home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Skandal izazvan otkrivanjem uređaja koji skriva stvarnu emisiju izduvnih gasova kod Volkswagenovih vozila još se ne stišava. Regulatorna tela u pojedinim zemljama tek trebaju da izreknu kazne, a Volkswagen je već ranije objavljivao da će krenuti sa opozivima za vozila već u januaru sledeće godine.

Iako smo do sada znali da se softversko rešenje kojim se skriva stvarna emisija CO2 nalaze na dizelskim motorima zapremine od 1,2 litra do dva litra, Volkswagen je konačno objavio i to da se na njihovim motorima kodne oznake EA288 ipak ne nalazi ovaj uređaj.

Inače, motori EA288 su nova generacija dizelskih motora kreirana za korišćenje na automobilima koji se proizvode na platformi MQB. Radi se o motorima zapremine dva litra sa snagom od 150KS do 190KS. Motori sa ovom kodnom oznakom na početku zadovoljavali su norme Euro 5, ali od početka 2015. godine, kada je Euro 6 stupio na snagu, Volkswagen je jednostavno prilagodio savremene motore.

U Evropi, radi se o motorima koji pokreću Volkswagenove, Audijeve, Škodine i Seatove automobile (Golf, Audi A3, Leon, Octavia, Audi A4, Passat, monovolumene, male crossovere i slično). Za razliku od motora kodne oznake EA189, koji i jeste imao softversko rešenje za varanje na testovima izduvnih gasova, novi EA288 opremljeni su daleko kompletnijim sistemom za smanjenje izduvnih gasova.

U svakom slučaju, objavljivanjem ovih podataka, Volkswagen je barem delimično ublažio prebleme koje je izazvala ugradnja takozvanog “defeat devicea”.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Volkswagen

Evropska Unija još 2013. godine upozorena na manipulacije na eko-testiranjima vozila

Kako prenosi Tanjug, jedan od vodećih bivših zvaničnika Evropske unije zadužen za zaštitu životne sredine upozorio je još 2013. godine svoje kolege da automobilske kompanije manipulišu na evropskim testovima za merenje emisije štetnih gasova. to piše list Fajnenšel tajms (FT), pozivajući se na interni dokument Evropske komisije u koji je imao uvida.

To znači da su evropski zvaničnici pre više od dve godine imali saznanja o ovom problemu, mnogo pre američkih vlasti koje su prošlog meseca otkrile da je nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) manipulisao sa vrednostima izduvnih gasova, navodi FT.

Uprkos upozorenju Janeza Potočnika, tadašnjeg evropskog komesara za zaštitu životne sredine, zvanični Brisel nije preduzeo brzu akciju za sprečavanje nedozvoljenih praksi, već je zadržao raniji plan koji je omogućio da "rupe" u propisima koji se odnose na emisiju štetnih gasova ostanu na snazi do 2017. godine, dodaje se u tekstu. Potočnik navodi u pismu, koje je u februaru 2013. godine uputio tadašnjem evropskom komesaru zaduženom za industrijsku politiku, Antoniju Tajaniju, da ministri iz nekoliko članica EU veruju da postoji "značajan jaz" u performansama automobila u realnom svetu i prilikom laboratorijskog testiranja.

Prema dokumentu u koji je FT imao uvid, manipulacije proizvođača automobila na testovima merenja emisije štetnih gasova su bile opšte poznate i o tom pitanju se raspravljalo i na najvišem nivou EU.

Kako prenosi list, Evropska komisija i zemlje članice EU su u pregovorima vođenim ovog meseca razmatrale mogućnost da automobilskim kompanijama odobre još dve godine kako bi u potpunosti ispunile zahteve na strožim testovima, koji će zaista primorati automobile da zadovolje evropska ograničenja o emisiji azotnih oksida.

U okviru istrage o skandalu sa manipulacijama vrednostima izduvnih gasova, nemački Folksvagen je suspendovao oko 10 vodećih direktora. Ta kompanija je prošlog meseca priznala da je u svojim dizel motorima koristila nezakoniti deo softvera kako bi varala na testovima merenja emisije štetnih azotnih oksida.

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 975



Komentari

Jesu to te EU vrednosti, uredjenje, zakon, ekologija itd ?!

Autor MB 26 Okt 2015, 14:45