
Može proći i do 27 sekundi dok vozač koji koristi sistem za zabavu upravljan glasom povrati punu pažnjuu na ono što se dešava nakon što izda glasovnu komandu, pokazuju rezultati novog istraživanja.
Za tih manje od pola minuta, koliko mozgu treba za oporavak od telefonskog poziva ili promene radio stanice, automobil koji se kreće četrdesetak kilometara na sat može da pređe nekih tristotinjak metara.
Istraživanje je sprovela organizacija AAA Foundation for Traffic Safety, a obuhvatilo je više raznovrsnih tehnologija u ovogodišnjim modelima automobila, kao i pametne telefone koji vrte Google Now, Siri i Cortanu.
Došli su do zaključka da tehnologije za korišćenje uređaja bez ruku mogu odvlačiti pažnju čak i ako vozači imaju ruke na volanu, a oči na putu. Dok se bave nečim drugim osim vožnjom manje prate što se dešava oko njih, ne predviđaju potencijalno opasne situacije, ne primećuju šta im se nalazi na putu...
Oni koji misle da je slanje SMS-ova dok čekaju zeleno svetlo bezbednje se varaju - to podjednako odvlači pažnju kao i bilo šta drugo.
Trećina ispitanika rekla je da je koristila glasom aktiviranu tehnologiju tokom vožnje unazad poslednjiih šest meseci. Među 573 odrasla vozača gotovo sedam od deset smatra da su im pozivi i slične radnje pažnju odvlačili ne duže od deset sekundi dok su za volanom, dok 88 posto veruje da razgovori mobilnim telefonom i slanje SMS-ova u velikoj meri odvlači pažnju.
Problem bi mogao da bude i u tome što sistemii koje ugrađuju u automobile nisu dovoljno dobro promišljeni sa bezbednosnog aspekta, niti su im interfejsi prilagođeni korišćenju tokom vožnje u dovoljnoj meri.
Izvor: Tportal.hr
Foto: Guliver/Thinkstock
Neki od nas se upljuvaše pišući o "benefitima" sve većih i većih "infotejnmenta", kako će se našalost dokazati, s punim pravom..
Neki su posebno bistri, kao ovi novi iz PSA grupe gde radio mozes da utisas sa volana, ali za klima uredjaj mozes da korisits samo onaj prespor ekran. Sledece ce i trougao da bude "touch" dugme.
Zato sam ja za zadržavanje tastera. Kada se navikneš (a navikneš se za 1 vožnju) vrlo lako uđe u motoriku.
Posle nekog vremena i žmureći možeš rukovati.
Ovako touch screen stalno skida pogled s puta. Koliko je se ljudi bunilo za prvobitni BMW idrive, gde za obično menjanje stanice moraš u meni pa pod meni itd
Ali novinari u ti koji postavljaju standarde i koji se bune kada vide dosta tastera u autu
Poz