home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Srpsko tržište preživelo je tešku godinu u kojoj je prodaja novih automobila bila niža za 30 odsto. Do novembra prodato je oko 40.000 automobila od kojih trećina otpada na „fijat punto” iz kragujevačke fabrike.

Slična situacije je i u okruženju, pa je tako prodaja u Hrvatskoj prepolovljena (41.800 prodatih automobila u prvih 11 meseci).

Šta nam donosi 2010. godina, pitanje je na koje niko ne može da pruži tačan odgovor. Uvoznici i dileri očekuju kakav-takav oporavak jer je prošao prvi i najjači talas krize.
- Automobilski sektor se stabilizuje i za narednu godinu očekujemo rast tržišnog potencijala. Očekujemo i da će novi modeli među brendovima koje zastupamo dati dodatni zamah prodaji. Takođe, povećana aktivnost finansijskih institucija umnogome će doprineti rastu prodaje. Značajno je napomenuti da Srbija ima zastareo vozni park, što se smatra jednim od glavnih uzroka visokog stepena zagađenja vazduha u našoj zemlji. Shodno tome, očekujemo olakšice od strane države u smislu smanjenja taksi za vozila sa visokim ekološkim karakteristikama, što i jeste već uveliko praksa u razvijenijim zemljama u svetu - izjavila je Aleksandra Nikolić, direktor marketinga i PR-a „Delta Automoto”.
Kupci takođe očekuju i da će cene automobila nastaviti da padaju.
- Nezapamćeni popusti, kako bi se privukli kupci i rasteretile zalihe, sa uslovima kupovine povoljnijim nego ikada, teško su održivi. Iako će se i dalje činiti napori da se smanjivanjem troškova održi konkurentnost cena, popusti i benefiti u narednoj godini neće moći da budu tako atraktivni kao što su bili su ove godine - dodala je Aleksandra Nikolić.
Na papiru, cene bi trebalo da budu niže jer će u 2010. godini carina na uvoz automobila iz EU umesto 10 biti 8,5 odsto. Kada se izračunaju svi troškovi, to znači da će automobil čija je vrednost recimo 15.000 evra biti jeftiniji za 150-200 evra. Praktično, uštedećete onoliko novca koliko danas „gubite” na kursnoj razlici, odnosno kada prodajete stranu valutu da bi ste u dinarima kupili automobil. Pravi pad cena trebalo bi da se oseti 2014. godine za kada je planirano da se u potpunosti ukine carina za uvoz automobila iz Evropske unije.
Do tada, ušteda od stotinak evra na jeftinijim modelima zavisiće direktno od samih dilera, koji će kako bi ostali likvidni i kako bi nastavili da otplaćuju kredite na izgrađene objekte, morati da se dovijaju u privlačenju kupaca. Takođe, ni banke nisu najavile da će smanjiti kredite, a na osnovu proračuna ekonomskih stručnjaka u 2010. će se smanjiti kreditna sposobnost građana.
Razloga za brigu jedino nemaju u „Fijatu” koji će nastaviti da uz subvenciju prodaje kragujevački „punto”. Uvoznici se slažu da je favorizovanje jednog proizvođača od strane države nanelo veliku štetu ostalim brendovima i neminovno uslovilo pad prodaje.

Autor : Aleksandar Pijevac



čitanja : 2586



Komentari