.rs
PR saopštenje Fiat Automobili Srbija
Fiat S.p.A. trijumfovao na renomiranom takmičenju osvojivši šest nagrada
Revolucionarni Fiatov TwinAir motor odličnih performansi dobio je glavnu nagradu na takmičenju „Međunarodni motor 2011. godine“. Taj napredni dvocilindrični motor nagrađen je sa još tri priznanja: „Najbolji novi motor“, „Najbolji ekološki motor“ i „Najbolji motor u kategoriji vozila do 1.000 cm3“. Nagrade je kompaniji Fiat S.p.A. dodelio stručni žiri koji čini 76 novinara i eksperata iz industrije iz 36 zemalja.
Nastavljajući uspeh od prošle godine, kada je 1.4 MultiAir Turbo motor osvojio nagradu za “Najbolji novi motor 2010 godine”, ovogodišnji izbor potvrdio je dostignuća izuzetnog Fiat Powertrain koncepta kompanije Fiat S.p.A. Ta napredna tehnologija zaslužna je za razvoj motora manjih dimenzija, izuzetnih tehnoloških performansi i minimalnog uticaja na životnu sredinu.
„Ovaj uspeh predstavlja krunu našeg predanog rada u istraživanju i osmišljavanju inovativnih tehnoloških rešenja i dizajniranju sve efikasnijih motora, koji doprinose da Fiat S.p.A. i dalje zauzima vodeću poziciju među ekološkim proizvođačima automobila“, složili su se Aldo Marangoni i Dario Sacco, potpredsednici Fiat Powertrain tima.
Twin Air Turbo od 85 KS motor je Fiata 500 i Fiata 500C, a u planu je da se ugrađuje i u novu Lanciu Ypsilon. Uskoro će biti lansiran TwinAir motor od 65 KS, kao i turbo verzija od 105 KS. Izuzetna efikasnost tog revolucionarnog motora postignuta je zahvaljujući MultiAir tehnologiji koja se zasniva na elektro-hidrauličnoj kontroli usisnih ventila. Ta tehnologija povećava ukupnu snagu motora i istovremeno omogućava rekordno nisku emisiju ugljen-dioksida i minimalnu potrošnju goriva.
Na ovom prestižnom takmičenju kompanija Fiat S.p.A. dobila je još dve
nagrade za motor Ferarria 458 Italia: „Motor sa najboljim performansama“ i
„Najbolji motor preko 4 litra zapremine“.
Ne bih ga posedovao samo zbog toga što ima elektro-hidraulički sistem upravljanja radom ventila. Previše komplikovan sistem bez potrebe... Podržavam smanjenje zapremine i broja cilindara, uvođenje natpunjenja i direktnog ubrizgavanja benzina... ali sve to je dobro, samo do određene granice.
Dvocilindarski motori zahtevaju dodatne osovine za uravnoteženje, posebne oslonce za motor (zbog buke i vibracija), što ih čini skupljim od trocilindarskih. Pri tom, kada se ugrade u vozilo, ne obezbeđuju skoro nikakvu prednost po pitanju performansi i potrošnje goriva, u odnosu na trocilindarske.
Skupa igranka u svakom smislu...
BMW nije pobedio samo u kategorijama u kojima ne proizvodi motore. Ispod 1.5 litara, a promace se i onaj Audi od 2.5L, posto, jelte, BMW nema motor od 2.5L. Autoindustrija. Dovoljno.
Savremena peglica, glumi kola.
Kad OVO bude motor, za nagradu, sigurno će biti znak da je došao smak sveta.
Do tada, naručene nagrade, članke itd. ne shvatam ozbiljno. Sve je marketing.
A "1.4L TSI Twincharger" je kao jednostavan i jeftin za eventualne opravke ...
Moron
Ne znam na koju su varijantu mislili, ali 1.4 TSI je mnogo jednostavniji od Twin Air-a: nema elektro-hidrauličko upravljanje radom ventila, nema osovinu za uravnotežavanje, multi air...
...ima direktno ubrizgavanje benzina koje VW koristi već godinama, nema turbinu promenljive geometrije, 1.2 TSI ima 8v... Mnogo jednostavnije i bolje ;)
Predrag
Nagradu je dobio "1.4L TSI TWINCHARGER", a on je "jednostavan" i "jeftin za opravke" koliko sam i ja dobrica ...
Oduvek sam govorio da su Bmw i Audi bolji za motore od Mercedesa...
A,Bmw sam stavljao na 1.mestu.
Izgleda da to ne misli međunarodni žiri (76 stručnjaka iz 36 zemalja) a fiat sumnjam da ima pare da baca na ovakve stvari...
