home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Kia prodaja

Kia je u 2020. godini u Evropi ostvarila najveći tržišni udeo u svojoj istoriji i jedan od najvećih rasta tržišnog udela. Prema podacima evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kia je svoj tržišni udeo povećala sa 3,2% na 3,5%.

Kia u Evropi u 2020. godini prodala 416.715 vozila

Kijina prodaja u EU, zemljama članicama EFTA i Velikoj Britaniji je u 2020. godini zbog pandemije koronavirusa pala za 17% na ukupno 416.715 vozila. Ipak Kia je doživela manji pad od ukupnog evropskog tržišta koje se smanjilo za 24%. Kijin tržišni udeo je u 2020. iznosio 3,5% što je najviše u istoriji Kije u Evropi.

Hibridne i električne Kije predstavljaju više od četvrtine Kijine prodaje u Evropi

Najnoviji podaci o prodaji naglašavaju sve veći značaj Kijine elektrifikovane ponude na brzo menjajućem tržištu. Hibridni i električni pogoni kod Kije, uprkos smanjenju tržišta, i dalje predstavljaju glavno područje rasta, jer elektrifikovana vozila predstavljaju 25,5% svih prodatih Kija u Evropi u 2020. godini – svaku četvrtu prodatu Kiju.

Won-Jeong (Jason) Jeong, predsednik Kia Europe, rekao je: “2020. godina je bila jedna od najtežih, kako za Kiju tako i za celu delatnost. Zbog efekta pandemije, koja je prouzrokovala neočekivan prekid prodaje početkom godine u Kiji smo se odazvali različitim merama pomoći kupcima da bi mogli bezbedno da isporuče vozila. U trećem kvartalu smo zahvaljujući kombinaciji tražnje i narastajuće popularnosti naših elektrifikovanih vozila čak doživeli rekordnu prodaju.”

“Tokom pandemije smo i dalje lansirali nove i unapređene modele, a i ubrzano elektrifikovali našu ponudu da ispunimo želje klijenata,” dodao je Jeong.

“Kia će u 2021. biti drugačija kompanija. Naš novi brend, logo i novi slogan ‘Movement that inspires’ (Pokret koji inspiriše) uticaće na naše planove u dolazećim godinama. To počinje u drugoj polovine godine dolaskom potpuno nove električne Kije na našoj novoj platformi e-GMP. Taj automobil će nuditi brzo punjenje, uglađeno ubrzanje i dug domet sa jednim punjenjem. Našim strankama ćemo takođe predstaviti različite usluge održive mobilnosti, jer krećemo sa našom preobrazbom iz proizvođača automobila u ponuđača mobilnosti.”

Prodaja elektrifikovanih vozila viša za 60%, prvi put više od 100.000 elektrifikovanih primeraka

Narastajuća tražnja za naprednim elektrifikovanim pogonima doprinela je uspehu Kije u 2020. godini. Ukupna prodaja hibrida, plug-in hibrida i električnih vozila tako se sa 66.386 primeraka iz 2019. godine u prošloj godini povećala na 106.466 vozila (+60%, ne uključuje blage hibride). Kia je prošle godine prvi put prodala više od 100.000 elektrifikovanih vozila, što znači da je bila svaka četvrta Kia u Evropi elektrifikovana.

Prodaja električnih Kija viša za 197%, a plug-in hibrida za 112%

Model Niro, raspoloživ u 3 varijante (hibrid, plug-in hibrid, električni) i dalje ostaje Kijin najprodavaniji elektrifikovani model u ponudi. Sa 77.498 prodatih primeraka u 2020. (+35% u odnosu na 2019.) postao je Kijin drugi najprodavaniji model. Niro Hybrid našao je 32.384 novih kupaca, Niro Plug-in Hybrid mnogo je popularniji nego pre (14.082 vozila, +39%), dok je električni e-Niro prodajno »eksplodirao« (31.032 vozila, +213,5%).

Električni e-Soul nastavio je svoj uspešan put (7.999 vozila, +148%). Lansiranje plug-in hibridnih varijanti Kia Ceed Sportswagon i XCeed dodao je svoje povećanju prodaje elektrifikovanih vozila koji su u prošloj godini ukupno našli 14.511 kupaca.

Kia broj 1 u Evropi: Ceed

Uprkos negativnom efektu pandemije je prodaja modela Ceed u 2020. porasla za 4% na ukupno 114.759 vozila (sa 110.201 u 2019.). Tražnja se povećala prvenstveno zbog lansiranja plug-in hibrida za Ceed Sportswagon i XCeed. Kompaktni krosover XCeed na tržištu se pojavio krajem 2019. i odmah je postao najprodavanija varijanta Ceeda, sa ukupno  43.880 prodatih primeraka u 2020. godini. Hečbek Ceed (25.809 vozila) i karavan Ceed Sportswagon (30.116 vozila) takođe su se pokazali uspešnim, dok je shooting brake ProCeed očekivano našao „samo“ 14.954 kupca.

Najprodavaniji model u istoriji Kije u Evropi – sportski terenac Sportage – zadržao je 3. mesto, sa ukupno prodata 70.344 primerka. Krosover B razreda Kia Stonic uverio je 51.322 kupca, a svoje mesto među Kijinih 5 najprodavanijih u Evropi našao je i gradski mališan Picanto sa prodatih 48.213 primeraka.

Preobrazba brenda

Kia je nedavno predstavila novi logo i novi globalni slogan, što je najavilo ambiciozne planove o zauzimanju vodećeg položaja na području buduće mobilnosti, koja će promeniti sve vidike poslovanja ovog najstarijeg južnokorejskog proizvođača automobila.

Kia će do 2027. u različitim segmentima ponuditi 7 isključivo baterijskih električnih vozila (BEV). Ta vozila, koja će nastajati na nedavno predstavljenoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) uključivaće najsavremenije tehnologije za dug domet i brzo punjenje. Prvi model Kijine sledeće generacije BEV-ova biće razotkriven u prvom kvartalu 2021. i predstavljaće Kijinu preobrazbu ka elektrifikaciji. Novi električni krosover na E-GMP platformi sa jednim punjenjem će imati domet više od 500 kilometara, dok će punjenje da traje manje od 20 minuta. To će ujedno biti i prvi globalni model sa novim Kia logom.

PR saopštenje



čitanja : 258



Komentari