home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Peugeot potrošnja

Od septembra 2018. svi novi automobili koji se prodaju na evropskom tržištu imaće podatke o prosečnoj potrošnji i emisiji ugljen-dioksida izmerene po novom, realističnijem WLTP standardu - jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila.

Dosadašnji način testiranja novih automobila, NEDC, koji paradoksalno i dalje u nazivu ima atribut "novi" (Novi evropski vozni ciklus) iako je uveden pre više od dve decenije, postao je prevaziđen pre svega zbog procedure koja nije dovoljno realistična. Zato su organi Evropske unije odlučili da uvedu WLTP standard, koji je zvanično počeo da se primenjuje 1. septembra 2017. godine. Od tog datuma svi potpuno novi modeli automobila, koji se prvi put pojavljuju na tržištu EU, podatke o potrošnji goriva i CO2 emisiji dobijaju po WLTP ciklusu, dok za ostale nove automobile, koji su se prodavali i pre septembra 2017. ova obaveza stupa na snagu godinu dana kasnije, od 1. septembra 2018.

Tako će od jeseni biti ujednačene procedure i podaci istaknuti u brošurama svih novih automobila koji su dostupni kupcima u zemlajma EU. Izuzetak će predstavljati manji, ograničeni kontigenti modela koji izlaze sa tržišta, ali na lagerima i dalje postoji određeni broj ovih vozila. Za takve modele dat je rok od godinu dana (1. septembra 2019.) da ih proizvođači rasprodaju koristeći pri tome stare, NEDC test podatke.

WLTP procedura pruža realističniju sliku, pre svega kada je reč o emisiji ugljen-dioksida, pa će ona na papiru biti približnija stvarnoj emisiji novih automobila u svakodnevnoj eksploataciji. To je veoma važno, kako za proizvođače koji moraju da ispune uslov da prosečna CO2 emisija svih njihovih modela ne prelazi propisanu granicu (prema trenutnoj regulativi EU ona iznosi 95 g/km), tako i za vlasti zemalja koje će moći da preciznije kontrolišu da li količina ugljen-dioksida koju emituju novi automobili odgovara onoj koju su projektovali u svojim planovima o smanjenju efekta staklene bašte na atmosferu.

Da bi WLTP pružio relevantnije podatke, procedura testiranja je pooštrena. Tako, na primer, dok je NEDC imao jednostavan, “ravan” ciklus, WLTP ima dinamičniji koji reprezentuje stvarne uslove vožnje. Razlika je i u dužini test-procesa, NEDC je trajao 20 minuta, a WLTP traje 30 minuta. Veća je i prosečna brzina automobila, pa u WLTP ciklusu ona iznosi 46,5 km/h, dok je na NEDC bila samo 34 km/h, a porasla je i maksimalna brzina koja se postiže prilikom testiranja, sa 120 km/h na 131 km/h. Takođe, promenjeni su i temperaturni uslovi prilikom test-ciklusa. Merenja po NEDC proceduri vršena su na temperaturi 20-30 stepeni Celzijusa, dok se podaci o emisiji ugljen-dioksida po WLTP standardnu dobijaju na 14 stepeni.

Ove, i neke druge razlike između dva ciklusa garancija su da će novi automobili imati sertifikate sa realističnijim podacima, kako o CO2 emisiji, tako i o potrošnji. To se naročito odnosi na izmerenu emisiju ugljen-dioksida koja će svakako biti veća nego ranije. Proizvođači automobila moraće zbog toga da ulože više napora (i novca) prilikom razvoja novih pogonskih sistema kako bi se “uklopili” u propisane norme. Da li će to postići daljim unapređenjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridizacijom pogona uvođenjem električne komponente, zavisiće od konkretnog modela automobila i procene kompanije šta im se u datom slučaju više isplati.

U zemljama gde se automobili oporezuju na osnovu CO2 emisije, povećanje izmerenog ugljen-dioksida uticaće i na promene visine poreza i ekoloških taksi, dok bi neki proizvođači mogli da snize cene starijih modela na tržištu da bi ih što pre rasprodali, kako ne bi morali da ih podvrgnu novom test ciklusu.

Pogledajte video koji je na ovu temu pripremio britanski Carwow:

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 413



Komentari