
Iako je sledeća priča vezana za regione gde su letnje temperature kudikamo više nego kod nas u Evropi, zanimljivo je videti kako se prvi masovnije proizvedeni električni automobili nose sa dečjim bolestima.
Ceo problem oko baterija Nissana Leafa počeo je sa prvim ovogodišnjim
vrućinama u američkoj saveznoj državi Arizoni gde je registrovano oko 400 ovih
automobila. Tamošnje temperature prelaze i 50 stepeni Celzijusa, a poslednjih
dana su se kretale između 35 i 45 stepeni.
Eh, sada, prema forumu na stranici MyNissanLeaf.com sve je više nezadovoljnih
vlasnika Nissana Leaf koji tvrde da im je zbog velikih vrućina drastično pao
kapacitet baterija. Pritom je zanimljivo napomenuti da Nissan Leaf nema ugrađen
termalni management baterije, tj. sistem hlađenja iste (ali zato ima sistem
grejanja baterije za lakše pokretanje vozila pri niskim temperaturama).
Početni entuzijazam prvih vlasnika Leafa u Feniksu je tako za samo nekoliko meseci
prerastao u negodovanje koje je potkrepljeno i konkretnim brojkama: jedan
vlasnik navodi da je Nissan promovisao domet Leafa u gradskoj vožnji od 160 km
i da je, u praksi, sa novim automobilom mogao da napravi oko 145 km, što i
dalje nije loše.
Ipak, isti vlasnik sada tvrdi da nakon pada kapaciteta baterija uzrokovanog
vrućinom, može da pređe tek nekih 70-ak kilometara. I drugi su se priključili
sa sličnim iskustvima.
Zvanični odgovor Nissana je stigao od izvesnog Marka Perryja, čija titula kaže:
Direktor planiranja proizvoda. Šta god to značilo, Perry je nezadovoljnim
vlasnicima Nissana Leaf poručio da se "u normalnim okolnostima takvi
problemi ne bi trebalo da se dešavaju i da ne ostavljaju automobile na velikim
vrućinama". Doduše, iz prakse znamo da se unutrašnji delovi vozila, kada
je napolju 30-ak stepeni bez problema zagreju na 50 ili čak više.
Naravno, stanovnicima Feniksa pod "normalne okolnosti" spadaju i
temperature od 50 stepeni što Nissan, očigledno, nije uzeo u obzir kada je
2010. Perry izjavio da "hlađenje baterije nije potrebno za tržište SAD jer
će komplet baterija imati 70 do 80 odsto izvornog kapaciteta nakon deset
godina" (konkretno garancija traje 8 godina).
Očekivano, ova zavrzlama nije rešena, a da li će i na koji način, američki
mediji za sada nisu objavili.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Nissan