Kupovina automobila po sistemu staro za novo na sajmu u Beogradu?

Kako prenosi Tanjug, na martovskom Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, kupci će možda imati šansu da kupe najnovije modele automobila po sistemu staro za novo. Ovo je jedna od mera koju je zakonodavcu predložila Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, kaže njen predsednik Miloš Petrović.
“Ne tražimo pomoć ili subvencije države, već nudimo rešenja koje će stimulisati prodaju vozila, a samim tim i privrednu aktivnost“, izjavio je Petrović za Tanug.
U poslednje dve godine, rekao je on, situacija na tržištu automobila u Srbiji je poražavajuća, zabeležen je trostruki pad prodaje novih vozila u odnosu na samo četiri godine unazad, a uvoznici su praktično sami finansirali svoj posao.
"To je bila cena opstanka na tržištu... Marža je postala toliko mala da se proizvodna cena približila prodajnoj. A u tom slučaju, prihod se može ostvariti jedino na post-prodaji, poput servisnih aktivnosti", objašnjava Petrović.
Odatle je i potekla ideja da se od države ne traži pomoć, već ponude rešenja koja bi mogla doneti obostranu korist.
Sistemom “staro za novo“, kupac bi bio u prilici da kupi novi automobil i plati PDV od 20 odsto samo na razliku u ceni.
"To znači da, ako se na primer, stari automobil proceni na 5.000 evra, a novi kupi za 10.000 evra, PDV od 20 odsto plaćao bi se samo na razliku u ceni starog i novog vozila, odnosno na 5.000 evra u ovom slučaju", ilustrovao je Petrović.
Uvoznik zatim uzima staro vozilo, tehnički ga sređuje i ispravnog vraća u saobraćaj, i ukoliko zaradi na njegovoj preprodaji, dužan je da na ostvarenu dobit plati PDV od 20 odsto.
“Mislimo da je to fer. Tako neće biti manjka u budžetu, jer tek kada automobil izađe iz salona - potrošnjom goriva, kroz akcize, naplatom putarina i PDV-a država ubira prihode, dok banke, lizing i osiguravajuće kuće zarađuju na finansiraju vozila i osiguranju automobila“, dodaje Petrović.
On se nada da će ovaj predlog dobiti “zeleno svetlo“ pre početka 51. Salona automobila, 22. marta, kako bi ovaj, jedini prodajni Salon u svetu, "opravdao“ tu svoju specifičnost.
Asocijacija je na vreme počela pregovore sa resornim ministrom Rasimom Ljajićem, „koji je izuzetno dobro razumeo našu situaciju“, dodaje Petrović.
“Došli smo do podatka da se u Srbiji godišnje troši 2,5 do tri milijarde evra za automobile, i nove i polovne, i da je i u našem, i u interesu države, da to tržište uredimo, i da i država ima neki prihod od toga“, priča Petrović.
“Cedili smo suvu drenovinu“, objašnjava pripreme za održavanje Salona automobila. “Ali mislim da je dobro da naši kupci vide nove modele, od kojih će neki premijerno stići sa salona u Ženevi koji se održava samo nekoliko dana pre beogradskog“, kaže on.
Sistem "staro za novo“ takođe će omogućiti prosečnom građaninu, koji inače ne može da priušti nov automobil, da za tri do pet hiljada evra kupi sertifikovano polovno vozilo sa ekološkim motorom “evro 4“.
“To će poboljšati i ekologiju i bezbednost u saobraćaju, jer će polovni automobili proći kroz oficijalne servise i zatim sertifikovani, biti vraćeni u saobraćaj", objasnio je Petrović.
On je rekao i da je potrebno promeniti poreski sistem kod registracije vozila, i uvesti takse prema stepenu zagađenja vazduha. Motocikli ili sportski automobili, recimo, voze se samo šest ili tri letnja meseca, i nema potrebe registrovati ih na godinu dana. Asocijacija predlaže i da veći zagađivači plaćaju veće poreze.
“Što je veća snaga motora, zapremina, i registracija bi trebalo više da košta. Mi sad imamo velike potrošače i zagađivače koji plaćaju po 300 evra registraciju, dok ekološki modeli plaćaju po 1.500 evra. I šta smo dobili - zaustavljena je prodaja tih ekoloških motora“, kaže Petrović.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da su pokrenili puno pitanja, da veruju da one mogu, ako budu odobrene, da pokrenu tržište. A ono će pokrenuti privrednu aktivnost - biće više prihoda u kasi, a na ulicama će se voziti bezbednija vozila.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: Autoblog.rs
Ako bi ovo dozvolili ( "zamena", a da se PDV plaća samo na razliku ), to bi bilo super. Ali, ne verujem da će država da se odrekne "kolača"
Ovo će u praksi da bude besmisleno, jer će dileri prilikom procene starog vozila dosta da obore njegovu cenu, pa će vlasnik osim manje para u džepu od starog vozila morati da plati i PDV na veću razliku.
Ako se sećam dobro ovako nešto beše u prošlom veku, bar kada se Zastavin program kupovao?
Da,"nekada" ( pre oko 30 godina ) je važilo ovo isto "pravilo" u vezi poreza kod "zamene" staro za novo
SAT+, relativno nedavno, ovaj predsednik i Alvirović u emisiji. Predsednik priča, Alvirović ga, kao slučajno, pita isto ono što je predsednik pričao par dana pre u nekom štampanom mediju (PDV na razliku, i sl..). Kao, Alvirović se setio, a ovaj prihvata ideju oberučke.. Kakvi amaterski spin doktori..
