home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Autoban

U Nemačkoj se vodi konstantna rasprava o energetici. Nije samo gas iz Rusije u pitanju. Opasnost od energetskog kolapsa svaki dan raste, a Nemci su na mukama, šta učiniti… Raspravlja se i ograničenju brzine na nemačkim autoputevima na deonicama na kojima nema ograničenja. Kolike bi bile uštede? Federalna agencija za okolinu (UBA) objavila je zanimljive podatke.

Trenutno u Nemačkoj traju diskusije o ograničenju brzine od 130 km/h na autoputevima, dakle i onim delovima na kojima brzina nije limitirana. Prema kalkulacijama Federalne agencije za okolinu, smanjenjem brzine može da se uštedi 1,5 miliona tona CO2, a time i 600 miliona litara goriva godišnje. Potencijal uštede je još veći kada bi se dozvoljavalo samo 120 km/h. Tada bi se ispustilo 2 miliona tona manje CO2 i uštedelo bi se 800 miliona litara goriva, prenosi Revija HAK.

Dugo se raspravlja o ograničenjima brzina na Autobanu, a trenutna situacija najviše ide u prilog zagovornicima te mere. Inače, interventna ograničenja brzine nisu novost. U decembru 1973. naftna kriza je podstakla zapadnonemačku vladu da postavi ograničenje brzine na autoputu od 100 km/h. Mera je odmah postala nepopularna i ukinuta je u martu 1974. godine.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Pixabay



čitanja : 650



Komentari