
Evropski parlament je odobio zakone kojima se nalaže ugradnja obavezne bezbednosne tehnologije u automobile od maja 2022. godine.
"Zakon će spašavati hiljade života u narednim godinama. Bili smo fokusirani na bezbednost učesnika saobraćaja, posebno onih najugroženijih. Dodatna obavezna oprema za automobile, kamione i autobuse će spašavati živote", izjavila je poslanica u Evropskom parlamentu Roza Thun.
Među sistemima koji će biti obavezni u vozilima su pametni pomoćni sistem za kontrolu brzine, sistem koji olakšava instalaciju blokade u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, sistem za upozorenje na pospanost i nedostatak pažnje, napredni sistem upozorenja na odvraćanje pažnje, signal za hitno zaustavljanje, sistem za detekciju pri vožnji unazad, kao i uređaj za snimanje podataka, odnosno crna kutija.
Putnički automobili i laka komercijalna vozila će morati da imaju i sistem kočenja u hitnim situacijama, kao i sistem držanja automobila u traci.
Ovi sistemi će postati obavezni za nove modele od maja 2022. godine, a od maja 2024. za postojeće modele.
Kamioni i autobusi će morati da se dizajniraju i proizvode tako da najugroženiji učesnici saobraćaja, pešaci i biciklisti, budu više vidljivi vozačima. Ova vozila će morati da imaju napredne sisteme za smanjenje crnih tački ispred i bočno od vozača. Ta tehnologija bi trebalo da se primenjuje na nove modele od novembra 2025. godine, a na postojeće od novembra 2023. godine.
Novi zakoni imaju za cilj i unapređenje crash testova, vetrobranskih stakala kako bi se smanjila težina povreda pešaka i biciklista, kao i testova za korišćene gume.
Parlament je zakon usvojio sa 578 glasova "za" i 30 "protiv", a sada ide na odobrenje Evropskom savetu ministara.
Prošle godine je na putevima Evropske unije poginulo oko 25.100 ljudi, a 135.000 je ozbiljno povređeno.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs