
Kako prenosi RTS, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predsednica Radne grupe za brigu i čuvanje mladih vozača i učesnika u saobraćaju Zorana Mihajlović očekuje da će izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje se tiču mladih vozača, stupiti na snagu 1. januara sledeće godine.
"Radna grupa će u narednih nedelju dana pripremiti predloge za izmene zakona i tražićemo da se po hitnoj proceduri uvrste u dnevni red Skupštine. Mislim da od 1. januara 2015. godine novi zakon može stupiti na snagu", rekla je Mihajlovićeva na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.
Ministarka je posle sastanka Radne grupe, koju čine predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja, Grada Beograda, Saobraćajnog fakulteta, Ministarstva prosvete, Centra mladih Srbije i saveta roditelja nekoliko beogradskih srednjih škola, izjavila da svi segmenti društva moraju učestvovati u povećanju bezbednosti mladih učesnika u saobraćaju.
"Samo tokom ove godine, 76 mladih osoba je poginulo u saobraćajnim udesima u Srbiji. Mi želimo ne da smanjimo taj broj već da zaustavimo pogibije mladih u saobraćaju. Za to će nam biti potrebna pomoć mladih, njihovih roditelja ali i medija i institucija", rekla je Mihajlovićeva, prenosi Beta.
Ona je ocenila da postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja "nije loš", ali da se ne primenjuje "dovoljno" i da mu nedostaje segment koji se tiče mladih vozača.
"Danas smo sa predstavnicima struke, srednjoškolaca i roditelja, koji se nalaze na izvoru problema, razgovarali o kaznama, prevenciji i edukaciji mladih učesnika u saobraćaju. Narednih dana očekujem sugestije u vezi sa temama koje smo danas pokrenuli", istakla je Mihajlovićeva.
Ona je dodala da su tokom današnjeg sastanka Radne grupe, stručnjaci predstavili nekoliko ideja o tome kakva ograničenja treba uvesti kad je reč o performansama automobila kojima upravljaju mladi vozači.
"Razgovarali smo i o promeni stava mladih prema vožnji pod dejstvom alkohola i nultoj toleranciji za pijane vozače, kao i o uvođenju ograničenja na osnovu kojih bismo postepeno dobijali iskusne vozače. Složili smo se i da su oštre kazne za vožnju pod dejstvom alkohola opravdane", naglasila je Mihajlovićeva.
Prema njenim rečima, mora se više raditi na edukaciji mladih o bezbednosti u saobraćaju.
"Nije dovoljno da se samo jedan dan u školi posveti toj temi. O bezbednosti u saobraćaju mora se razgovarati kroz sve nastavne predmete", rekla je ministarka.
Odgovarajući na pitanje ko će biti formalni predlagač izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, Mihajlovićeva je obelodanila da će to verovatno biti MUP, ali da je bitnije da zakonske odredbe pokriju segment koji se odnosi na mlade vozače i učesnike u saobraćaju.
"Nema nesuglasica između ministarstva na čijem sam čelu i MUP-a u vezi sa ovim zakonom. Cilj svakog ministra je isti, da se sačuvaju životi mladih. Ne mešam se u tuđu jurisdikciju jer sam na čelu Vladinog tela za koordinaciju bezbednosti u drumskom saobraćaju", rekla je Mihajlovićeva.
Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović izjavio je da je jedna od tema današnjeg sastanka bila i ideja da se vozačima mlađim od 21 godine, zabrani upravljanje automobilima koji "imaju mnogo konjskih snaga i malo mase".
"Takva ograničenja bi se odnosila samo na putničke automobile i ne bi važila za vozače kombija. Razmišljamo o takvim ograničenjima jer su vozači stari do 20 godina – najugroženiji u saobraćaju", rekao je Božović.
Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su vlasti Grada Beograda spremne da razmotre sve mere iz svoje nadležnosti kako bi se stvorilo bezbednije okruženje za mlade u saobraćaju.
"Spremni smo da razmotrimo zabranu točenja alkohola mladima u ugostiteljskim objektima posle određenog vremena. Već imamo plan da eliminišemo sve crne tačke ispred beogradskih škola, a razmišljamo i o tome da preživeli iz saobraćajnih udesa prenose svoja iskustva učenicima beogradskih škola, da im objasne kako su im ti udesi promenili život", rekao je Vesić.
Izvor: Rts.rs
Država koristi ovu histeriju oko nesreća da poveća represiju a zakon će se i dalje primjenjivati samo na vozače Juga, starih Golfova i Kadeta. Što pokazuju i nova saznanja da se bahati vozač BMW-a smrti godinama sprdao sa institucijama, vjerovatno podržan od strane uticajnih roditelja.
Sto se tice mera oduzimanja vozila za najbahatije i za najteze prekrsaje, smanjenje granice za alkohol, podrzavam maksimalno...
Ono sto mislim da je sada jedinstvena prilika, a bojim se da ce da je izostave ovog puta (mozda ne sledeceg kada nova grupa mladih polozi svoje zivote) i ne da se samo skoncentrisu na represiju postojecih vozaca jeste vece ukljucivanje Verbica - ministra prosvete - kako bi, ako im je stalo do mladih, povecali edukaciju sa sadasnjeg jednog casa u toku skolske godine, o saobracajau, ako ne na novi predmet (jer ce dusebriznici potrcati da kazu kako je to jos jedno opterecenje za decu - suplja glava nije svesna prednosti) makar na oblasti u nekom (ili vise) od predmeta, plus stalni skupovi sa policijom u skoli koji bi dodatno pomogli edukaciji o saobracaju...
Negde danas čitah listu predloženih ograničenja za mlade: "mala kubikaža" ( do 1.400 ccm), "mala konjaža" ( do 75 ks po toni ), ubrzanje ne bolje od 12-13 sekundi, max. brzina do 140 km/h.
Ima li takvo vozilo? Pomislih na fiat 500 L 1.4 dok ne pročitah ovo "do 140 km/h"
SAT da ustupi državi stazu NAVAK (koja je inače napravljena pod sumnjivim okolnostima) i država da pusti mlade vozače da, uz kacigu i provera guma i da je akumulator pričvršćen i pojas vezan, bezbedno saznaju kako se njihov automobil ponaša na granicama prijanjanja.
5€ = 5 krugova (prva tri sa instruktorom)