
Proizvodnja električnih automobila je energetski intenzivna te u većini slučajeva još uvek zahteva kobalt i nikl, čija razgradnja može da bude praćena velikom štetom za okolinu. Električna energija koju pokreću električni automobili trenutno samo delimično dolazi iz obnovljivih izvora energije.
Kritičari zato ponovo postavljaju pitanje da li su električni automobili zaista ekološki i klimatski prihvatljiviji? Studija u ime Savezne agencije za okolinu Nemačke razjašnjava ove sumnje kroz nove brojke. Prema rezultatima, električni automobili registrovani 2020. su oko 40 posto manje štetni za okolinu od automobila s benzinskim motorom, s tim da je do 2030. moguće povećanje te brojke do 55 posto, prenosi Revija HAK.
Za potrebe studije, Institut za istraživanje energije i okoline Heidelberg je ispitao ne samo rad vozila, već i njihove ukupne emisije, kao što je proces proizvodnje. Osim emisije gasova staklene bašte, naučnici su uzeli u obzir potrošnju energije, resursa i vode te emisije zagađujućih materija u vazduhu, vodi i tlu. S brzim širenjem proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora, ova klimatska prednost će se povećati. Uopšteno, koncepti baterijsko-električnih vozila za sve tipove vozila i godine proizvodnje su superiorniji u pogledu emisija gasova staklne bašte i kumulativne potrošnje energije, kaže se u izveštaju.
Sve veća potražnja za skupim i retkim sirovinama kao što su kobalt, nikl i litijum može se zadovoljiti s više recikliranja u budućnosti. Za recikliranje kritičnih sirovina za baterije, EU postavlja posebne zahteve u svojoj regulativi o baterijama, poput zahteva da od 2026. oko 90 posto korišćenog kobalta mora da bude reciklirano.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Cupra