home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za jednim od najpoznatijih prodavaca automobila u Srbiji, koji je zatvorio salon i otvorio samouslugu, mogli bi uskoro da pođu i drugi prodavci novih vozila. Ovo bi zaista i moglo da se desi, bar sudeći prema majskim rezultatima prodaje, pišu Novosti.

Podaci, koje je objavilo Udruženje uvoznika automobila Srbije, pokazuju da je veliki pad prodaje nastavljen.

U petom mesecu ove godine samo 1.970 kupaca je kupilo nov automobil, što je za 95 vozila manje nego u aprilu. U odnosu na maj 2013. pad prodaje je još veći, jer je tada kupljen 2.391 automobil.

U maju je u Srbiji najviše prodato automobila sa logom "Škode" na haubi. Za vozila iz Češke se odlučilo 325 kupaca. "Fijat" je zadobio poverenje 292 vozača, "Ford" 206. Najprodavaniji model je "škoda fabija" sa 130 jedinica, ispred "fijata 500L" koji je pazarilo 112 građana.

U prvih pet meseci ove godine prodato je ukupno 8.555 vozila, što je skoro hiljadu manje nego prošle godine u istom periodu, kada je prodato 9.415 vozila.

Kada se ovi brojevi uporede s onima iz poslednje godine pre početka krize, 2008, postaje jasno zašto se zatvaraju saloni izgrađeni uz pomoć kredita koje je tada bilo moguće otplaćivati.

Naime, u maju 2008. prodato je 5.229 novih automobila, a u prvih pet meseci, iz sadašnje perspektive neverovatnih, 25.816 vozila.

"Situacija je više nego alarmantna. Automobili nikada nisu bili jeftiniji, jer su prodavci smanjili, pa čak i ukinuli marže, ali ni to ne pomaže, jer narod jednostavno nema novca", kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović.

Petrović kaže i da su uvoznici predložili državi čitav niz mera koje bi im pomogle da očuvaju posao i hiljade radnih mesta, ali da za sada još nema nikakvih konkretnih rezultata.

Autor/izvor: SEEbiz / Večernje novosti

Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 1153



Komentari

Oni za proizvodnju nisu culi? Izgleda da ipak postoje marze kod raznoraznih tenderskih nabavki i slicno.

Autor Fordovac 17 Jun 2014, 16:52

Ma ovo "tržište" je jad i beda.
Šaka kola se proda godišnje.
Još da nije subvencija od države za Fiat...
Ne znam koliko se tačno godišnje proda ( vrv oko 20 i nešto hiljada ), ali verujem da se više Mercedesa proda u USA za mesec dana, nego svih automobila u Srbiji godišnje.

Autor Pit 17 Jun 2014, 17:02

@Pit
poredjenje ti vrh! :)))

Autor carobnjak 17 Jun 2014, 18:36

Biće bolje (tek) kada se oporavi srednja klasa i kada nezaposlenost padne na ispod 10%, tj. kada u ovoj zemlji konačno počne ozbiljnije i efikasnije da se radi i nešto proizvodi, a ne samo ćami i tavori u kojekakvim državnim upravama...

Autor Miki 17 Jun 2014, 20:55

Gde su sad oni koji rekoše da je Fiat došao u Srbiju da bi nam prodavao svoje automobile. Svaka čast onima koji su došli i zbog delova.

Autor B.P. 17 Jun 2014, 21:08

Miki
Nikad, u prevodu...
Rasprodace i ugasice i ovo malo jada sto je ostalo. Bicemo jeftina radna snaga velikim ribama, to je "buducnost".

Autor Pit 18 Jun 2014, 00:50

Kad počne smanjenje plata biće još gora prodaja.

Autor B.P. 18 Jun 2014, 02:52

@ El Pitinjo
18 Jun 2014, 00:50
Sve, na zalost, ide u tom pravcu...
Najpre bi trebalo ovom "dr" Petrovicu zatvoriti usta, ili njega zatvoriti, pa onda videti sta se moze sa salonima. Sto se gospoda malo ne prilagode situaciji, pa i oni mogu da uvoze i polovnjake. Mogli bi da ponude i varijante staro za novo, polovno za polovno (naravno uz realnu procenu,a ne da tudje obescenjuju a svoje dizu u nebesa). Tu bi se mogle dodati i usluge servisa, registracije i sl. Neka se malo pozabave i nekim majstorisanjem, a ne samo kosulja, kravata i kancelarija. U, npr. Nemackoj, oteras auto u neki od salona i biras, novo ili drugo polovno, zavisno od volje i mogucnosti.

Autor Optimus Prime 18 Jun 2014, 15:32

O.P.
Da. Slazem se u potpunosti.
Kad cujes kolko ti procene auto, zamislis se jesi dosao sa pola auta ili sa celim. : )

Autor Pit 18 Jun 2014, 16:18

само је једно решење ... не користити њихове услуге и издржати са постојећим возним парком док не попусте ... сигурно може народ дуже без нових аутомобила него увозници без купаца

Autor Столе 19 Jun 2014, 11:12

morace cene jos dole u srbiji, mesta za spustanje cena svakako ima

Autor Vladimir 28 Jun 2014, 23:15