
Kada bi vam neko ponudio milion dolara za vaš automobil vi biste ga prodali bez razmišljanja, zar ne? Ali da li bi tako bilo da je vaš auto ručno izrađen i samo jedan od šest njemu sličnih u svetu?
Tokom 2006. renomirana firma "Zagato" je uspela na neki način da dobije blagoslov Ferarija i da na platformi njihovog modela 575 napravi šest primeraka ručno izrađenih automobila koji nose oznaku 575 GTZ.

Ovi primerci su napravljeni po inspiraciji na ranije Ferari modele iz 50-ih i 60-ih. Svaki model je, iz razloga što je ručno sklapan, drugačiji, tako da ne postoje dva ista Ferarija 575 GTZ.
Od šest napravljenih primeraka čak dva su otišla u ruke kolekcionara iz Japana, Jušijukija Hajašija. On je jedan primerak koristi da bi se u njemu vozio (gle čuda), a drugi mu je stajao u garaži i "skupljao prašinu".

Kada je primerak koji je prešao svega 20.000 kilometara stavljen na aukciju dostigao je cenu od 800.000 evra, ali to nije bilo dovoljno Japancu koji je odlučio da odustane od prodaje i sačeka bolje vreme.
Ferari 575 GTZ ima V12 motor tapremine 5.5 litara, i snagu kao i standardni model od 540 konja. Spoljašnjost je ofarbana u dve nijanse sive a enterijer indentičan kao kod regularne verzije uz dodatak "Zagato" krem-kože.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Zagato po meni samo upropasti automobil.
Tj meni je uvek lepša "baza" od njihovog "proizvoda".
Uzasan model, napravljen da po svaku cenu lici na neke Zagatove cuvene radove iz proslosti, ali ova baza, u vidu modela iz buducnosti, nikako nije mogla da se uskladi sa proporcijama novonastalih oblina. Bas nespretno izgleda...