Lada X1

Sovjeti su između 1981. i 1982. godine predstavili konceptni X1 i X2, kao manifest tehnologije i stila koji je potpisao dizajnerski trio Patrušev, Čagin i Jarcev. Dva izuzetno aerodinamična i vrhunska modela koja nikada nisu masovno proizvedena.

Kako navodi Klix.ba, dizajneri su se kod oba koncepta fokusirali na vrlo meke linije i veliku staklenu površinu da bi putnički prostor bio još svetliji. Ipak, posebnija je bila Lada X1, duga 4,2 metra i opremljena s pet vrata, za razliku od X2, koji ima troja.

Na oba konceptna modela nalazimo rešenje koje je bilo novo za to vreme: farovi postavljeni na dnu vetrobranskog stakla. Ova karakteristika će pronaći mesto skoro dve decenije posle na jedinstvenoj Fiat Multipli, čija filozofija nije bila previše udaljena od filozofije ove dve Lade.

Uprkos kompaktnoj veličini, automobil je nudio veliku unutrašnjost i mnogo praktičnosti. U stvari, sva sedišta, uključujući i suvozačevo, mogu da se pomeraju i rotiraju da bi se stvorila svojevrsna dnevna soba u pokretu.

Koliko god bio zanimljiv, Ladin ambiciozni projekat nikada nije ugledao svetlost dana.
Uprava ruskog brenda nije se "usudila" da uđe u serijsku proizvodnju s ova dva automobila, pa su dva prototipa ostala smeli dizajnerski eksperimenti, čiji su tragovi nestali tokom decenija.
Izvor: Klix.ba
Foto: Lada