home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Octavia

Pitate se koji porodični automobili su najekonomičniji? Postoji mnogo odgovora na ovo pitanje, ali treba pročitati svako istraživanje na ovu temu. Kako se pokazalo, benzinski automobili mogu da konkurišu dizelašima.

Postoji mnogo načina za određivanje potrošnje goriva. Kataloške vrednosti, utvrđene na bazi međunarodnih standarda, jesu uporedive, ali nam obično ne govore koliko goriva će pojedini automobil stvarno da troše na dnevnoj bazi. Možete da se oslonite na preporuke vozača. Na taj način dobijamo podatke iz stvarnog života. Takođe možete da se oslonite na nezavisno istraživanje sprovedeno prema originalnom algoritmu. To je slučaj s lestvicom “What Car?”.

Ovde su polovni automobili opisani kao porodični automobili, uglavnom kompakti, koji su pokazali najmanju potrošnju goriva na britanskim testovima:

* Škoda Octavia (od 2019.) 2.0 TDI 115 – prosečna potrošnja goriva: 4,06 l/100 km;

* Opel Astra (2015-2021) 1.6 CDTi 110 Ecoflex – prosečna potrošnja goriva: 4,18 l/100 km;

* Seat Leon (2013-2020) 1.6 TDI 110 Ecomotive – prosečna potrošnja goriva: 4,20 l/100 km;

* Hyundai Ioniq (2017-2022) Plug-in 1.6 – prosečna potrošnja goriva: 4,54 l/100 km;

* Volkswagen Golf (2013-2020) 1.0 TSI – prosečna potrošnja goriva: 4,73 l/100 km;

* Infiniti Q30 (2016-2019) 1.5d – prosečna potrošnja goriva: 4,78 l/100 km;

* Fiat Tipo (od 2016.) 1.6 Multijet 120 – prosečna potrošnja: 4,79 l/100 km;

* Kia Rio (2017-2022) 1.0 T-GDi 48V iMT – prosečna potrošnja goriva: 4,81 l/100 km;

* Škoda Superb (2015-2023) 2.0 TDI – prosečna potrošnja goriva: 4,88 l/100 km;

* Audi A3 (2013-2020) 2.0 TDI – prosečna potrošnja goriva: 4,97 l/100 km.

Kao što možete videti u gornjem poretku, dizeli dominiraju. Ipak, dva modela automobila – Kia Rio i Volkswagen Golf – opremljena benzinskim motorima dospela su do vrha. Kako se pokazalo, u pravilno skrojenim automobilima i benzinci mogu da budu vrlo ekonomični.

Takođe treba obratiti pažnju na Ioniq s plug-in hibridnim motorom. Čini se da britanska zapažanja potvrđuju evropsko istraživanje od pre nekoliko godina, koje je pokazalo da stvarna potrošnja goriva plug-in hibrida može da bude mnogo veća od one iz kataloga. Sve je to zbog nedovoljno čestog punjenja automobila od strane njihovih korisnika. U gornjem poređenju razlika u potrošnji goriva između Ioniqa i Golfa sličnih dimenzija s tradicionalnim benzinskim motorom bila je mala – 0,2 l/100 km u korist korejskog hibrida.

Izvor: Automobili.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 12926



Komentari