home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rezervni točak

Auto-industrija ima sve više običaj da rezervne točkove na automobilima zamenjuje kompletima za popravku guma. Legitimno, ali često nedovoljno, posebno u slučaju većeg oštećenja gume, prenose britanski mediji uz nedavno sprovedenu anketu Automobilske asocijacija (AA) u toj zemlji, u kojoj je učestvovalo oko 10.000 ispitanika.

Automobilske asocijacija je saopštila da 82 odsto anketiranih članova smatra da je rezervni točak neophodan, posebno na nekvalitetnim putevima punim rupa, kojih u Velikoj Britaniji navodno ima dosta.

Da bi smanjili vreme koje patrole pomoći na putu provode u intervencijama u takvim situacijama, čelnici i osoblje AA žele da podignu svest o mogućnosti kupovine rezervnog točka naknadno, nakon što automobil izađe iz salona. Polovina ispitanih vozača rado bi platila rezervni točak, a više od trećine je reklo da nisu sigurni kako se koristi komplet za reparaciju guma koji se nudi kao alternativa za rezervni točak.

– Ranije, kada bi na nekom vozilu pukla guma, naše patrole bi jednostavno stavljale rezervni točak i vozač bi ubrzo mogao da nastavi put. U poslednje vreme, pošto su proizvođači odlučili da umesto rezervnog točka ugrade komplet za naduvavanje, našim patrolama može biti potrebno i nekoliko sati da reše isti problem – kaže mehaničar Kris Vud (AA). Preporuka je da vlasnici koji imaju rezervni točak provere da li je napumpan na odgovarajući pritisak, a da oni koji ga nemaju razmisle o kupovini.

Zbog velikog pada broja automobila opremljenih rezervnim točkom, nacionalna auto-služba u Britaniji intervenisala je u oko 200.000 situacija tokom 2022. godine, dok podaci pre pandemije pokazuju da je taj broj bio oko 165.000.

Stručnjaci objašnjavaju da pojava teških električnih vozila, čiji konstruktori pokušavaju da smanje gabarite na svakom koraku, moraju da pronađu dovoljno prostora za velike baterije, što znači da će se broj vozila s rezervnim gumama u budućnosti još više smanjivati.

Pregledane su specifikacije više od 300 različitih modela koji se danas prodaju u Velikoj Britaniji. Od 28 marki, samo njih osam su neke od svojih modela opremile rezervnim točkom, a za mnoge modele on je bio dostupan isključivo na određenim varijantama. Samo 2,6 odsto modela imali su standardnu rezervnu gumu, što je razlog za negodovanja vozača.

Izvor: Politika.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 666



Komentari