
Medijski najeksponiraniji proizvođač električnih automobila na svetu, Tesla, mogao bi da se nađe u priličnim problemima ako se izveštaji CNBC-a pokažu tačnima.
Teslini tadnici, koji su želeli da ostanu anonimni, novinarima CNBC-a su priznali da baterije za Model 3 sastavljaju ručno u pogonima Gigafactory, kao i da su im u tome čak pomagali i radnici Panasonica.
Tesla i Panasonic su nedavno ušli u partnerstvo s ciljem povećanja proizvodnje baterija, ali malo ko je očekivao da bi ovaj cilj američko-japanska alijansa mogla da pokuša da ostvari manufakturom.
CNBC-ovi izvori su zabrinuti zbog potencijalnih opasnosti do kojih može dovesti ručno sastavljanje baterija bez kontrole kvaliteta. Naime, za svaki baterijski paket postoje četiri modula, a u svakom od njih nalaze se cevi za hlađenje - takozvani bandolieri. Ove cevi regulišu temperaturu litijum-jonskih ćelija pa ako nisu propisno instalirane mogu dovesti do pregravanja sistema.
Dodatni problem je i nedostatan prostor između ćelija koji bi mogao dovesti do dodirivanja ćelija, odnosno kratkog spoja, pa čak i požara.
U Tesli su CNBC-ove navode nazvali neispravnima i odbacili mogućnost isporučivanja potencijalno opasnih baterija. Američki proizvođač ne sprovodi stres testove na baterijama kao drugi proizvođači, ali zato trenira svoje zaposlene i testira baterijske pakete na način koji obezbeđuje ispravnu instalaciju ćelija.
Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta takođe priznaje da će, dok ne postigne pun proizvodni kapacitet, određene zahvate u proizvodnji Modela 3 izvoditi ručno.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs