
Preuzeto sa : Pressonline.rs
Nadzor - Prekršaji se beleže, a na osnovu snimaka vozačima će opomene stizati na kućnu adresu. Sistem je podešen da sam priprema dokumentaciju, registruje, fokusira i izdvaja prekršaj
Vozače koji automobilom ili motociklom uđu u žutu traku, prođu kroz crveno svetlo ili prebrzo voze u gradu od juče snima 14 video-kamera! Snimak se automatski prosleđuje sudiji za prekršaje dok kazne za kršenje propisa iznose od 15.000 do 30.000 dinara. Za pravna lica one su još oštrije i iznose od 100.000 do 800.000 dinara.
Kamere će beležiti saobraćajne prekršaje, a na osnovu tih snimaka prekršiocima će na adresu stizati opomene. Softver koji komanduje podešen je tako da kamera registruje prekršaj, fokusira ga i izdvaja. Na osnovu tih snimaka sistem sam priprema dokumentaciju koja će se kasnije koristiti u dokazivanju prekršaja vozača. Kamere su podešene i mogu da snimaju i danju i noću.
Važno obeležavanje
- Mesta gde se kamere nalaze treba vidno obeležiti. Cilj kamera jeste da nateraju vozače da se bezbedno ponašaju u saobraćaju. Nadam se da kamere neće zabeležiti nijedan saobraćajni prekršaj - kaže Damir Okanović, direktor komiteta za bezbednost saobraćaja.
On dodaje da stubove na kojima se kamere nalaze treba obojiti jakim bojama, kako bi se i na taj način vozačima skrenuta pažnja. Ako se kamere „sakriju", broj prekršaja bi se povećao. A poželjno je da kamera koje prate saobraćaj bude više, jer bi se tako skrenula pažnja vozačima.
- Nadam se da opštine i gradovi neće zloupotrebiti kamere, jer trideset posto prihoda dolazi od naplaćenih kazni. Takođe, kod postavljanja treba voditi računa kako one utiču na saobraćaj - dodao je Okanović.
Sistem je napravljen tako da prepoznaje simbole, a ne brojeve i slova. U slučajevima da tablice nisu čiste ili da nisu postavljene kako treba, vozač će platiti kaznu od 3.000 dinara.
Kamere će beležiti svaki pokret vozila u delićima sekunde. Meriće se udaljenost vozila od semafora i brzina, ako je u pitanju prekršaj prolaska kroz crveno, zaustavna linija u trenutku dolaska do semafora, prolazak vozila. Sve će to biti dokumentovano i postojaće fotografija na kojoj će se videti registracija vozila.
Nakon dokumentovanja prekršaja vozač će biti pozvan da se u roku od osam dana od dana uručenja poziva javi u policijsku stanicu i izjasni ko je upravljao vozilom u trenutku kada je prekršaj zabeležen. Ukoliko vozač tvrdi da nije on vozio, i kaže policiji ko je upravljao vozilom, prijava se podnosi protiv te osobe. U slučaju da vlasnik u roku od 15 dana od uručenja poziva ne da izjavu, niti se izjasni ko je upravljao vozilom, podnosi se zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.
PAZI, SNIMA SE
- Lokacije POKRIVENE kamerama
Raskrsnica Bulevar despota Stefana i Cvijićeve ulice
Skupština - Trg Nikole Pašića
Brankov most, strana prema gradu
Brankov most, strana prema Novom Beogradu
Bulevar Nikole Tesle kod „Ušća"
Raskrsnica kod hotela „Hajat"
Bulevar vojvode Mišića, kod sajma
Raskrsnica kod „buvljaka"
Bulevar kralja Aleksandra Karađorđevića, kod Muzeja „25. maj"
Ustanička ulica kod Specijalnog suda
Raskrsnica na uglu Omladinskih brigada i Jurija Gagarina
Bulevar Mihajla Pupina kod Palate „Srbija"
Raskrsnica u Bulevaru Nikole Tesle kod bivše ambasade NR Kine
Raskrsnica Tošin bunar kod Studentskog grada
Bez pozajmljivanja vozila
Problem može nastati ako neko pozajmi vozilo, jer je dokumentovanje saobraćajnih prekršaja automatizovano, odnosno beleži se samo na osnovu registarskog broja. Tako će na kućnu adresu vlasnika automobila stići poziv sa četiri fotografije. On nakon toga mora objasniti kome je pozajmio vozilo, ali ako druga osoba odbije saradnju, vlasnik mora platiti kaznu. Ni stranci koji budu činili prekršaje, neće biti izuzeti od kažnjavanja.
Žalbe ne pomažu
- Ko bude kršio propise, biće snimljen video-kamerama koje će zameniti saobraćajne policajce. Kod video-nadzora ne vrede nikakve žalbe, pokušaji korupcije ili eventualno telefoniranje starešinama u saobraćajnoj policiji i MUP-u i nema više izuzetaka - rekao je Ivica Dačić, ministar unutrašnjih poslova.
Prema njegovim rečima, projekat je urađen zajedno sa gradskom skupštinom i gradonačelnikom Draganom Đilasom kao i nadležnim pravosudnim organima.
Prijatno iznenađenje na BLIC online portalu
Skoro kao da ste kupili čitav časopis, a tu je i mapa kamera za praćenje saobraćaja.
http://www.blic.rs/Auto
U Velikoj britaniji imaju skican sistem. Razlika je da je veci broj obelezenih mesta od broja kamera. Kamere povremeno premestaju sa lokacije na drugu. Na internetu se azurno objavljiju kolacije kamera. i sve je oznaceno vidnom zutom bojom i velikim tablama. Pored svega desetine hiljada vozaca placaju kazne.
"Kamera vidi i prljave tablice"
Mislim da je ovo laž. Zašto bi onda terali gradjane da čiste tablice i naplaćivali kazne ako i prljave može da snimi kamera. :) Priča za malu decu. Kako kamera može da vidi nejasnu tablicu? Obična fotografija,nema šanse. Nije to skeniranje izbliza pa da se vidi reljef,ili da neko opipava slova-brojeve. Ona slika samo i ako slika mrlju,mrlja i ispadne. :)
Inače ima dosta oprečnih informacija,te 14 kamera,te 60. Te opomene,te kazne. Zatim,ovaj govori da bi trebale da se obeleže kamere. Da slažem se. Ali što to nama govori? Oni se pitaju. Nego,ovako će se više ljudi navući da plati kaznu. A ograničenja su pobedila,videću da skoknem do obližnje radnje i kupim neko biciklo. :) Samo da ne može preko 40km/h,da ne platim kaznu !
Veliki brat se sve više primenjuje u svakodnevnom obliku života. Kamere,čipovi,dokumenta...
Sve do krajnjeg cilja kojeg je majtor Bora lepo i ukratko opisao :
https://www.youtube.com/watch?v=8W5dm9Afibs
https://www.youtube.com/watch?v=ADj_lnKVRhE
@krle
Trik koji svakako treba isprobati. :)