Range Rover Sport 5.0 Supercharged u Beogradu

U salonu Grand Motorsa na Novom Beogradu je najsnažnije, najprestižnije i najskuplje vozilo u ponudi Land Rovera: Range Rover Sport 5.0 Supercharged.
Jedno je od najsnažnijih velikoserijskih vozila na tržištu Srbije – iz V8 benzinskog motora od pet litara povlašćenom vlasniku je na raspolaganju čak 510 KS i svih 625 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Najzaslužniji za izvanrednu snagu, vrhunske performanse i uzorone ekološke karakterstike jesu šesta generacija specijalnog turbo sistema za nadpunjenje vazduhom ohlađenim u dva interkulera (međuhladnjaci sabijenih gasova) i originalan, prvi put na ovakvim motorima primenjen sistem za varijabilno upravljanje radom četiri bregasta vratila.
Osim motora, među tehničkim poslasticama „nabildovanog“ sportaša je i nova
generacija šestostepenog automatizovanog menjača (sa Hi i Low funkcijom –
redukcijom), koju su Land Roverovi inženjeri optimizovali baš za vozila ove
podfamilije: promena stepena je brža, rafiniranija, odaziv na pritisak na
pedalu „gasa“ još brži... Uz optimizovani hidraulički pretvarač obrtnog
momenta, kvačilo se aktivira mnogo ranije u svim stepenima prenosa, što se
povoljno odražava na potrošnju i na emisiju izduvnih gasova.
U impozantnom spisku ugrađene opreme se, između ostalog, ističu permanentni
pogon na sva četiri točka, odvojeni prednji i zadnji diferencijal (split),
elektronski centralni diferencijal sa zaključavanjem, elektronsko vazdušno
ogibljenje sa odabirom terena (Terrain Response), dinamička kontrola
stabilnosti (DSC), tempomat (Cruise control), progresivni servo u upravljačkom
mehanizmu, kontrolisano spuštanje niz nagib (HDC), elektronska kontrola
proklizavanja na sva četiri točka (ETC), kontrola nagiba (RSC), pomoć u
stabilizovanju prikolice (funkcija kada je poručena kuka); elektronska parking
kočnica (EPB), elektronska pomoć pri kočenju (EBA), četvorokanalni ABS za sve
terene sa ventilirajućim disk kočnicama na svim točkovima...
Za komfor su, na primer, „zaduženi“ kontrola ventilacije sa automatskom
kontrolom klime i filtriranjem vazduha, četiri elektro podizača stakala sa one
touch otvaranjem, senzor za kišu, akustična i laminirana „šoferšajbna“ i
prednja bočna stakla, zadnji parking senzori, BI-Xenon automatski farovi sa
pranjem, ulazna svetla na vratima i osvetljenje prostora kod nogu, osvetljena
kozmetička ogledala, automatsko zatamljenje unutrašnjeg retrovizora, dugme za
start motora, sedišta presvučena perforiranom kožom (elektro podešavanje
vozačevog i suvozačevog sedišta), kožom obloženi ručica menjača i grejano kolo
upravljača, prednji naslon za ruku, deljiva zadnja sedišta (65:35), premium
navigacioni sistem sa kolor monitorom, glasovnim komandama i off-road mapiranjem,
centar za informacije vozača (5" TFT), audio kontrole na volanu, bord
kompjuter, centar za poruke koje šalje samo vozilo...
U službi bezbednosti su prednji, bočni i vazdušni jastuci glave za vozača i
suvozača, bočni i vazdušni jastuci za glave putnika na zadnjim sedištima...
Supercharged paket sadrži još i konstantno varijabilno oslanjanje, kočnice
visokih performansi, elektro sklopive spoljne retrovizore sa grejanjem i
elektro podešavanjem, „dolazna“ svetla u retrovizorima, prednje parking senzore
(uz zadnje), kameru za vožnju unazad, hromirani završetak izduvnih cevi, Xenon
farovi sa svetlima za skretanje, AHBA – automatska asistencija dugog snopa
farova, aluminijumske naplatke od 20 inča, Keyless Entry sistem, papučice za
promenu „brzina“ uz upravljač, Bluetooth, paket za hladnu klimu (grejanje
prednjeg vetrobranskog stakla, prednjih i zadnjih sedišta, mlaznica za pranje
„šoferšajbne“), memorijsko trostruko odvojeno podešavanja za vozačevo sedište i
spoljne retrovizore, elektro podešavanje lumbalne podrške vozačevog sedišta i
električno podešavanje visine i položaja kola upravljača....
Eksponat iz salona Grand Motorsa na Novom Beogradu ima još i zatamljena stakla
iza B stuba, specijalni lak Veener – Grand Black, iPod produžni konektor,
Harman Kardon LOGIC 7 sistem ozvučenja sa 13 zvučnika, aktivni Subwoofer, DSP
pojačalo, modul za zadnje slušalice, USB prikljčak, kožom obložen gornji deo
komandne table, naslone za ruku na vratima u premium koži, sistem od pet
Surround kamera...
U svemu izuzetan terenski sportista se nudi po specijalnoj ceni za naše tržište
– 124.550 američkih dolara (sa carinom, transportnim troškovima i PDV-om), u
dinarskoj protivvrednosti, po dnevnom kursu Narodne banke Srbije.
Prava aždaja, što jes jes... Primerena samo onima koji zaista ne znaju šta će s parama. Jer cena preko 100.000e cena, godišnja registracija 2000e, a o potrošnji goriva ne smem ni da razmišljam, verovatno preko 20L/100km u gradu.
A porvh svega, a šta će ovo bilo kome? Gde kod nas da razvije svu ovu snagu kada su nam putevi očajni, a brzina ograničena na 120km/h? Zar je TDV6 3.0l dizelaš sa 245KS preslab? Isti izgled, 20% jeftiniji za kupovinu, upola jeftiniji za registraciju i upola jeftiniji za vožnju. A i dalje zver od mašine... Čak i da imam para ko blata, uzeo bih ovaj a ne 5.0 supercharged...
@miki
dobar put ti je potreban da razvisjes brzinu, a snagu mozes da razvisjes i iskoristis i na druge nacine. Nije samo krajnja brzina u pitanju. Ako bi tako u 90% zemalja ne bi smeo i da mozes, da razvisjes maks. brzinu.
Kako sta ce kome toliko snage?
To je kao kad kazes sta ce mi kajla od 100 gr kad i ona od 10 gr isto visi oko vrata. Stednja nije kul kod ljudi koji ovo kupuju.
Karakteristike mora da prate i cenu , drugacije i ne moze u ovoj klasi...
Bice tu jos iznenadjenja cekamo Acuru Infinity....Lexus je vec tu
@Miki
Potpuno se slazem.
Kakvih 20 lit.
On u gradu bije 30 ako ne i vise.
Kod nas je ocajan benzin.
Kad sipas u inostranstvu dosta manje trosi i bolje ide.To se odnosi samo na benzin.
Eurodizel jedini valja jer je uvozni.
Nadam se da ce od 1. biti kvalitetnije gorivo,tj normalnog kvaliteta.
Bas si lepo rekao,ovo je za nekog koga bas briga za pare,ne zna sta ce snjima.
Jer dnevno ti treba 50 evra za gorivo.