Šta kupac kragujevačkog Punta dobija za 5.990 evra

Preuzeto sa : Politika.rs
Pogoni „Zastave” uveliko se opremaju za sklapanje modela „punto klasik” sa dizel motorom. Dnevna proizvodnja narasla je na sto vozila. Sve ide po planu i svi su zadovoljni osim, možda, kupaca koji bi da dođu do novog automobila po sistemu zamene „staro za novo”. Oni se, obično, odlučuju za osnovni, odnosno najjeftiniji model – „punto klasik“. U slučaju da se za stari automobil dobije povlastica Vlade Srbije od 1.000 evra, taj model „punta“ bi koštao svega 5.990 evra.
Ali, takvi kupci su iznenađeni činjenicom da njihov novi automobil, najjeftiniji model „punto klasik“ nema veći deo opreme koja je ugrađivana u „zastavu 10“, model koji se u Kragujevcu sklapao do oktobra prošle godine.
Osnovna verzija modela „punto klasik“ se nudi bez ratkapni, antene, zvučnika i priključka za radio, a instrument tabla je bez indikatora broja obrtaja i uređaja za indikaciju voznih parametara (takozvanog bord kompjutera), nema ni klime, električnih podizača stakla, centralnog zaključavanja brave, kao ni servo volana. Od kraja aprila, kada je montaža navedenog automobila počela da se zahuktava, gume na osnovnoj verziji tog modela su uže od onih koje je imao model „zastava 10”. Umesto od 14, gume na najjeftinijem modelu „punto klasik“ su od 13 cola.
Pomoćnik ministra Mlađana Dinkića u Ministarstvu za ekonomiju i regionalni razvoj Aleksandar Ljubić kaže da samo „Fijat“ donosi odluku šta će i pod kojim uslovima prodavati na srpskom tržištu. U izjavi za „Politiku” Ljubić kaže da je najvažnije to što su Italijani domaćem kupcu ponudili više verzija „punto klasika”, od najosnovnije i najjeftinije, do najskuplje i najopremljenije.
– Kao i svaki drugi veliki proizvođač automobila, i „Fijat“ razmišlja komercijalno. Shodno uslovima tržišta na kome plasira svoj proizvod, on nudi različite varijante jednog istog automobila. Neki imaju manje, a drugi modeli više opreme. Za srpskog kupca je najvažnije što, kad ode u salon, može da bira šta će da kupi. Da li onaj sa manje ili više opreme, što zavisi od toga za šta je zainteresovan i koliko ima para. Kupac kupuje automobil u viđenom stanju. Takođe, za ovu priču je važno da „Fijat“ sve svoje modele „punto klasika“ nudi po sistemu zamene „staro za novo“ – objasnio je Ljubić i dodao da je „Zastava” do pre nekoliko meseci u ponudi imala samo „jugo“ koji je koštao oko 4.500 evra.
Za jednog od kupaca ova priča izgleda drugačije. Zbog građevinskih poslova koje je vodio u „Zastavi“, naš sagovornik je želeo da ostane anoniman.
– Kupio sam najjeftiniji „punto“ za svastiku u Beogradu. Dala neku svoju staru krntiju, pa sam morao da odem u „Zastavu promet”. Ali, kad sam preuzeo automobil, vidim da mu nedostaje mnogo toga. ’Ajde što nema klimu i neku elektroniku, nego što mu, bar, nisu stavili ratkapne. Morao sam da svratim u prodavnicu autodelova da ih kupim. Bilo me je sramota da ga takvog vozim za Beograd. Nije mi jasno da nema antenu i pripremu za radio. Inače, automobil ide odlično. Samo, nisam ga platio 5.990, nego 6.025 evra – priča navedeni kupac.
Budući da je više puta napomenuo da će fabrika u Kragujevcu biti ista kao i u Torinu, gradonačelnika Kragujevca Veroljuba Stevanovića smo pitali da li mu je poznato da između „zastave 10“ i sadašnjeg osnovnog modela „punto klasik“ postoje razlike.
– Znam da se razlikuju u pojedinim elementima, ali ne mogu da kažem šta „Fijat“ podrazumeva pod „osnovnim“ modelom. Mogu samo da kažem da bi bilo nelogično da se kragujevačka verzija osnovnog modela „punto klasik“ razlikuje od istog modela koji se pravi u Torinu. Za mene bi bilo bilo logično da su to dva istovetna automobila – rekao je Stevanović za „Politiku“.
Za objašnjenje šta se to kupcima u Srbiji nudi za 5.990 evra, koliko po zvaničnim informacijama košta najjeftiniji model „punto klasik“, pod uslovom da u kupovinu uložite i svoje staro vozilo, obratili smo se i Đuzepu Zakariji, portparolu kompanije „Fijat automobili Srbija“.
– Pokazujući još jednom nedovoljnu pažnju prema stvarnim činjenicama, pitanjima pokušavate da sugerišete poređenja koja nisu moguća. Ne shvatamo iz kojih ste izvora dobili informaciju da su „Fijat automobili Srbija“ ikada izjavili da je „punto klasik“ isto vozilo kao „zastava 10“ ili druge verzije istih vozila koja se prodaju na stranim tržištima. To iz prostog razloga što se radi o srpskom nacionalnom vozilu „punto klasik“, koje time time dobija širi značaj – odgovorio je Zakarija.