Komšiji procenili Astru na 200.000 dinara, a u oglasima Astra to godiše se kretala od 2.500-3.000€, što je u dinarima oko 275.000-330.000 din
Znači zakinuli mu najmanje 75.000din
U startu se gubi 680€, pa plus kamate, pa PDV na razliku, ne vidim koja BUDALA bi pristala na procenu
@ Đenka i Moron
tačno. Osamdesetih godina prošlog veka, važilo je pravilo staro za novo za automobile koji su imali domaći status, s´ tim da se porez morao platiti na najmanje 30% vrednosti novog automobila. Status domaćeg proizvoda imali su osim Zastave, VW iz TAS-a, Renoa iz IMV-a, Sitroena iz Cimosa i automobili koji su dobijeni ko kompenzacija za delove proizvedene u tadašnjoj Jugoslaviji, te se na njih nije obračunavala ni carina. Radi se o vozilima: Opel, koji je imao aranžman sa IDA iz Kikinde, Pežo sa Amortizeri priština, Sitreon sa Industrijom ventila iz Sr. Mitrovice, Lada, FSO, FSN i Fijat sa Zastavom. Možda sam neke i ispustio.
Na taj način je podstican izvoz delova.
Sadašnji predlog je kao i onaj o zabrani Euro 3 automobila, koju takođe g-din Petrović usmeren na jačanje uslužne delatnosti (trgovina, banke, lizing), a ne proizvodnih delatnosti za kojima ova država vapi.
Pa ne misliš da će da ti procene auto na cenu iz oglasa? Pa i ta tražena cena iz oglasa po pravilu ide dole prilikom kupovine za keš... A gde je rizik dilera, koji uzima polovan auto bez ikakve garancije a pri prodaji će morati da da istu (barem na neko vreme i kilometražu)? Gde je rizik od skrivenih kvarova, od pada cene istog i stajanja na lageru, itd, itd...
Budite realni, svuda u svetu se prilikom zamene gubi barem još oko 10-tak %. Da ste vi diler, da li biste plaćali cenu iz oglasa za dovezeni krš? Ako toliko vredi, zašto ga onda vlasnik sam ne proda za te pare?
Dobar je srpskim putnim traktoristima Golf 2 dizel. Trojka je već bila lošija!
Ako ima još gde čitavih dvojki, mogao bi neki uvoz uz sbvenciju i bez carine.
Za "gubitak" do oko 500 eura pri zameni staro za novo, uvek bih pre uzeo nova kola na taj način. To ima toliko pogodnosti, koje ne samo vrede tu razliku, već se deo tih pogodnosti novcem ne može iskazati
Dejan ° ˘ °
Zar "ono" nije važilo i za ladu?
I ona je bia ako ne domaća, a ono svakako "odomaćena" ...
Moron,
Ladama je u "ona doba" u sobraćajnoj pisalo
"Zavodi Crvena Zastava" te se kao domaće i vodilo ...
A lepo je bilo kad se davalo za 1000eura zastavine krseve, u zamenu za Punta.. Prosli lepi dani u Alabami.
@ Moron
ja navedoh i Ladu, ali te mrzelo sve da čitaš.
@ Đenka
Zastava je iz svoje prateće industrije izvozila za Ladu: akumulatore, doboše, kočione cilindre i svašta nešto još, automobili uveženi na bazi robne razmene smatrali su se domaćim. Mislim da su za Poljsku išli i motori za 125P iz DMB-a (tristać je koristio isti), pa je i to smatrano "domaćim"...
Dejan ° ˘ °
U pravu si, ne pročitah pažljivo, moja živtna priča - površnost ...
Sećam se i ja da je u ladama dplatio TREPČA akumulator, u našoj familiji ni dve godine nije znao da idrži. Sećam se da su se pre X godina pojavili razni "osveživači" akumulatora, tečni ( crveni ), u prahu ... Sve sam ih probao, ali nijedan pomogao nije ...
Dejan ° ˘ °
znam ovo za "saučešće" ZCZ u Ladi, ali nisam znao (čuo) za "brak" DMB & FSO, no vrlo ima smisla i logike.
Sa ove vremenske distance mogu konstatovati (sa setom) da je u ono vreme bila ozbiljna industrijska kooperacija između SFRJ i Istočnog bloka, ne spominjući tanak kvalitet koji sada nije bitan.
Poenta je, radilo se bre golemo u odnosu na današnji čabar :(
Ja imam drugačije iskustvo, i to lično. Doduše,menjao sam vozilo kupljeno u salonu, staro 4 godine, za vozilo istog proizvođača. Pošto sam ponovo vozilo kupovao na lizing, u salonu su mi vrednost vozila uzeli kao učešće u lizingu, i pritom ga procenili na 10% više nego u oglasima.
Samo bih napomenuo da je vozilo pre toga detaljno pregledano u njihovom servisu, i da je to praksa sa svim vozilima koja se uzimaju u zamennu staro za novo. Diler ili prodavac nikad nece uzeti vozilo a da ga ne proveri u sopstvenom servisu (to traje sat vremena najviše), tako da nema govora o riziku kakav će i koji auto uzeti.