Auto kredit skuplji zaduživanjem u evrima i dinarima

Kombinacija zaduživanja u dinarima i evrima, koja je moguća u slučaju uzimanja auto kredita za Fiat punto povlači i višu cenu zaduživanja za oko 72.100 dinara, odnosno za oko 720 evra.
Analizirajući troškove, istraživači ovog portala su došli do zaključka da nova
finansijska računica, umesto do sada jednog, donosi dva kredita čije su rate,
kada se saberu, osetno više nego što bi bila mesečna obaveza za pozajmicu u
evrima.
Građani će na ovaj način plaćati višu kamatu, više administrativne troškove i
trebaće im više dokumentacije.
Takođe, potencijalni problem su moguća uslovljavanja banaka u pogledu zahteva
da se oba kredita realizuju u okviru iste banke.
Ovim se ograničava izbor najpovoljnijih kamatnih stopa za obe vrste kredita -
auto i keš kredit, koje se po pravilu, ne nalaze u okviru jedne banke.
U uporednoj analizi, Portal je predstavio troškove finansiranja prilikom
kupovine Fiata punta uzimanjem auto kredita u evrima, pre primene novih mera
NBS koje su predvidele da visina učešća za kredite u evrima iznosi 30 odsto.
Prema toj računici, za kredit od 6.200 evra, naknada za obradu kredita je 31
evra, učešće je nula odsto, period otplate pet godina, efektivna kamatna stopa
5,04 odsto, rata 114.46 evra, a ukupna plaćanja u evrima iznose 6.898 evra,
odnosno 689.800 dinara.
Sa druge strane, troškovi prilikom kupovine Fiat punta uzimanjem dva kredita u
evrima i dinarima su veći, jer je rata 126,34 evra, a kamata se obračunava za
evro kredit po 4,39 odsto, ali je za dinarski deo visina kamate 18,91 odsto.
Konačna računica dovodi do ukupnih plaćanja od 7.611 evra, odnosno 761.000
dinara. Razlika u troškovima otplate između oba kredita je 72.100 dinara,
odnosno oko 720 evra.
Nove mere NBS su stupile na snagu od 1.jula tekuće godine i po njima građani
prilikom uzimanja svih (sem stambenih) kredita u evrima moraju da obezbede
minimum 30 odsto učešća ili depozita. U prethodnom periodu za ove kredite nije
bilo potrebno učešće ili je, u zavisnosti od banke, određivano na nižem nivou,
do 20 odsto, zavisno od vrste i visine uzetog kredita.
Ova regulativa stvorila je svojevrsnu barijeru onim građanima koji su planirali
da se zaduže bez polaganja učešća ili kojima, pak, nedostaje novca za novo
minimalno učešće i time im ovu vrstu kreditiranja učinila nedostupnim.
Prevazilaženje ovog problema ponuđeno je, najpre, od strane FAS (Fiat
Automobili Srbija), čija je dalja prodaja Fiat Punta direktno pogođena novim
odredbama NBS, i u čijem bi slučaju rešenje podrazumevalo uzimanje dva kredita
- jednog kredita u evrima (npr. auto kredit) i drugog, gotovinskog kredita u
dinarima, koji bi pokrio iznos neophodnog učešća.
Ovo rešenje bi dakako predstavljalo i moguću soluciju za građane, koji se
suočavaju sa istom preprekom, te bi sada građani koji nemaju dovoljnu količinu
novca za učešće mogli da podignu dinarski keš kredit i da na taj način pribave
nedostajući iznos novca.
Ovakva mogućnost kombinacije dva kredita je izvodljiva jer je NBS, u cilju
stabilizacije i jačanja finansijskog sistema, sve dinarske pozajmice oslobodila
učešća.
Izvor : Economy.rs, Kamatica, Tanjug
Valjda ako nemas za ucesce za auto, onda ni ne kupujes nov auto.
Kakva je to logika da se poslednji cent potrosi, i zatim zaduzi vrlo visokom cifrom od 6000 evra?
Evo citam o ljudima koji su se zaduzivali u francima i sada su pred bankrotom.
Poenta je da su uzeli pare bez koriscenja mozga, i bez prebijenog centa ustedjevine. Zato ih sada fluktuacije kursa ubijaju. Da su, kao sav normalan svet, ostavili novac sa strane, sada ne bi imali probleme u tolikoj meri izrazene.