
Prema novim izveštajima, Volkswagen Grupa je preuzela odgovornost za razvoj svog ulaznog novog električnog automobila iz ruku Seata u reorganizaciji svojih globalnih operacija, prenosi Tportal.hr. Stvoren kao zamena za modele Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric i Škoda Citigo-e iV, projekat bi sada trebalo da se nađe pod direktnom odgovornošću Volkswagena.
MEB platforma podupire široku paletu električnih automobila koje planira VW grupa, uključujući predstojeće modele Volkswagen ID.3, Seat El-Born i Škoda Enyaq.
Citirajući zvaničnu izjavu Seata, Automotive News Europe kaže da je odluka o povlačenju španske marke iz razvoja novog električnog automobila ulaznog nivoa doneta 'u okviru revizije globalne strategije Volkswagen Grupe koja se tiče marki, proizvodnih sistema i tržišta'.
Poznat pod radnim nazivom MEB Entry, projekat je trebalo da zajednički razviju Seat i najnoviji kineski partner VW Grupe, JAC Automobile Group. Međutim, nedavna dešavanja, uključujući odlazak predsjednika Seata Luce de Mea u Renault i preusmeravanje kineskih operacija VW Grupe, stavili su projekat u novi fokus i doveli do promene u razvojnim planovima.
JAC je već razvio električni automobil u saradnji s Volkswagenom kroz operaciju poznatu kao Jianghuai Volkswagen Automotive. Model E20x se prodaje pod kineskom markom Sol, a bazira se na modelu JAC iEV7S, s motorom od 85 kW i dometom od 300 km.
JAC je izabran za partnera u zajedničkom ulaganju za Seat, koji je prvobitno planirao da uđe na kinesko tržište 2021. Ipak, uspešnim uvođenjem marke Jetta, koja u Kini prodaje suptilno redizajnirane modele Seata, španski proizvođač je odložio planove za ulazak na najveće tržište automobila na svetu.
Još nije poznato da li će Volkswagen nastaviti saradnju s JAC-om na razvoju svog ulaznog projekta električnih automobila.
Automotive News citira predstavnika VW Grupe koji kaže da je odluka da se od Seata preuzme odgovornost za MEB Entry 'povezana s odlukom Seata da ne ide u Kinu', jer 'tada ne bi imalo smisla da nastavljaju kooperaciju s JAC-om'.
Izvor: Tportal.hr / Automotive News Europe
Render: Autobild.de