
Francuska vlada, koja je najveći deoničar Renaulta, podržava plan spajanja sa Stellantisom. Ukoliko do spajanja dođe, biće to nova megagrupa koja će pod svojim krovom imati gotovo 20 brendova.
U kuloarima francuske autoindustrije kruže priče o spajanju Renault grupe i Stellantisa, automobilske grupacije koja pod svojim krovom ima čak 15 brendova. Ako dođe do spajanja ove dve grupacije, svetska scena dobiće novu megagrupu s čak 19 brendova, ali i sve francuske brendove za jednim stolom.
Ono što francuski i italijanski mediji ističu kao zajednički interes, a koji bi prethodio mogućem spajanju u borbi protiv konkurencije, jeste uspon kineskih proizvođača, nastojanje Evropske unije da postepeno izbaci iz upotrebe motore s unutrašnjim sagorevanjem, kao i skupi novi sindikalni ugovori.
Predsednik Stellantisa Džon Elkan je demantovao planove o spajanju, odgovarajući na medijske spekulacije o povezivanju s Renaultom, koje je odbio da komentariše.
Prepoznajući da Renaultu nedostaju resursi njegovih rivala, vlada je takođe podržala nastojanja kompanije da izgradi veze izvan svojih tradicionalnih saveznika kao što su Nissan i Mitsubishi uspostavljanjem partnerstva s Geelyjem, Saudi Aramcom, Googleom i Qualcommom. Dodatno, Renaultov plan za 2019. da se spoji s grupom Fiat Chrysler pre stvaranja Stellantisa upravo je sabotirao Nissan i zato francuska vlada sada više gura Renault da se okrene novim i profitabilnijim partnerstvima.
Sa svojom vrednošću na berzi koja stagnira na oko 10 milijardi evra, uprkos poboljšanim finansijama u 2023., Renault se na finansijskim tržištima često navodi kao potencijalna meta za preuzimanje. Stellantis je jedna od najprofitabilnijih grupacija u industriji i ima tržišnu kapitalizaciju veću od 85 milijardi evra.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault