
Osim futurističkog izgleda, novi Teslin hit-proizvod, kamionet Cybertruck, odlikovaće verovatno i veoma niski koeficijent otpora vazduha, bliži putničkim i sportskim automobilima nego pickupima, prenosi portal Autonet.hr.
Elon Musk je pre desetak dana predstavio Teslinu viziju pickup kamioneta (bliske) budućnosti. Njihov futuristički oblikovani Cybertruck je odmah postao hit, kako na Internetu tako i među potencijalnim kupcima, pa je već preko 250 hiljada ljudi odlučilo da uplati depozit od 100 dolara i da čeka najmanje dve godine na isporuku ovog jedinstvenog vozila.
O voznim karakteristikama se za sada ne zna mnogo. U Tesli su u ponudu stavili tri varijante – s jednim, dva ili tri elektromotora – najjača i najskuplja od kojih će za cenu od 69.900 dolara nuditi ubrzanje od nula do 100 km/h za samo 2,9 sekundi. Kad je reč o autonomiji, ona će se kretati od 400 do 800 kilometara, u zavisnosti od opcije.
Ništa bez aerodinamike
Međutim, ove brojke neće biti dostižne ako u Tesli ne spuste koeficijent otpora vazduha Cybertrucka na zadovoljavajući nivo. Trenutno najaerodinamičniji kamionet na tržištu je Ram 1500 s Cd=0,36. Elon Musk kaže da bi uz značajan trud inženjera Cybertruck trebalo da ima koeficijent otpora tek 0,3. Taj rezultat trenutno postižu primarno putnički automobili.
Za poređenje, Teslin Model 3 ima Cd=0,23, Toyota Prius meri 0,26, a Ford Focus 2. generacije 0,324 (manje je, verovatno ne treba posebno isticati, bolje).
Osim ravnih površina karoserije, Cybertruck će, kao i većina ostalih električnih automobila, manji otpor vazduha izazivati i svojim ravnim podom, izazivajući tako glatko (laminarno) strujanje vazduha ispod vozila. Nizak koeficijent otpora je ključan za vozne karakteristike te pre svega za autonomiju električnih vozila.
Inženjer aeronautike Justin Martin je svoju analizu aerodinamike Cybertrucka podelio na Instagramu. U njoj prikazuje kakvo je strujanje vazduha oko rudimentarnog modela ovog kamioneta. Iako nije želeo da procenjuje koliki koeficijent otpora bi finalno vozilo moglo da ima (jer još nema dovoljno podataka), zaključio je da će on biti niži od svih postojećih kamioneta te čak i bolji od rezultata većine sportskih automobila.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Justin Martin