
Volkswagen planira niz mera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera, jer bi njegovi troškovi zbog lažiranja na eko-testovima mogli da premaše 30 milijardi evra, pišu nemački mediji.
Nemački poslovni list Manager Magazin piše da VW planira da u sledeću generaciju Golfa ugradi što je moguće više postojećih delova kako bi uštedeo stotine miliona evra.
Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj istoriji, VW traži sve mogućnosti ušteda, pa Manager Magazin piše i da bi na godinu dana mogla da budu zamrznuta sva ranije planirana napredovanja menadžera, dok sindikati traže i smanjenje bonusa menadžerima.
Matthias Mueller, novi izvršni direktor VW-a, koji je na to mesto zaseo nakon što je bivši pre mesec dana podneo ostavku zbog skandala, još ranije je poručio da će sve investicije koje nisu neophodne, biti odbačene ili odložene i da će ubrzati sve planove rezanja troškova.
Samo prošle godine VW je u istraživanje i razvoj uložio oko 17,4 milijarde dolara, više nego Apple ili Google. Ipak, taj iznos će sada morati da se smanji. Manager Magazin piše da će se godišnje taj budžet morati smanjivati za najmanje milijardu evra, a da se mogu očekivati i otpuštanja radnika.
Od kada je pre više od mesec dana američka Agencija za zaštitu okoline (EPA) objavila da neka dizel vozila VW-a imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih gasova nego inače, nemačka kompanija je pod snažnim pritiskom.
Volkswagenu samo u SAD-u preti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i niz drugih zemalja. VW je polovinom septembra priznao postojanje tog softvera u više od 11 miliona vozila.
Manager Magazin procenjuje da će ukupni troškovi kompanije zbog kazni, sudskih procesa i opoziva vozila, premašiti 30 milijardi evra. Kazne u SAD-u mogle bi biti oštrije nego u Evropi, ali VW je više izložen u Evropi. Od 11 miliona vozila koja imaju sporni softver, manje od 500.000 prodato ih je u SAD-u, a većina ostalih u Evropi.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen