home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Škoda Vision O

8 Sep 2025 - 02:07 Concept cars Link
Škoda Vision O

* Svetska premijera dolazećeg dizajnerskog koncepta zakazana je za 8. septembar u 17:30 i biće emitovana uživo na YouTube kanalima Škoda Auto

* Dizajnerska studija Vision O prikazuje budućnost Škodinih karavana i uključuje sledeću generaciju dizajnerskog pravca Modern Solid

– Škoda će uskoro predstaviti novi koncept Vision O, koji predstavlja revoluciju u segmentu karavana i budući dizajnerski pravac brenda. Češki proizvođač automobila predstaviće svoj dizajnerski koncept Vision O tokom svetske premijere 8. septembra 2025. u Minhenu, koja će se uživo prenositi na zvaničnom Škoda YouTube kanalu.

Karavan vozila su u srcu Škoda DNK. Trenutno je aktuelna četvrta generacija modela Octavia Combi, jedanog od najprodavanijih modela u portfoliju, koji je čak i na vrhu liste najprodavanijih karavan automobila na mnogim tržištima. Superb Combi je takođe veoma popularan među kupcima. Zato i ne čudi što je Škoda posvećena nastavku nasleđa karavan automobila u budućnosti.

Vision O koncept nudi uvid u to kako bi budućnost mogla da izgleda. Fotografije prikazuju oštre linije farova i aerodinamične krivine karoserije. Ključne karakteristike uključuju strmo nagnuto vetrobransko staklo i blago nagnutu liniju krova – dizajnerske karakteristike koje su karakteristične za najuspešnije Škoda karavan modele.

Škoda Vision O

Silueta celog automobila naglašava poboljšanu aerodinamiku studije, što povećava efikasnost i domet automobila. 

Prema rečima dizajnera eksterijera Jounggeen Kima, koji je radio na dizajnu eksterijera studije, Vision O predstavlja evoluciju Škoda dizajn filozofije: „Zadatak je bio da primenim Modern Solid dizajn stil na karavan vozilo“, kaže on.

Kompletan koncept automobil je utemeljen na principima cirkularnosti, što se ogleda i u slovu „O“ u nazivu. Cirkularnost znači stavljanje snažnog naglaska na održivost, reciklažu i ponovnu upotrebu, ne samo u konstrukciji i materijalima vozila, već i u praktičnoj svakodnevnoj funkciji.

„Škodu vidim kao porodični brend – praktičan, pouzdan i od poverenja“, nastavlja Kim. „Ciljao sam da izrazim te kvalitete kroz novi Modern Solid dizajn stil.“ Iako Vision O uvodi potpuno nove elemente dizajna, Kim je crpeo inspiraciju iz Škoda prošlosti: „Uzeo u obzir detalje iz ranijih Škoda modela kao što su Yeti i Roomster“, napominje on. Što se tiče kreativnog uticaja, osvrnuo se i na svet češke arhitekture, koja je donela geometrijske oblike u nežnom i elegantnom obliku. „Rezultat je dizajn koji deluje moderno, jednostavno, sveže i bezvremenski“, kaže Kim.

Prema rečima Kima, rad na konceptu Vision O je izuzetno značajno iskustvo:„Iako je vremenski okvir bio intenzivan, priprema koncept automobila je u mnogo čemu slobodniji proces od rada na proizvodnom modelu. Pravila nisu toliko kruta, tim je manji i povezaniji, što stvara veoma kreativnu atmosferu.“

Škoda Vision O

* Spoljašnjost Vision O koncepta definisana je jasnim fokusom na aerodinamiku i prepoznatljive linije

* Koncept ima uska zadnja svetla u obliku slova „T“ i kosi krov, koji predstavlja savremenu karakteristiku za buduće Škoda karavane

Pogled na elegantno oblikovani zadnji deo karavana naglašava jasan fokus na aerodinamiku. Konceptom Vision O, Škoda Auto učvršćuje svoje vođstvo u evropskom segmentu karavana i hrabro postavlja novi smer inovacija za buduće modele.

