Hyundai RN24 Concept
Hyundaijeva serija Rolling Lab je počela 2012. godine i fokusirala se na superautomobil sa centralnim motorom koji se nažalost nikada nije materijalizovao u serijskom automobilu. To je uprkos činjenici da je tokom poslednje decenije objavljeno nekoliko koncept vozila. N odeljenje proizvođača automobila je prešlo na električnu postavku za koncept RN22e koji je otkriven 2022.
Sada stiže i RN24 Concept, koji odlikuje ista postavka sa dva motora i paket baterija koja se nalazi u Ioniqu 5 N. Međutim, Hyundaijevi inženjeri su uklonili ostatak krosovera i napravili šasiju po meri izvedenu iz WRC-a. Iako je međuosovinsko rastojanje 340 milimetara kraće, N tim je ipak uspeo da ugura celu bateriju od 84 kWh nakon reorganizacije ćelija, navodi Motor1.
Radikalni EV ima kavez u stilu egzoskeleta i minimalnu karoseriju kako bi se smanjila nepotrebna težina. Uprkos drakonskoj dijeti, koncept još uvek ima 1880 kilograma. U poređenju sa Ioniqom 5 N, RN24 je izgubio oko 350 kg.
Tu su i točkovi od 19 inča u mat crnoj boji (pozajmljeni od Elantre N), zadnji spojler od Hyundai TCR trkačkih automobila, Powertrain Drive Control Logic sistem iz WRC-a (omogućava vozaču da koristi dugmad postavljena na volanu za podešavanje snage koju isporučuju elektromotori), kao i podešavanje ravnoteže snage između dve osovine.
Vozač takođe promeni nivo osetljivosti za ubrzanje i regenerativno kočenje. Hlađenje je adaptacija hardvera Ioniqa 5 N, dok je e-ručna kočnica izvedena iz WRC-a. Pored toga, namenski Relly režim raspoređuje obrtni moment na sva četiri točka.
RN24 od 0 do 100 km/h stiže za manje od 3,4 sekunde, a procenjuje se da će dostići 240 km/h.
Iako je potpuno električan, prolaznici će čuti njegovu (veštačku) riku dok prolazi, a za to su zaslužna dva bočna zvučnika pored para spoljnih zvučnika Ioniqa 5 N. Pozadi, zadnji branici služe kao zvučna kutija.
Hyundai neće prodavati ovu ogoljenu napravu, ali pominje da je RN24 više od samo test vozila. On „pokreće nove razgovore o EV-ima visokih performansi sledeće generacije“ koji će uslediti.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs