Volkswagen Tiguan u Srbiji od 26.883 evra

Volkswagen je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu promovisao svoj prvi kompaktni SUV model Tiguan, koji će domaći uvoznik ovog nemačkog proizvođača (firma Porsche SCG, internet : www.volkswagen.co.yu) zvanično našoj javnosti predstaviti na predstojećoj manifestaciji BG Car Show II (održava se od 13. do 19. marta na Beogradskom Sajmu). Da sprema ovakav model, nemački proizvođač je najavio još krajem 2006. godine na salonu u Los Anđelesu, i to zanimljivom studijom Tiguan Concept od koje serijski model, sem imena, preuzima i najveći deo izgleda (praktično 90 %). Iako je VW ipak malo ublažio neke dizajnerske detalje u odnosu na istoimenu studiju, i serijski Tiguan ima dovoljno zanimljiv i privlačan izgled (snažna bočna silueta sa izraženim lukovima blatobrana, kratki prepusti, dominantna maska, oštar prednji "pogled") da privuče i odvuče kupce od konkurentskih modela poput Toyote RAV4, Honde CRV, Opel Antare, raznih korejskih modela ovog segmenta, pa možda čak i neke poklonike BMW-a X3. Spoljašnjim izgledom veoma podseća na umanjeni VW Touareg, što će ceniti oni koji ili nemaju novca za Touareg, ili im je on jednostavno prevelik. Sa svojim elegantnim i istovremeno snažnim, samouverenim izgledom, Tiguan kao da predstavlja (skoro) idealan spoj urbanog automobila sa vozilom za manje pristupačne terene. Iako spoljašnjim izgledom asocira na Touareg, unutrašnjost je praktično preuzeta od VW CrossGolfa, tačnije ista je instrument tabla, centralna konzola, slična je i ponuda prostora za putnke, kao i prostora za prtljag. Sada postaje mnogo jasnije zašto pomenuti CrossGolf nema verziju sa pogonom na svim točkovima. Da je ima, ne bi ni postojala potreba za modelom kao što je Tiguan. VW Tiguan se inače bazira na ojačanoj i produženoj platformi, koju koristi veliki broj modela VW koncerna, od Golfa do Škode Octavije. Naravno, platforma je posebno prilagođena terenskoj vožnji, tačnije terenske osobine osigurava elektronski kontrolisani integralni pogon 4Motion, preko centralne Haldex spojnice, sa mogućnošću prebacivanja snage sa prednjih točkova na zadnje, i obrnuto (od 100:0 do 30:70 odsto). Ovde i podatak o dimenzijama : dužina 4,43 metra, širina 1,85 metra, dok visina iznosi 1,69 metra. Osnovna zapremina prtljažnika (sa duplim dnom) je 505 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1640. Jedan od aduta novog SUV modela (sem samog VW znaka koji uliva poverenje sam po sebi), jesu i motori. VW u Tiguan ugrađuje tri TSI benzinca i dva TDI dizelaša. TDI motori su zapremine 2,0 litra, a razvijaju snagu od 103kW/140KS, odnosno 125kW/170KS. Već od 1750 o/min. razvijaju 320 (slabija verzija), odnosno 350Nm (jača varijanta) obrtnog momenta. Naravno, ovi TDI motori već sada zadovoljavaju buduće Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine. I TSI benzinci su snažni, ekonomični i čisti, a razvijaju 110kW/150KS, 125kW/170KS i 147kW/200KS. Težina novog SUV-a se kreće od 1621 do 1675 kg, zavisno od verzije, a nude se tri verzije, nazvane Trend&Fun, Trend&Field i Trend&Style, dok ponuda menjača obuhvata 6-stepeni automatik i 6-stepeni manuelni. Potvrda kvaliteta novog nemačkog kompaktnog SUV-a stigla je nedavno i od nezavisne organizacije Euro NCAP, koja sprovodi crash testove bezbednosti. Naime, Tiguan je u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradio svih 5 zvezdica, 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Cene u Srbiji izgledaju ovako : najjeftniji je Tiguan sa 1,4 TSI motorom od 150KS, manuelnim menjačem sa 6 stepeni u Trend&Fun verziji za koji treba odvojiti 26.883 evra (sa PDV-om). Osnovni benzinac sa 170KS košta 27.749 evra, a 2,0 TSI od 200KS staje 30.307 evra. Najjeftiniji dizelaš je model 2,0 TDI sa 140KS, koji u osnovnoj verziji košta 28.961 evro, a osnovni 2,0 TDI sa 170KS treba platiti 31.520 evra. Svi modeli u standardnoj opremi imaju ABS, ESP, ASR, EDS, EDTC sa asistencijom pri kočenju, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, sistem vazdušnih zavesa za vozača i suvozača (uključujući prednje bočne vazdušne jastuke), Climatronic digitalnu klimu, točkove od 16 inča, Bord kompjuter "Plus", pogon na sve točkove, daljinsko centralno zaključavanje, elektromehanički, progresivni sistem upravljanja...