home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Veliki broj čitalaca nam se obratio sa pitanjem da li je u Srbiji moguće uvesti i u skladu sa zakonom registrovati nov električni automobil. Odgovor na ovo pitanje je potvrdan uz pozamašnu birokratiju.

U prethodnih nekoliko godina, u Srbiji se razvio mit da je kod nas nemoguće registrovati električni automobile, što naravno nije tačno. To je sasvim moguće, i zapravo nimalo se ne razlikuje od registracije automobila koji pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ono što je ipak drugačije i daleko komplikovanije, jeste procedura koja očekuje uvoznika električnih vozila.

Birokratska gimnastika

Za potrebe uvoza električnog vozila, uvozniku je potrebno da pribavi potvrdu od Agencije za bezbednost saobraćaja. Kako bi se dobila potvrda od Agencije, uvoznik predaje Agenciji: zahtev za izdavanje potvrde sa sledećom dokumentacijom (COC obrazac na koji će biti primenjen pregled ovlašćene laboratorije – ispitivanje saobraznosti vozila sa homologacionom dokumentacijom, homologaciona dokumentacija proizvođača, plaćena taksa u iznosu - 14.210,00RSD).

Nakon ovoga, vozilo odlazi u ovlašćenu laboratoriju koja vrši pregled odnosno ispitivanje saobraznosti vozila sa dostavljenom homologacionom dokumentacijom u skladu sa trenutnom regulativom u Republici Srbiji. Potom, ukoliko je sve u redu, laboratorija sačinjava “izveštaj o izvršenoj kontroli saobraznosti dokumentacije i vozila sa homologovanim tipom vozila” i dostavlja ga Agenciji za bezbednost saobraćaja.

Ovu proceduru mora proći svaki novi tip električnog vozila, pri čemu je trošak pomenutog izveštaja laboratorije 83.160 dinara. Po primanju izveštaja iz laboratorije, Agencija za bezbednost saobraćaja sačinjava potvrdu na osnovu koje uvoznik može da uradi uvozno carinjenje vozila. Prilikom uvoznog carinjenja vozila uvoznik preko ovlašćenog špeditera podnosi odgovarajuću dokumentaciju na onovu koje će se izvršiti uvozno carinjenje vozila, a po završetku uvoznik će u zakonskom roku platiti odgovarajuće carinske dažbine.

Kako se sve to reflektuje na kupca?

Teži deo puta ulaska električnog automobile u našu zemlju do sada je završen. Dalje, kupovina I registracija ne razlikuju se od iste procedure kod automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Dakle, nakon što se obavi kupoprodaja električnog automobila od prodavca kupac dobija sledeća dokumenta:

- fakturu odnosno račun,

- izjavu o načinu prispeća vozila u državu,

- jedinstvenu carinsku deklaraciju i ostalu prateću carinsku dokumentaciju,

- izvod iz APR-a prodavca,

- registracioni list.

Sa ovim dokumentima, odlazi se lično ili posredstvom neke od agencija za registraciju u SUP, gde se proces registracije najnormalnije nastavlja. Prva registracija, u zavisnosti od opštine u kojoj se električni automobil registruje, košta oko 29.000 dinara, dok je sledeća registracija oko 5.500 dinara jeftinija. Osiguranje ovakvog vozila potpuno je isto kao i kod drugih automobila.

Kao što to obično biva, mit koji neko uporno plasira u srpsku javnost o nemogućnosti registracije električnih vozila nije tačan. Automobil na električni pogon sasvim je moguće registrovati, bez ikakvih problema.

Ostaje ipak nejasno, zašto veći troškovi za uvoznika za uvoz električnih automobila (plaćanje pomenute takse i izveštaja laboratorije staje oko 100.000 dinara po modelu – ne za svaku jedinicu zasebno, već za tip vozila).

I da za kraj odgovorimo na još jedno često pitanje. Da li se Tesla može registrovati u Srbiji? Može, ukoliko uvoznik prođe gore opisanu proceduru.

