
Predstavljen kao jedan od stubova Fijatovog preporoda u Evropi, Grande Panda je izazvala senzaciju kada su porudžbine otvorene početkom 2025. godine. Neo-retro dizajn inspirisan originalnom Pandom, pristupačna elektrifikovana verzija i već 15.000 porudžbina u prvih nekoliko nedelja: na papiru, sve je izgledalo kao da ide dobro, prenose italijanski mediji. Ali na terenu, proizvodnja ne prati korak potražnje, piše Sportal.blic.rs.
Fabrika u Kragujevcu se i dalje bori da poveća proizvodnju. Uprkos dolasku druge proizvodne stanice i pojačanju za oko stotinu italijanskih radnika, kapacitet je i dalje znatno ispod ciljeva. U maju je proizvodnja dostigla vrhunac od 180 primeraka dnevno, daleko od očekivanih 500 vozila.
Dugo se čeka na isporuku Grande Pande
Rezultat - u maju 2025, Fijat Grande Panda se još ne pojavljuje među 50 automobila sa najviše registracija u Italiji. Isto zapažanje se primećuje i u drugim evropskim zemljama. Na Fejsbuk grupama kupaca, prve isporuke 100% električnih verzija (BEV) su dobro počele u aprilu i maju, ali u veoma ograničenim količinama. Prema informacijama iz Italije, ako ste automobil poručili u maju, električnu verziju očekujte u julu ili avgustu, hibridnu ne pre oktobra.

Nasuprot tome, Fijat 600, koji je prvi put lansiran u električnoj verziji u septembru 2023. godine, imao je težak početak. Ali otkako je hibridna verzija postala dostupna, prodaja je naglo porasla. U Italiji je u maju registrovano 2.806 Fijata 600, odnosno više od 12 hiljada od početka godine! Drugo veliko tržište je Francuska, sa 4.000 prodatih automobila u prvih pet meseci. Sa takvim obimom prodaje, Fijat 600 je čvrsto uspostavljen među 15 najprodavanijih u Italiji i čini se spremnim da se probije u top 10.
Pravo dostignuće za model čije je lansiranje bilo prilično loše vođeno strategijom da je samo struja najbolje rešenje. Sličan priča se očekuje i sa uvek popularnim modelom Fijat 500 koji je, takođe, trebalo da ima samo elektrilčnu verziju, ali se evo ubrzava lansiranje hibrida i to sa ručnim menjačem.
Kupci, srećom, ostaju u brendu
Ono što situaciju čini još zanimljivijom jeste to što i Fiat 600 i Grande Panda posluju u istom segmentu malih SUV gradskih automobila. Cena Grande Pande je oko 19.000 evra, dok je cena modela Fijat 600 oko 24.500 evra. Ali danas, nije pitanje cene, već dostupnosti. Fijat 600 je vidljiv u salonima i na putevima, Grande Panda za sada ostaje samo model na papiru. I uprkos atraktivnijoj ceni, Fijat rizikuje da ostane bez nestrpljivih kupaca koji su spremni da ulože i više kako bi odmah dobili nov automobil.
Fijat se stoga nalazi u paradoksalnoj situaciji: njegov najočekivaniji model u 2025. koči proizvodnja, dok se model koji je u početku bio izbegavan etablira kao novi bestseler. Dobro u svemu, za sada, je što se nestrpljivi kupci Grande Pande, izgleda, u velikom broju okreću Fijatu 600, tako da je “novac u banci”.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis
Evo kada stiže Grande Panda sa benzincem od 100 "konja" i ručnim menjačem i koliko će da košta
Fijat Grande Panda je predstavljen 11. jula 2024, a porudžbine za električnu i hibridnu verziju su konačno otvorene 28. januara. Italijani su objavili da je automobil iz Kragujevca, pored odličnih ocena, postao hit preko noći i da su u kratkom roku dobili više od 15.000 porudžbina. Proizvodnja, na žalost, nije pratila potrošnju tako da se sada na isporuku kompaktnog automobila čeka i nekoliko meseci, pogotovo za hibrid.

Već početkom godine smo znali da će Grande Panda da dobije i druge verzije. Pričalo se o jeftinijem električnom modelu sa manjom baterijom od 44 kWh, koja obezbeđuje autonomiju od 320 kilometara. Takođe, iz Fijata su se čule i priče da ćemo da vidimo i Grande Pandu sa dugim dometom, kao i off-road verziju sa 4x4 pogonom, čiji smo koncept nedavno imali priliku da vidimo. Za nas je, međutim, najzanimljivija trebalo da bude varijanta sa benzinskim motorom i ručnim menjačem koja bi dodatno trebalo da snizi cenu Grande Pande. Govoreći o ovom poslednjem modelu, u nedavnom intervjuu za italijanski Radio 24, izvršni direktor Fijata Olivije Fransoa zvanično je potvrdio kada će konačno biti dostupan.
Cena do 16.000 evra, koliko košta i Dačija Sandero Stepvej
Govoreći za program “Shift”, Fransoa je potvrdio da će do kraja godine stići Fijat Grande Panda sa 1,2-litarskim benzinskim motorom od 100 konjskih snaga i šestostepenim manuelnim menjačem. Ovo je model koji posebno iščekuju mnogi kupci koji preferiraju isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem i klasičan ručni prenos, a koji bi trebalo da postane novi početni nivo. Cene još nisu poznate, ali s obzirom na to da njegov blizanac Sitroen C3 u Srbije počinje od 15.790 evra (promotivna cena), vrlo je verovatno da bi početna cena ovog modela mogla biti oko 16 hiljada evra, što je na nivou Dačije Sandero Stepvej.
Videćemo samo gde bi Grande Panda sa benzinskim motorom mogla da se sklapa. Takođe, podsećamo da će Fijat Grande Panda biti globalni model koji se neće prodavati samo u Evropi već i u Severnoj Africi i Latinskoj Americi. Na ovom kontinentu, automobil bi trebalo da se proizvodi u fabrici Betim u Brazilu i prodaje pod imenom novi Fijat Argo.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis