Startovali 56. Salon automobila i 17. Sajam motocikala

Ovogodišnju manifestaciju, koja se održava pod sloganom „Vožnja koja se ne propušta“, svečano je i zvanično proglasio otvorenom Andrija Kostić, veoma mladi vozač Formule 4, koji je nedavno pristupio nemačkom timu u vlasništvu porodice Šumaher.
U svom kratkom obraćanju zahvalio se Beogradskom sajmu koji ga je pozvao da otvori „jedan od 11 najvećih i najpriznatijih sajmova ove vrste na svetu“.
„Ovo je veliko zadovoljstvo, a moj cilj će biti da za par godina ovde vidite i moj bolid Formule 1“, rekao je on.
I Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, podsetila je da je ovaj Salon jedan od 11 najvećih međunarodnih salona u svetu i jedan od samo tri međunarodna salona u Evropi.
„Ove godine je vidno bogatija ponuda modela, što je rezultat bolje nego ranije situacije u vezi sa isporukom vozila, a značajno je poboljšana i dostupnost vozila. Očekujemo i bolje finansijske uslove za kupovinu vozila, povoljnije bankarske kamate itd.
Čak 105 automobilskih brendova predstaviće skoro 180 noviteta. Ovo je istorijska brojka za Međunarodni salon automobila u Beogradu, i po broju izlagača i po broju premijera. Čak 51 automobilski brend premijerno će predstaviti 80 modela. Dvanaest brendova lakih privrednih vozila predstaviće 27 premijera. Četrdeset dva moto i ATV brenda – 72 premijere.
„Najskuplji automobil uvoznika je Maserati GT2 stradale – 480.000 evra, a najpovoljniji automobil na sajmu je Dačija sandero stepvej -14.990 evra“, podsetila je Đurđević.
„Očekujemo da ove godine najveću pažnju privuku izlagači sa azijskog područja, pre svih BYD. U poređenju sa prethodnim salonom automobila, kada su bila svega tri kineska izlagača, ove godine ih imamo čak 20.
U centru pažnje su i dalje električna vozila, a među njima ističemo Fijat Grande Panda, koji je izuzetno značajan ne samo za našu privredu nego i za približavanje električnih vozila našem tržištu, a time i evropskim standardima.“
Đurđević je naglasila da su i dalje dve ključne teme u delovanju Asocijacije zalaganje za bolju infrastrukturu za električan vozila i za restriktivniji uvoz polovnih automobila.
Fračesko Maši, predsednik Izvršnog odbora DDOR osiguranja Novi Sad, rekao je da mu je “zadovoljstvo što predstavlja DDOR, generalnog sponzora Beogradskog sajma automobila punih jedanaest godina”.
“U svetlu postojeće zabrinutosti i povećane neizvesnosti kada je u pitanju trenutno stanje u automobilskoj industriji, koja prolazi kroz još jedan težak period izazvan sumornim ekonomskim prognozama, kao i destabilizujućim uticajem fundamentalnih promena u poimanju održive mobilnosti, a u vezi sa tranzicijom ka novim modelima mobilnosti, želeo bih da naglasim našu posvećenost pružanju podrške automobilskom sektoru i lokalnoj privredi i odlučnost da damo svoj doprinos u pokretanju daljeg razvoja zemlje. Podrazumeva se da ovakav pristup dodatno dobija na značaju ako imamo u vidu činjenicu da neusaglašeno donošenje politika na globalnom nivou deluje uznemirujuće na investitore, dok dinamika najava i uvođenja tarifa unosi nespokoj na tržišta”, rekao je on.
Naglasio je da i “pored toga, bezbednost u saobraćaju ostaje jedna od gorućih tema u središtu politika mobilnosti Evropske unije koje obuhvataju i takozvanu ‘Viziju nula’, čiji je cilj smanjenje broja stradalih i teško povređenih u saobraćajnim nezgodama na nula do 2050. godine, dok istovremeno predstavlja i ideju vodilju našeg prisustva na ovogodišnjem Sajmu automobila. Uprkos tome što i dalje ne posedujemo precizne podatke za 2024. godinu u celosti, preliminarne brojke koje se odnose na prvih šest meseci prethodne godine ukazuju na to da je broj smrtnih ishoda na putevima širom Evropske unije suštinski ostao nepromenjen u poređenju sa istim periodom 2023. godine, te je neizvesno ostvarenje cilja Evropske unije da se broj smrtnih ishoda saobraćajnih nezgoda prepolovi do 2030. godine.”
