home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Megane E-Tech Electric

Francuska vlada, koja je najveći deoničar Renaulta, podržava plan spajanja sa Stellantisom. Ukoliko do spajanja dođe, biće to nova megagrupa koja će pod svojim krovom imati gotovo 20 brendova.

U kuloarima francuske autoindustrije kruže priče o spajanju Renault grupe i Stellantisa, automobilske grupacije koja pod svojim krovom ima čak 15 brendova. Ako dođe do spajanja ove dve grupacije, svetska scena dobiće novu megagrupu s čak 19 brendova, ali i sve francuske brendove za jednim stolom.

Ono što francuski i italijanski mediji ističu kao zajednički interes, a koji bi prethodio mogućem spajanju u borbi protiv konkurencije, jeste uspon kineskih proizvođača, nastojanje Evropske unije da postepeno izbaci iz upotrebe motore s unutrašnjim sagorevanjem, kao i skupi novi sindikalni ugovori.

Predsednik Stellantisa Džon Elkan je demantovao planove o spajanju, odgovarajući na medijske spekulacije o povezivanju s Renaultom, koje je odbio da komentariše.

Prepoznajući da Renaultu nedostaju resursi njegovih rivala, vlada je takođe podržala nastojanja kompanije da izgradi veze izvan svojih tradicionalnih saveznika kao što su Nissan i Mitsubishi uspostavljanjem partnerstva s Geelyjem, Saudi Aramcom, Googleom i Qualcommom. Dodatno, Renaultov plan za 2019. da se spoji s grupom Fiat Chrysler pre stvaranja Stellantisa upravo je sabotirao Nissan i zato francuska vlada sada više gura Renault da se okrene novim i profitabilnijim partnerstvima.

Sa svojom vrednošću na berzi koja stagnira na oko 10 milijardi evra, uprkos poboljšanim finansijama u 2023., Renault se na finansijskim tržištima često navodi kao potencijalna meta za preuzimanje. Stellantis je jedna od najprofitabilnijih grupacija u industriji i ima tržišnu kapitalizaciju veću od 85 milijardi evra.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 391



Komentari