Komentarišući montažu tog modela u Kragujevcu, portparol „Fijat automobila Srbija“ kaže:
– Vozilo je ponuđeno srpskim kupcima u više verzija, od najekonomičnije do one najopremljenije, sa motorima na benzin i dizel, da bismo izašli u susret raznim potrebama, po ceni koja je jasno definisana u odnosu na opremu koju pruža. Na drugim tržištima, uključujući i italijansko, po istoj ceni po kojoj se u Srbiji prodaje „punto klasik“ mogu se nabaviti samo mala vozila sa osnovnom opremom.
Autor : Brane Kartalović
Ko je poverovao u ovu pricu, nek misli o tome kad preuzme golu skoljku posle meseci cekanja....
Kol'ko para - tolko i muzike.
Pogledaj spot Devica - veštica, u jeeeee OVDE (& share it on facebook if you like it!)
Trebalo bi reći da je cena tog modela 7000€ da bi bila uporedljiva sa konkurencijom. Dačija Sandero daje mnogo više za te pare. Čak je i garancija 3 godine.
Osnovno pitanje ovde je da li kada se kupcu prezentira vozilo stoji da će dobiti ratkapne i antenu a on ih posle ne dobije ili je jasno naznačeno da ratkapni i antene nema a kupac naivno očekuje da će ih na njegovom primerku ipak biti.
Ne bi bilo prvi put u Srbiji da se u reklamu stavi Golf GTI a kupac dobija najosnovniji sa neofarbanim branicima.
Doduše mi smo poznati i po tome da naručimo najjeftiniju pizzu ”Margarita” na koju ide samo testo i paradajz a onda pitamo ”gazda, gde su ovde pečurke i šunka?”
Zato je važno da odnos prodavca i kupca reguliše zakon, što ćemo sigurno shvatiti početkom 23. veka...
Ko je ocekivao da za taj kes u varijanti zamena staro za novo servo,klimu,podizace i ostalo ispao je velika neznalica,kad i ptice na grani znaju da je to nemoguce!!!
Klimu niko ne očekuje za te pare ali ratkapne, priprema za radio, pojasev pozadi, obrtomer pa zašto da ne i podizači napred i servo nisu odnosno ne bi trebalo da budu ne znam kakav luksuz. Dobro ajde servo je tu na granici za te pare ali ovo ostalo je smešno.
Italijani su pametni,podmitili nase alave politicare i izbacili stare modele u Srbiju.Verovatno sledece godine necemo moci ni sa Puntom u EU.
Sta vi ljudi ocekujete nije mi jasno.Hocete kola za dzabe da vam daju ?Ako vam se ne svidja jednostavno nemojte da ih kupite.Nije niko prevaren pitani su kupci za nivo opreme i mogli su da otkazu porudzbinu koliko se secam.
Taj auto kupuju oni koji ce verovatno kroz godinu dana da negoduju: "Kakav sad redovan servis od 100EUR?"
Tako je kad narod ide trbuhom za kruhom.
Ponuda je bezobrazna i svako iole pametan ce uzeti Daciju.
ovaj puntic se ne moze mjeriti sa skodom fabiom za koju treba platiti 7500 eurica. u serijskoj opremi ima sve osim klime...ako slijedimo ovu logiku, punto ne bi trebao da kosta vise od 4-5 hiljada evra...
-srpsko nacionalno vozilo- „punto klasik“ *** za ovaj detalj nisam znao. zar postoji u bilo kojoj drzavi ovakav detalj, odnosno prikrivanje monopola. kakv bre nacionalni auto(model), pa koji je to nacionalni auto u nemackoj, francuskoj, GB, u Italiji(FIAT jeste nacionalna kompanija iz Italije ali nema nacionalni model) i da ne nabrajam. Manimo se vise classa-nacionale i trziste treba da se otvori jos vise. Uzasan problem prave dileri koji UBISE sa cenama-naravno uvek imaju izgovor jer kamate za kredite kojim dileri prvo kupuju vozila pa ih nama prodaju imaju 20% kamate koja se ugradjuje u cenu + marza. Odoh ja predaleko-razbesne me ovakve budalastine
Ja razmisljam da uzmem punta sa opremom na kredit ali sa ovom kamatom mozes samo njega da uzmes jer je domaci ali neki drugi npr astra,dacia ili fabia e tu je kamata od 11 do 14%.
E to ja zovem monopolom.
Za te pare, 7000 eura koliko bi kostao sa jednim delom opreme moze se kupiti auto star 5-6 godina, recimo peugeot 406 sa ful opremom u odlicnom stanju koji ce bez ikakvih ulaganja da pocepa pet ovakvih puntica, a da ne pricam o ugodjaju u voznji, konforu, potrosnji i td! Po mom misljenju debelo promasena investicija odnosno glupost!