
Ako ste odrastali u osamdesetim i bili opijeni automobilima sigurno ste imali poster Lamborghini Countacha na zidu vaše spavaće sobe, a ako niste sigurno ste poznavali nekog ko je tog "heroja postera iz 1980-ih" imao na zidu.
Italijanski super automobil u vreme kraja 1980-ih je još bio onaj pravi, istinski Lamborghini, baš kako je to želeo pokojni osnivač marke Ferruccio Lamborghini. Rasni superautomobil je dizajnirao čuveni dizajner Marcello Gandini iz studia Bertone i podario mu tada neviđene linije i napadan dizajn. Prototip je pokazan 1971. na Ženevskom autosalonu i onako širok, nizak i ne previše dug te s linijama karoserije gotovo u potpunosti sastavljenim od ravnih trapezoidnih ploča do danas je ostao konceptualni i dizajnerski "role-model" za sve buduće super sportske automobile.
Countach je počeo da se proizvodi tri godine kasnije, a u proizvodnji se zadržao sve do 1990. godine. Pritom je redovno bio poboljšavan, pojačavan i dizajnerski sve agresivniji da bi do pred kraj proizvodnje izgledao poput primerka s fotografija crvene boje. Reč je, naime, o jednoj od poslednjih inkarnacija Countacha s dodatkom u imenu 5000 QV iz 1988, godine koji je ponuđen na američkom sajtu Bring a Trailer, a cena je trenutno 141.141 dolar s tim da aukcija završava tek za deset dana, prenosi Jutarnji.hr.

Ispod zadnjeg poklopca je smešten 5,2 litarski V12 atmosferski agregat od 420 KS dok je karoserija dobila aerodinamičke dodatke kao i toliko prepoznatljivo "V" zadnje krilo.

Karakteristični OZ alu-naplaci zaokružuju fantastičnu celinu, dok je unutrašnjost u tamnim tonovima oplemenjena crnom kožom.
Tokom 16 godina proizvodnje s traka su sišla tek 2.042 primerka Countacha uključujući i prototip, a verzije 5000 QV (Quattro Valvole) proizvedeno je najviše od te brojke - 676 primeraka.
Konkretni automobil je do sada prešao tek 31.500 kilometara, a cenu mu diže i potpis na kontrolnoj ploči Valentina Balbonija, Lamborghinijevog test vozača.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Bring a Trailer