
Francuski brend je odigrao poslednju kartu u igri zvanoj C5, čekajući da predstavi drugu generaciju C5 Aircrossa da bi imao dostojnu zamenu za C5 X. Dakle, Citroen C5 X se oprašta mnogo ranije nego inače, ali Francuzi žele da idu napred, piše Klix.ba.
Eksperimenti često ne uspeju i jasno je da nisu svi avangardni automobili uspešni. DS 9 je dobar primer za to. Brend ga je predstavio kao vodeći model da bi izazvao Nemce, a na kraju se pokazao kao nedovoljno dobar.
Istorija se ponovila sa Citroenom C5 X. Od prošlog leta šuška se da je osuđen na nestanak, i iako nije bilo jasno koji datum je označen u kalendaru za njegov oproštaj, bilo je jasno da neće dugo trajati.

C5 X nikada nije na pravi način pronašao zajednički jezik s kupcima da bi ostao na tržištu. S jedva četiri godine u prodaji, C5 X se već oprostio od evropskog tržišta, a Francuzi imaju još mali kontingent vozila na lageru. Prema podacima o prodaji koje je objavila platforma Jato Dynamics, odlazak modela C5 X bio je, blago rečeno, mučan, budući da je u 2023. godini prodato 11.881 jedinica u poređenju sa samo 4.296 primeraka u 2024. godini. To je daleko manje od svih konkurenata.
Prodajne brojke konvencionalnih brendova su skromne u D segmentu, a Citroen za sada nema nameru da se vrati u D segment. Kada je lansiran, očekivanja za francuski brend bila su izuzetno visoka, jer je reklamiran kao "najbolje od tri sveta": limuzina sa sportskim pedigreom, praktičan kao karavan i model s većim rastojanjem od tla tipičnim za SUV-ove, iako nije klasični SUV.
Ipak, njegovo prisustvo na evropskom kontinentu bilo je više nego kratkotrajno. Međutim, Citroen je nedavno predstavio drugu generaciju SUV-a C5 Aircross. Taj model će nadomestiti prodajne brojke, a s druge strane, ko bude želeo "niži" model po uzoru na odlazeći C5 X, Francuzi mogu ponuditi DS N°8 kao savršenu ravnotežu dizajna i performansi, koji istovremeno pruža nesvakidašnji luksuz svim putnicima.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen