home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mazda 3

Koliko rešenja orijentisana na ekran odvlače pažnju u poređenju s drugim operativnim konceptima? Nemački autoklub (ADAC) je testirao šest vozila.

U saradnji sa naučnicima sa Univerziteta primenjenih nauka u Augsburgu, 24 test osobe su testirale ukupno šest vozila na ispitnom poligonu ADAC-a, izvršavajući različite radne funkcije bilo putem ekrana osetljivog na dodir ili kontrolera (touchpad ili rotaciono dugme) pri brzini od 40 i 50 km/h. Test je bio podeljen u tri kategorije: funkcije važne za bezbednost (50% ocene), klima uređaj (30%) i infotainment (20%), u sledećim vozilima: BMW serije 1 (rotirajuće dugme), Mazda 3 (okretno dugme), Mercedes A-klase (touchpad), Dacia Duster (ekran osetljiv na dodir), Tesla Model 3 (ekran osetljiv na dodir) i VW Golf (ekran osetljiv na dodir).

Test je pokazao iznenađujuće rezultate: na primer, BMW serije 1 se pokazao mizernim u radu infotainmenta (ocena 5.1), dok je isti taj model iz Minhena bio na vrhu kada je reč o funkcijama važnim za bezbednost. Zanimljivo je i da je niskobudžetna Dacia Duster završila ispred Mercedesa A-klase u ukupnom poretku, dok je Tesla završio na samom kraju poretka jer je vreme rada i odvlačenja pažnje bilo predugačko, posebno za važne funkcije bezbednosti. Tesla je takođe dobio loše ocene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podnivoa menija, što oduzima značajno vreme, navodi Revija HAK.

Pobednik testa je Mazda 3. Operacija Japanca je dvodelna s navigacijom i infotainmentom kojim uglavnom upravlja kontroler, dok je kontrola klime na zasebnom modulu s tipkama i dugmadima. Jedino se u kategoriji Infotainment Mazda nije posebno pokazala (ocena: 3,9). VW Golf je završio u sredini poretka na 3. mestu jer su testeri kritikovali odložene reakcije sistema, a kritikovan je i nedostatak zasebne kontrole klime.

Tesla je na samom kraju poretka, a samo je jedna od testiranih osoba uspela da pronađe dugme za svetla opasnosti bez prethodnog upozorenja. On se naime nalazi u plafonu vozila, a prema ADAC-u, to može da predstavlja veliku opasnost za novopridošle ili povremene vozače Tesle. Stručnjaci su se takođe žalili na nedostatak zasebnih dugmadi ili poluga za svetla za vožnju, zadnjih svetala za maglu i brisača vetrobranskog stakla, a to dovodi do dugog traženja, a time raste i odvlačenje pažnje.

Zaključak testa je da za često korišćene funkcije poput klima-uređaja najbolje imati zasebne tipke. Prema mišljenju stručnjaka, takođe bi imalo smisla postaviti određene standardizovane funkcije.

Ovo je ukupni rezultat ADAC testa:

    Mazda 3 (ocena 1,9)

    BMW serije 1 (2,1)

    VW Golf (2,2)

    Dacia Duster (2,3)

    Mercedes A klasa (3,0)

    Tesla Model 3 (3,8)

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda



čitanja : 560



Komentari