U poslednje dve godine zatvorena trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije

Zbog slabe prodaje automobila, u poslednje dve godine zatvorena je trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije, piše list "24 sata". Iako još nijedan uvoznik nije napustio srpsko tržište u potpunosti, veliki broj ljudi ostao je bez posla, a vozači zbog redovnog servisa moraju da voze i stotinak kilometara dalje od grada u kome žive.
Tržište novih automobila u Srbiji palo je na najniže grane u poslednjih nekoliko godina, a uvoznici najavljuju sumorne prognoze i za ovu godinu.
"Ne postoji uvoznik koji nije smanjio prodajnu mrežu. Prvo su radnicima smanjivali plate, pa su smanjivali broj zaposlenih, a onda su počeli da zatvaraju salone. U manjim mestima skoro da i nema više salona automobila, ostali su samo u većim gradovima poput Beograda, Niša, Novog Sada, a i tu umesto nekadašnja tri-četiri prodavca, radi samo jedan", objašnjava za „24 Sata“ Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila.
Uvoznici smatraju da je situacija na tržištu novih automobila u Srbiji više nego katastrofalna, a zbog zatvaranja salona u unutrašnjosti, građani će za svaki servis morati da prelaze stotinak kilometara, što će predstavljati dodatni trošak.
"Tržište automobila je tri puta manje. Pre krize prodavali smo oko 60.000 vozila godišnje, a prošle godine prodato je 20.000, što znači da smo se po prometu vratili deset godina unazad. To više nije kriza, to je realno stanje, pa pojedini uvoznici u Srbiji zatvaraju cele službe i upravljaju iz regionalnih centara", objašnjava Petrović.
Porazno deluje i podatak da se u Sloveniji, sa više od tri puta manje stanovnika, i sa pet puta mlađim voznim parkom, godišnje proda više od 60.000 novih vozila.
Automobili skuplji od 100.000 evra, s druge strane, idu dobro, a zainteresovani kupci spremni su i da čekaju po nekoliko meseci da pojedini luksuzni modeli stignu u Srbiju.
Svake godine proda se oko 1.500 skupocenih vozila, a više od 80 odsto proda se za keš. Sa druge strane, automobili srednje klase, od kojih i živi automobilsko tržište, čekaju na lagerima po godinu, dve.
Izvor: 24sata.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Sajam.net
"Svake godine proda se oko 1.500 skupocenih vozila, a više od 80 odsto proda se za keš."
Odlicno, drzava da je pametna i da trazi od salona kome su prodati ti automobili pa da lepo naplati ekstraporez. Imalo bi posla tu i za UBPOK i SAJ.
Ja znam najmanje 40 ljudi koji su prebogati i koji su posteno zaradili svaki dinar... nisi bas u pravu.
Nego, uzeo sam jednoj rodjaki Pezo 307. Zavrsila drzavni faks, pa da je castim...
Pozovem Verano da vidim za veliki servis, da odrade... 68 hiljada, mislim da mi rece :)
Ja pitam, sta ugradjujete, kriptonit? On kaze, Peugeot originalne delove.
Pozovem par privatnika, 20-30.000 dinara... SKF delove ugradjuju.
Posle nek se cude sto propadaju...
Гаги
Толико у Верану не кошта "велики сервис" ни за 308 (посебно јер за кола преко 5 година имаш попуст 15% на делове и 20% на рад), а провери и шта мисле под "велики сервис",јер неки траже "велики сервис" истовремено са редовним Ц сервисом (уље и сви филтери).
@Gendarmerie
Upravo o tome ja pricam. 100000 evra za dzip? A gde je dokaz porekla imovine?
Isto, klizuci porez. To je okej. Ako nesto kosta 100000000 ima da platis jos 100000000 porez na to, a ako nesto kosta dinar, ne placa se porez. I onda se lep ozavede sta je skupocena roba i cao. Nema ovde majstora koji prave kola pa da se bas ne zna sta je mercedes a sta bentli, sve lepo popises, pa nek placaju kad imaju. U zemlji u kojoj nista ne radi, a ti isti nisu nikakvi privrednici, sigurno pare nisu na grani ubrali.