Moron
Naravno da nije jeftin za održavanje i proizvodnju, ali je i on jednostavniji od Twin Air-a ;) Twin Air je preskup za kategoriju vozila za koju je namenjen...
mercedes ima najbolje motore u kategoriji TRAKTORA do 3L i do 4L!
malo li je?
lazy da my vam mi potrosnja none manna od 1.2mpi 8v....
sta jos reci?...
pa ovo je tek prva generacija twin air i multiair motora, ne moze se ocekivati da sve bude savrseno
@carobnjak
To što nema Merca i jeste pokazatelj da nešto nije u redu.
Kao i to što je twizzzy pegla Top model.....
A sledeća generacija Twin aira će evoluirati i imati jedan cilindar i postaće Single air. I postaće baš kao i Nike patike.... vazdušast.
Eh taj Fiat, kupio Chrysler, ulaze u Kragujevac, baca pare i potplacuje razne izbore i kupuje nagrade a nikako da propadne...
U cemu li je tajna njegovog opstanka, da mi je znati?
BMW...a sto se tice pobenicica,sve pohvale..slazem se da je trenutno preskup za svoju kategoriju,ali njegovo vreme tek sledi(ili mozda ne:)
nije se mercedes mnogo nadobijao nagrada za motore, tek 9 naspram BMW ovih 51, do 2010te...
link: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
Nema PITa i McLarena :)))
Pa to jeste, Bmw od 90-ih nema 2.5 mootor, inace bi i tu dominirao, a ovim do 1.5 se i ne bavi, to je za pokretanje kosilice kao sto je fica :D
ovo nije vrh, to svakako, Predrag vam je svima objasnio neke stvari, dvocilindrasi imaju manji razmak paljenja medju cilindrima, od motora sa vise cilindara pa se zbog toga i vise osecaju vibracije pri radu motora, a sto je motor veci, to mirnije radi, uglavnom su skupi, pa je jednostavnije staviti trocilindrasa ili najbolje cetvorocilindrasa, manje zapremine, kako je to i Fiat ima motor 1,1 i 1,2 (8v, 16v) cetri cilindra mala zapremina, ili jednostavno WV- grupacija sa svojim 1,2 i 1,4 tdi motorima koji malo trose. Pobednik je pobednik, ali mi se dva cilindra nikako ne svidjaju.Pozdrav!
@ Bruce Lee
care, još je bolje 5 cilin, a 6 je još bolje. Sa 7 ne postoji, ali je bolje sa 8. Od 8 je bolje sa 10. I još bolje je sa 12 cilindara.
Jesi car. Najbolje se drži sa ova 2 cil. Imaš levi i desni, čas posla znaš koji šteka a koji ne.
Šteta što nemaš mogućnosti da postaneš profff auto moto manijak.
Ovako si traktorski veseljak.
@miselinko
Ha hahahaha
Znash, ja sam stazista,
ucim od tebe kako se zaostaje u razvoju!
@ Bruce Lee
Ako bi mogao da objasniš ono oko paljenja i cilindara.
I šta je to paljenje, kako se definiše i u kojim jedinicama se izražava, čemu služi.
Obajsni nam!
axxaaxa ovde pojedini likovi iznose misljenje koje je pre svega smesno ako je 70 ljudi strucnjaka iz celog sveta kao i novinara proglasilo ovaj motor i Fiat za najuspesnije i najmodernije svako vase misljenje koje se kosi sa gore navedenim je smesno ko misli da nije tako nek ode i tim inzenjerima iznosi nebuloze o svojim predlozima il nek napravi motor.Tako da je u svakom slucaju Fiat najbolji bolji i od ww i od renoa i tojote i ostalih a delovi za ww su bar tri puta skuplji u odnosu na Fiat i nisu nimalo kvalitetniji sto govori cena polovnjaka ww koji su poslednjih godina naglo pale zbog skupog odrzavanja i nekvaliteta i nezadovoljstva novih vlasnika ...
Pobedio je zbog naprednog sistema za podizanje ventila, sve je to lepo samo se nadam da ce da bude koliko toliko pouzdano
Ali ne morate da budete inzenjer nego bar da vozite motor, znate kako agregat sa manje cilindara lepo trese i tek sto se sugavo cuje to je nenormalno, ali ipak jedna od pozitivnih stvari je to sto ima vise snage dostupne na malim obrtajima tako da motor ne mora da se `vrti` da bi bar malo isao kao ovi nesrecni 1.2 benzinci koji zato i trose nenormalno
A jedan cilindar ovog Twin Air motora je odprilike iste velicine kao od nekog klasicnog od 1.8 ko ume da razmislja videce koja je razlika u balansu i koliko treba tezine dodati na radilicu da se to zamaskira