home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ne postoji hermetički zatvoren motor u koji ne probija voda, ali to ne znači da poplavljen auto ne može više da se vozi. Kako da ga startujemo objasnio nam je Vojislav Janković iz autoremontne radionice "Univerzal" u Vojvode Stepe 50.

Prvi korak: Ispustiti svo ulje iz motora i menjača, zato što se izmešalo sa vodom, i ostavite da se ocedi.

Drugi korak: Skinite sve filtere za vazduh i za ulje, i zamenite ih novim.

Treći korak: Skinete svećice ili dizne, i više puta zaverglajte motor na prazno, kako biste izbacili vodu iz tog dela automobila, iz gornjeg motora.

Četvrti korak: Zatvorite štoplove za ulje i nalijete odgovarajuće ulje u motor i menjač.

Peti korak: Skinite karburator i rezervoar, očistite ih, a cevi koje dovode gorivo do motora izduvajte vazduhom i izbacite vodu.

Šesti korak: Sve delove sklopite, sipajte novo gorivo i tek onda osušite kablove za svećice, ukoliko se radi o "benzincu".

Sedmi korak: Sipajte manju količinu ulja na mesto gde su bile svećice, a potom malo zaverglajte motor da bi se podmazali cilindri. Tek onda mogu da se vrate svećice na svoje mesto.

Osmi korak: Startujte motor automobila.

"Sve navedene radnje za pokretanje automobila koji je bio poplavljen, trebalo bi da uradi stručno lice. Takođe, oni koji misle da ne postoji hermetički zatvoren motor u koji ne probija voda, žive u zabludi", kaže za MONDO Vojislav Janković i dodaje da poplavljen automobil treba i dobro oprati, iznutra i spolja, a kada je u pitanju elektronika, trebalo bi sve izvaditi iz automobila, dobro osušiti i isprskati odgovarajućim sprejom pre nego što se ti delovi ponovo povežu.

Majstor savetuje i da obavezno proverimo da li je voda ušla u farove i stop svetla, koja u tom slučaju takođe treba izvaditi i dobro osušiti.

"Ne vraćajte sedišta u automobil pre nego što ste ih dubinski oprali, dezinfikovali i poptuno osušili. I spoljašnjost treba dobro oprati i namazati voskom za automobile", kažu iz autoremontne radionice "Univerzal".

Ako imate kasko osiguranje, ništa ne dirajte

Ako ste automobil pokrili kasko osiguranjem, nemojte ga aktivirati, niti prati, pre nego što kontaktirate vašu osiguravajuću kuću. Oni će vam objasniti kakva je procedura, kao i kolika je nadoknada u slučaju štete nastale usled poplave.

Izvor: Mondo.rs

Foto: Tanjug.rs



čitanja : 2462



Komentari

Kojesta.

Ni jedan savremeni automobil ne moze preziveti poplavu. Sam motor je najmanji problem. Brojne elektronske komponente i centrale stoprocentno ce ovako poplavljen automobil uciniti neupotrebljivim.

Autor vojvoda 20 Maj 2014, 02:06

U skoro svim poplavljenim automobilima je bio povezan akumulator. I kada je automobil parkiran, mnogi vodovi i komponente su pod naponom. Ukoliko voda prodre u te delove napravice prespajanje, pa mnoge elektronske komponente mogu da otkazu. Dodatna otezavajuca okolnost je blato koje voda nanese. Lako je isusiti vodu iz motora, ali ako je unutar njega prodro mulj, onda ne gine skidanje glave. Ni jedan motor, sa vise cilindara ne moze imati sve ventile zatvorene, tako da voda prodire u najmanje dva cilindra kroz usis ili izduv, a isusivanjem vode iz cilindara moze ostati blato, covek zavergla da upali i eto dzumbusa. ono sto pise u gornjem tekstu vazi za slucaj potapanja automobila u prilicno cistu vodu, a vi znamo cega sve ima u vodi kad je poplava.

Autor Optimus Prime 20 Maj 2014, 08:47