home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Macan
 
Porsche je prošle godine ukinuo benzinski Macan u većini evropskih zemalja. Ne po izboru, već po nužnosti. Model nije ispunio nove zahteve za sajber bezbednost prema Opštoj uredbi o bezbednosti (GSR2) koja je stupila na snagu u julu 2024. godine, što ga je primoralo da se povuče sa tržišta EU. Ipak, ovaj model se i dalje prodaje na drugim tržištima. Ali i tome se bliži kraj...

Kako navodi Motor1, proizvodnja originalnog Mačana će se završiti za manje od godinu dana. Finansijski direktor Johen Brekner je otkrio da će poslednje jedinice sići ​​sa proizvodne trake oko sredine 2026. godine. Međutim, nije isključio mogućnost da bi preostale zalihe mogle da održe model u životu na tržištima van EU do 2027. godine.

Značaj Macana prve generacije ne može se preceniti. U 2023. godini, poslednjoj godini pune dostupnosti, bio je drugi najprodavaniji model Porschea, sa 87.355 jedinica, zaostajući za Cayennom samo 198 jedinica. Iako njegove marže profita ne mogu da se porede sa onima kod modela 911, prodaja desetina hiljada krosovera godišnje bila je vitalni izvor prihoda.

Obično, kada neki model odlazie, njegov naslednik već čeka. Ali ne i ovog puta. Porsche u početku nije planirao da zameni benzinski Macan, pretpostavljajući da će kupci prirodno preći na novu električnu verziju. Međutim, od tada je shvatio da i dalje postoji velika potražnja za pristupačnijim krosoverom sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, pozicioniranim ispod Cayenna. Pošto takav naslednik prvobitno nije bio planiran, neće biti spreman kada se proizvodnja trenutnog Macana završi sredinom 2026. godine.

Odlazeći šef Oliver Blum je potvrdio da je zamena u pripremi, a trebalo bi da stigne do 2028. godine sa benzinskim i hibridnim pogonskim sklopovima.

Šta možemo da očekujemo? Porche kaže da će model „koristiti sinergije“ unutar Volkswagen grupe, nagoveštavajući mehaničke veze sa novim Audijem Q5, koji koristi Premium Platform Combustion (PPC).

Ipak, s obzirom na to da će se originalni Macan oprostiti 2026. godine, a njegova zamena se očekuje tek 2028. godine, Porsche će se suočiti sa dvogodišnjom pauzom u jednom od svojih najvažnijih segmenata. To je redak pogrešan korak Cufenhauzena, ali korišćenje platforme Q5 trebalo bi da pomogne u ubrzanju stvari.

Kada konačno stigne, taj novi krosover se i neće zvati Macan, već će samo električni automobil nositi to ime. Prema Blumu, to će biti „veoma, veoma tipičan Porsche za ovaj segment, a takođe i drugačiji od električnog Macana“.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 53



Komentari