Land Rover na Salonu automobila u Beogradu

Land Rover, tradicionalni izlagač na beogradskom auto salonu, na 49. izložbi učestvuje sa, uslovno rečeno, novom markom – Range Rover. Naime, od početka 2011. unutar poznate kuće prodajno i marketinški su „razdvojeni“ klasičan Land Rover (u njegovoj nadležnosti su modeli Defender, Freelander i Discovery) i Range Rover (modeli Range Rover, Range Rover Sport i Evoque).
„Nova organizaciona struktura donosi niz prednosti, pre svega novim kupcima i
dosadašnjim vlasnicima“, kaže rukovodilac prodaje za Land Rover/Range Rover u
Grand Motorsu, Luka Lazukić. „Glavni motiv za organizacione promene je
praktične prirode: pod patronatom Land Rovera sada su univerzalni terenci – za
vožnju po bespućima ali i dobrim putevima, dok su prestižna, vozila premium
segmenta (koja takođe ne biraju puteve, ali imaju posebnu klijentelu) sada pod
okriljem Range Rovera.“
Na 49. Međunarodnom auto salonu na štandu poznate engleske marke su eksponati
Range Rover Sport i Range Rover 4.4 Vouge. Drugi model je opremljen sasvim
novim 4,4–litarskim motorom sa paralelnim sekvencijalnim turbopunjenjem, koji
zamenjuje nekadašnje, izuzetne Land Roverove TDV8 3,6- litarske motore kojima
su ranije bila opremana samo vozila Range Rover. Potpuno novi „super
dizel" kombinuje superiornu snagu (313 KS), ogroman maksimalni obrtni
momenat (700 Nm) sa neuporedivim nivoom prefinjenosti.
Uprkos ekstra performansama, novi V8 motor emitruje manju količinu štetnih
izduvnih gasova, ima manju potrošnju goriva i za impresivnih 14 odsto nižu
emisiju CO2 od svog prethodnika, a ispunjava stroge Euro 5 standarde o emisiji.
Za ilustraciju ekonomičnosti, podatak da je potrošnja u kombinovanom ciklusu
samo 10,2 litara na 100 km, što je najniža prosečna potrošnja za ovaj model u
čitavoj njegovoj dosadašnjoj istoriji.
Novi dizel motor se „sparuje“ sa novim, elektronski kontrolisanim ZF
osmostepenim automatskim menjačem, koji su specijalno za ovaj model podesili
inženjeri Land Rovera, tako da ujedinjuje svilenkasto glatko prebacivanje iz
stepena u stepen, izuzetno brzi odaziv na komande sa pedale „gasa“ i uzorno ekonomičnu
potrošnju goriva. Ova kombinacija je odista impresivna, jer omogućava bukvalno
„katapultiranje“ Range Rovera od 0 do 100 km/h - za samo 7,5 sekundi.
Za obuzdavanje ogromne brzine i snage, Range Rover sa novim dizel motorom je
opremljen novim kočionim sistem Brembo (ugrađuje se i u benzinske varijante).
Garantuje ogromnu snagu pri zaustavljanu koja je potrebna za vozila ovakvog
„kova“. Sistem se sastoji od ventilirajućih diskova napred, prečnika 380 mm sa
jedinstvenim, lakim, aluminijumskim čeljustima sa šest klipova i ventilirajućih
diskova pozadi, prečnika 365 mm sa jednoklipnim čeljustima.
Osim motora i menjača, na Range Roveru sa dizel agregatima za modelsku 2011.
nov je i Terrain Response® sistem (dvostruko unapređen), što uz brojne suptilne
promene obezbeđuje da ovaj model zadržava krunu kralja u segmentu luksuznih
SUV-a.
Posetioci beogradske izložbe će na štandu Land Rover/Range Rover moći da dobiju
i prve informacije o sasvim novom modelu Range Rover Evoque, čija je prodaja na
evropskim tržištima najavljena za početak jeseni 2011. godine. Grand Motors
nudi mogućnost da se ta vozila već rezervišu.
PR Grand Motors
Foto : Autoblog.rs