“Najzad, želeo bih da vas podsetim da DDOR ove godine obeležava izuzetno značajan jubilej, tačnije proslavljamo 80 godina pružanja usluga i posvećenog pristupa zadovoljavanju potreba korisnika osiguranja, pod sloganom ’80 godina posvećenosti. Jedna kompanija. Jedan brend. Jedna kultura’. Naglasio bih da smo ponosni na našu dugogodišnju saradnju sa velikim brojem istaknutih poslovnih partnera, kao i sa vrhunskom organizacijom poput Beogradskog sajma.”
Izložbeni prostor je ove godine u izvesnoj meri “redizajniran”, pa je, u susret pojačanom interesovanju novih brendova, koji prvi put učestvuju na ovom sajmu, delimično promenjen i format manifestacije, a otvoreni su i novi izložbeni prostori za predstavljanje novih brendova – hale 2A i 2B.
Tako će se u “premium” hali 3 naći brendovi kao što su BMW, Mini, Maserati, Audi i Porsche. U ovom segmentu, možda i najinteresantnijem za posetioce, ljubitelji automobila uživaće u izložbi ekskluzivnih, luksuznih i sportskih modela, superautomobila prestižnih proizvođača, koji impresioniraju svojom snagom, aerodinamičnim linijama i vrhunskom tehnologijom, često prilagođenih individualnim potrebama kupaca, sa besprekornim enterijerima i najsavremenijim multimedijalnim sistemima.
U najvećoj, centralnoj hali 1, smestiće se velikani kao što su VW, Nissan, Škoda, MG, Subaru, Seat, Cupra, Honda, Toyota, Opel, Peugeot, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Citroen, Chery, Ford, Hyundai, Renault, Dacia, Mazda, Kia, Volvo, Geely i Link & Co.
Na štandu SAT Media Group u hali 1 najveća atrakcija biće Bugatti Chiron, najskuplji automobil koji je ikada izložen pod kupolama Beogradskog sajma. Proizveden je u samo 500 primeraka, pa je i jedan od najekskluzivnijih.
Hala 2A pod svoju kupolu primiće novajlije Ineos, KGM (ex SSang Yong), BYD Auto, BAIC, SWM, JAC, Cenntro, Avantier, Seres, N-moto, Jmev i Chery EV, a hala 2B nove brendove – Foton Motors, Dongfeng, Victory, Baw, Dayun i Yudo.
U hali 3A naći će se “samo” LCV program: Isuzu, Farizon, Toyota professional, Renault, Dacia i Fiat professional.
Zaljubljenike u automobile i motocikle, ali i onaj stručniji deo gostiju i javnosti, očekuje i širok spektar dodatnih informativnih, edukativno-obrazovnih, zabavnih, takmičarskih i nagradnih sadržaja.
Tako je sreda, 19. mart, dan pre zvaničnog početka manifestacije, bila rezervisana za takođe tradicionalni “Press Day”, namenjen isključivo medijskim profesionalcima u oblasti auto-moto industrije i za pres-konferencije izlagača.
Petak 21. mart je planiran za “Family day”, porodični dan koji ide u susret posetiocima koji bi da ovaj sajam obiđu porodično i po privilegovanim cenama. Cena ulaznice je 1.400 dinara.
Parada oldtajmera “Memorijal princa Tomislava Karađorđevića” biće održan u nedelju 23. marta.
U ponedeljak 24. marta, sledi izbor za “Miss Salona automobila”, što je za mnoge ključni događaj ove sajamske manifestacije koji se jednostavno ne propušta.
Tokom sajma, biće proglašen i “automobil godine” u Srbiji za 2025. godinu, u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije.
Proglašenje “najboljih u autoindustriji”, u organizaciji Automobilskog foruma, planirano je za utorak, 25. marta, u 18 časova.
NAVAK, Nacionalna vozačka akademija, organizovaće u atrijumu Beogradskog sajma svakodnevne treninge bezbedne vožnje.
SERVISNE INFORMACIJE
Radno vreme Salona automobila i sajma “Motopassion”:
Od 20. do 25. marta od 10 do 20 časova. 26. marta od 10 do 19 časova.
Cene ulaznica i parkinga:
Cena pojedinačne ulaznice 700 dinara, grupne 500, za organizovane posete studenata i đaka 400 dinara. Cena porodične karte (Family day) je 1.400 dinara.
Cena parkinga za automobile u krugu Sajma 200 din/h.
Saopštenje Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova:
Otvoren 56. Međunarodni sajam automobila u Beogradu
U Beogradu je danas svečano otvoren 56.Međunarodni sajam automobila koji je jedan od jedanaest najvećih međunarodnih sajmova automobila u svetu ove godine, i jedan od svega tri najveća međunarodna sajma automobila u Evropi. Takođe, otvoren je 17. Međunarodni sajam motocikala, skutera, kvadova i prateće opreme "Motopassion".

Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova tom prilikom je svečano otvorila sajam i istakla:
"Na ovogodišnjem sajmu je prisutan rekordan broj brendova i premijera otkada sajam postoji. Ove godine izlaže čak 105 brendova uz 180 premijerno prikazanih modela i to:
51 automobilski brend uz premijerno predstavljanje 80 modela;
12 brendova lakih privrednih vozila uz premijerno predstavljanje 27 premijera;
43 moto & ATV Brend uz premijerno predstavljanje 72 premijere
U odnosu na prethodni sajam, kada smo imali izazove sa dostupnošću vozila i dužim rokovima isporuke, ove godine situacije je značajno bolja. Takođe očekuje se i bolja ponuda finansijskih uslova za kupovinu vozila - niže kamatne stope i bolje pogodnosti banaka."

Ono što je uvek atraktivna informacija jesu najviša i najniža cena izloženih automobila. Najskuplji je Maserati od 480800 EUR a najpovoljniji Dacia Sandero od 14990 EUR.

Pažnju ove godine naročito će privući novi igrači sa azijskog tržišta pa je tako prisutno čak dvadeset brendova sa kineskog tržišta u odnosu na prethodni međunarodni sajam, kada ih je bilo svega tri.
Važna tema ove godine su električna vozila, među kojima i prvi put na Sajmu domaći električni model Fiat Grande Panda iz Kragujevca. Ovaj model proizveden kod nas pored toga što je značajan za privredu, podići će vidljivost i značaj teme elektrifikacije.

“Razvoj ekosistema za elektrifikovana vozila je jedan od najvećih zajedničkih ciljeva. To podrazumeva, širenje mreže javnih punjača, planiranje reciklažnih centara za dotrajale baterije, uvećanje iznosa budžeta za subvencije, uvođenje ne-finansijskih subvencija. To su oblasti u okviru kojih moramo delovati zajedno i odnosi se i na regulatore, privatne kompanije, uvoznike, udruženja.
Još jedna značajna tema jeste - regulisanje tržišta polovnih vozila. Kod nas ovo tržište je i dalje pet puta veće od tržišta novih. U 2024. godini uvezeno je čak 135.000 polovnih vozila, od čega skoro polovina sa EURO 3 i EURO 4 motorima, koji su označeni kao najveći izazovi kada je u pitanju čistiji vazduh i zaštita životne sredine. Zato je koordinisani pristup ovom pitanju neophodan. To je društvena odgovornost na duže staze koja zavisi od nas” zaključila je svoje obraćanje Aleksandra Đurđević.
Fotografije: Anđelko Vasiljević
Video prilozi: (Vrele Gume, Euronews Serbia, Auto tragač, Alpha Adrenaline):