home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako piše list Danas, predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić tokom posete Moskvi ponovo će sa premijerom Dmitrijem Medvedevim i predsednikom Vladimirom Putinom razgovarati o mogućnosti bescarinskog plasmana određenog broja automobila "fiat 500L" na tržište Rusije.

Podsetimo da je mogućnost povlašćenog statusa kragujevačkog "velikog fiće" na ruskom tržištu otvorena još u aprilu 2013, kad je predsednik Rusije Vladimir Putin tadašnjem srpskom premijeru Ivici Dačiću i nekadašnjem ministru privrede Mlađanu Dinkiću obećao da će dozvoliti da se kontingent od 10.000 "fiata 500L" bez carine uveze u Rusiju. Tema je otvarana i prilikom svakog narednog susreta srpskih i ruskih zvaničnika, ali izvoz još nije pokrenut.

Ono što je, međutim, za budućnost zajedničkog projekta "Fiata" i države Srbije, kompanije "Fiat Chrysler Automobiles Serbia", mnogo bitnije od eventualnog izvoza u Rusiju, jeste upošljavanje kapaciteta "FCA Srbija" proizvodnjom još jednog modela.

Izvori "Danasa" bliski Vladi tvrde da će Vučić sa menadžmentom "Fiata" uskoro razgovarati o tome, zatim o restilizaciji "fiata 500L", kao i o lokalizaciji produkcije delova za ugradnju u vozila koja izlaze iz pogona kragujevačke fabrike, pri čemu će se nastojati da se u zemlji osvoji izrada gotovo svih pozicija, osim motora i menjača.

- Vlada ima i plan "B", ukoliko ne dobijemo još jedan "Fiatov" model, onda će se sa menadžmentom Grupacije FCA razgovarati o proizvodnji automobila nekog drugog proizvođača, koji je na istoj ili platformi sličnoj "Fiatovoj". Na taj način je "Fiatova" fabrika u Poljskoj godinama proizvodila "Fordov" model "ford Ka". Fabrika u Kragujevcu je, u svakom slučaju, spremna za novi model, a na nama je da u što kraćem roku ispunimo sve preostale ugovorne obaveza države Srbije prema "Fiatu" - ističu sagovornici "Danasa", napominjući da u Vladi očekuju da će informaciju o proizvodnji još jednog modela u Kragujevca dobiti 2016. godine, "ako ne i pre".

I predstavnici Zastave u Moskvi

U privrednoj delegaciji Srbije koja, sa premijerom Aleksandrom Vučićem boravi u Moskvi, nalaze se i predstavnici Grupe Zastava vozila, za čiju je privatizaciju, odskoro zainteresovana i ruska kompanija GAZ, dok Zastava INPRO u Rusiju izvozi automobilske prikolice.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1998



Komentari

Zorana Mihajlović će da zabrani ovu sliku.
Pa pogledajte mu stakla, zatamnjena, za kriminalce auto. :)

Autor MB 28 Okt 2015, 16:29

Vlada pravi planove sama sa sobom, bas ce Fiat njih da pita kad ce i koji model da pravi u Kragujevcu. Da je to los posao po Srbiju nebi nam se zurilo za jos jedan model.
Bas me zanima sta ce reci Talijanima za autoput kad budu pregovarali.

Autor B.M 29 Okt 2015, 08:25

RE: BM

FIAT nije loš posao, već prazan jer dobiti od ovog posla nema već samo prazne brojke koje se takođe tope.

Trebali napomenuti da je FCAS-ov izvoz negde na oko manje od 1 milijarde, a prošle godina je bio oko 1 i po milijarde. Za samo nekoliko meseci, nije čak ni godinu dana, FCAS je "pukao" za trećinu. Kako je krenulo za 2 godine neće ga ni biti, taman pred istek ugovora ili čak pre, a o dolasku novog modela se priča već 2 godine. Dok mi ubedimo FIAT, oni će otići iz Srbije, a mi ostati bez fabrike ukoliko neko se ne seti i Zastave koja čeka svoj red.

Trebali smo još 2008 godine da uradimo sa Zastavom kao sa Železnicom, da kupimo nekog sposobnog menadžera iz neke poznate automobilske firme i da pod državnim vlasništvom i tržišnim menadžmentom da vratimo sjaj našoj Zastavi pa onda da je privatizujemo i to celu i u jednom komadu.

To su uradili Rusi. Eno u Ladi su bivši stručnjaci iz Volvoa, a odnedavno je Lada deo Renaulta.

Autor Zastava 29 Okt 2015, 16:06

Pardon, mislio sam na Železaru. :)

Autor Zastava 29 Okt 2015, 16:11

Zelezara je grobar srpske privrede, koliko smo para dosad dali za nju mogli smo tri nove da napravimo. Zastava nes je isto mnogo kostala ali ni izbliza koliko Zelezara, i da je nisu uzeli Talijani morali bi da je zatvorimo. Fabriku automobila ne moze da vodi neki menadzment ili drzava, a narocito ne siromasna kao naša. Ni u vreme YU Zastava nije poslovala pozitivno iako je cela drzava stajala iza nje. Otkaci se vise od Zastave, to vise ne postoji, ni fabrika ni modeli. Zanosis se nekim glupostima o ozivljavanju Zastave.

Autor B.M 29 Okt 2015, 16:36

Mi još nismo ispunili obećano po ovom ugovoru.
Nismo u stanju da napravimo krak auto puta do Batočine 60 godina od otvaranja fabrike u Kragujevcu.
Fića je makadamom išao u svet.

Autor Martin 30 Okt 2015, 09:39

RE: B.M

Zastava nas nije koštala koliko nas košta FCAS i to u svega nekoliko godina.

Za pare date FIAT-u mogli smo i sami da dignemo svoju automobila u Kragujevcu.

Ovako smo napunili tuđe džepove, a fabrika nije naša.

Ugovor je tako sklopljen da je FCAS golemo ništa za nas, a ni za FIAT pošto dobiti nema, novog modela nema, posla takođe vuše nema, jedino fabrika koja u zadnje vreme zjapi prazna. Golemo ništa.

Kada bi FCAS poštovao ono što je potpisao imao bi i prugu i put i sve, ali pošto ne iskazuju nikakvu zaradu i to još od početka posla (ne u zadnje 2 godine), onda kako možemo da očekujemo od države šta kad FCAS-ov pad nije krivica države, već tržišta i menadžmenta koji je promašio model.

Autor Zastava 30 Okt 2015, 16:34