Škoda Vision O

„S Vision O dosledno unapređujemo naš dizajnerski pravac „Modern Solid“, pojačavajući njegovu emocionalnu privlačnost i dodatno usavršavajući identitet našeg brenda. Novi koncept dizajna takođe naglašava našu predanost pomeranju granica i kontinuiranom uvođenju inovacija u budući dizajn automobila. Jasne linije naglašavaju jednostavnost, potpuno pokazujući da ostajemo verni vrednostima našeg brenda. Vision O izuzetno je praktičan za svakodnevnu upotrebu i donosi iznenađujuće i promišljene detalje.“

Oliver Stefani, rukovodilac dizajna

Škoda Auto izvršni direktor, Klaus Zellmer, podelio je sledeću izjavu o konceptu: „Škoda Vision O dizajn studija će istaći budući pravac karavan modela pod uticajem novih tehnologija, održivosti i bogatog Škoda Auto iskustva u ovom segmentu. Ovo će biti jedan od naših najznačajnijih koraka u daljem razvoju i evoluciji dizajn stila za ovaj period tranzicije u automobilskoj industriji. Postaviće nas u poziciju da ostanemo glavni igrač u segmentu karavana, gde je Škoda Auto angažovana od 1920-ih. Uzbuđeni smo što ćemo predstaviti ovaj koncept svetu početkom septembra 2025. godine, što će biti početak nove eru za Škoda Auto.“

Glatke linije i prepoznatljiv svetlosni motiv

Novi dizajn B-stuba se besprekorno spaja sa zadnjim delom karoserije. Kosi krov s podeljenim krovnim spojlerom vodi do uskih zadnjih svetala, koja prave karakterističan oblik slova „T“, evocirajući tipičan svetlosni motiv „četvorookog“. Natpis Škoda i oznaka modela „Vision O“ na petim vratima dopunjuju dizajn zadnjeg branika, naglašavajući jedinstven, moderan stil spoljašnjosti koncept modela.

Pogled u unutrašnjost otkriva potpuno novi koncept dizajna

* Usredsređenost na kupca: Enterijer karakteriše prostorni raspored, udobnost i intuitivna funkcionalnost, a istovremeno sadrži usklađenu estetiku kroz čiste linije

* Zatvaranje kruga: Vision O fokusira se na upotrebu recikliranih i obnovljivih materijala, promovišući principe cirkularne ekonomije

Unutrašnjost nudi uvid u budućnost novog koncepta dizajna enterijera Škode, naglašavajući skladan i na korisnika usmeren raspored – temeljen na sledećoj generaciji Škodinog dizajnerskog pravca Modern Solid. Unutrašnjost i njeni materijali biće usmereni na principe cirkularne ekonomije, uzimajući u obzir otpadne nusproizvode kao vredan resurs.

„Koncept dizajna enterijera modela Vision O pokazuje našu predanost kombinovanju jednostavnosti i održivosti s poboljšanom udobnošću. Kombinacija čistih linija i intuitivne funkcionalnosti odražava naše napore za stvaranjem skladnog i funkcionalnog enterijera. Sadrži materijale i dizajnerske elemente koji nisu samo estetski evolucija našeg Modern Solid pravca, već i naglašavaju odgovornost prema okolini.“

Oliver Stefani, rukovodilac Škoda dizajna

Novi dizajn enterijera odlikuje se prostranim rasporedom i ergonomskim dizajnom, osiguravajući udobnost i praktičnost. Minimalistički stil s čistim linijama i jednostavnim oblicima stvara osećaj smirenosti i sigurnosti. Praktično korišćenje prostora i intuitivne kontrole poboljšavaju funkcionalnost i pojednostavljuju iskustvo vožnje. Jedinstveni 3D štampani nasloni za glavu imaju prozračan dizajn i za vozača i za suvozača, doprinoseći prijatnoj atmosferi u unutrašnjosti automobila.

Škoda Vision O

Fokus na održive materijale

Korišćenje ujednačenih materijala osigurava dosledan izgled i utisak unutar automobila. Sledeći principe cirkularne ekonomije, komponente na biljnoj bazi i kompostabilne komponente igraju važnu ulogu unutar automobila i koriste se za smanjenje uticaja na okolinu.

Škoda Vision O

Svetska premijera u Minhenu

Svetska premijera zakazana je za ponedjeljak, 8. septembar 2025. u 17:30 po srednjeevropskom vremenu i biće prenošena uživo na zvaničnom Škoda YouTube kanalu. Škoda Vision O biće predstavljen javnosti u Minhenu 9. septembra od 13:00 do 18:00 sati u zgradi ISARPOST Eventlocation, Sonnenstraße 26.

Izvor: Škoda   



čitanja : 185



Komentari