Preuzeto sa: Vrelegume.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Sajam.rs



čitanja : 11358



Komentari

Registracija 29.000, laborotorija 83.000 pre toga. 29.000 pa 23.500. U CH 50 franaka i to ne da je subvencija pa zato, vec auto jednostavno ne zagadjuje, platis bukvalno saobracajnu. A, ova u Srb laborotorija sacinjava neki tamo izvestaj za 83.000 dinara, rekli 'ej pa ovo je Zoe, nema nista za raditi ovde, 83.000 dinara molim'. Sto se registracije tice, dranje, nisam znao da je u Srbiji tako lepo i bogato kada ljudi placaju toliko registracije ovoga pa i svega ostalog.

Autor dusan 12 Jul 2017, 10:18

"Prva registracija, u zavisnosti od opštine u kojoj se električni automobil registruje, košta oko 29.000 dinara, "

Znači, manje košta "prva registracija" za bilo koji nov automobil sa 1,6 dizelom ...

Autor moron 12 Jul 2017, 11:39

Apsurd.Kod nas se kaznjava onaj koji vozi eko vozilo.

Autor Renault Terminator 12 Jul 2017, 18:33

Lik kod nas platio BMW i3 45.000 eur, da bi se vozio "za džabe", kako on kaže. Juri punjače po gradu pa planira da odsedi u kafiću blizu punjača, dok se auto ne napuni... Za pola para mogao je da kupi premijum gradski auto, i za 5.000 eur dizela da se vozi 4 godine po gradu. Kaže, auto je odličan, ali nije to još za zemlju Srbiju.

Autor Jimmy 12 Jul 2017, 18:46

Mene zanima po kojim to parametrima se registruje el.vozilo.
Da li samo isključiti porez na upotrebu ili ?
Mada, da je tako onda bi bilo jeftinije nego za 1,6d koji moron pomenu.
Ne može se izračunati, po kalkulatrou koliko ispadne za Teslu, i3, Zoe, Leaf ili već.
Da li plaćaju ostale namete kao za obična kola, tipa komunalne, ekološkte takse itd.
Da li može da se ode u bilo koju stanicu da se registruje, tehnički.
Mislim da kod nas ne ide obična procedura prilikom registracije, već neka kompleksnija, ft1p itd.

Autor P1 12 Jul 2017, 19:26

Jeftinije je voziti Grand Cherokee nego ovo. Mađari uradili istraživanje i BMW X5 električni, počinje da se isplaćuje nakon 21 godine.

Autor Stig 12 Jul 2017, 22:16

Ja ne znam koji auto se isplati...

Autor NoName 12 Jul 2017, 23:48

Kakva je ovog trenutka procedura ne mogu reci, ali sam licno vratio elektricni automobil nazad jer ga pre oko 2 godine nisam uspeo uvesti zbog birokratije.

Ovakva pisanja ne sluze nicemu drugom vec da obmanu one koji nameravaju uvesti polovno elektricno vozilo.
U Sbiji je to nemoguce izvesti na ljudski i normalan nacin.
Agenciju za bezbednost treba ukinuti jer se zaposleni ne razumeju u posao za koji su placeni.

Autor Vojvoda 13 Jul 2017, 23:15

Pretpostavljalo se da ce se smenom Bozovica nesto poboljsati, ali se nista pozitivno nije desilo.

Ocigledno da smene direktora ne mogu dovesti do rezultata i zato Agenciju za bezbednost treba momentalno ukinuti.

Autor Vojvoda 13 Jul 2017, 23:25

Tesla ne moze da se registruje u Srbiji sve dok Tesla zvanicno ne dodje u Srbiju da posluje jer privatan uvoznik nema pristup dokumentaciji. Znaci zakljucak je Tesla ne moze da se registruje u Srbiji.

Tako isto u teoriji moze da se uradi homologacija za Americki automobil I da se isti registruje ali u praksi je to nemoguce jer od vas traze EUR papire, ne priznaju EPA papire ili bilo koji drugi document iz SAD. Realnost govori da homologaciju morate da uradite negde u EU pa tek onda da ga uvezete u Srbiju da bi nasi samo imali uvid u EURO papirologiju da lupe pecat I uzmu pare.

Homologacija automobila u Srbiji je prevara jer se uopste time ni ne bavi

Autor Mix 01 Avg 2017, 04:07