home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Još jedna istorijska ikona svetskog reli šampionata mogla bi uskoro da pronađe novog vlasnika. U istoriji "kraljice automobilizma" nemački Audi je odigrao ogromnu ulogu - početkom 80-ih godina prošlog veka marka je u svetski šampionat uvela pogon na sva četiri točka i suprotstavila ga pogonu na zadnje točkove. Sve ostalo je, kako kaže otrcana fraza, istorija.

Quattro pogon je postao norma u svetskom reliju, posebno nakon penzionisanja grupe B i dolaska automobila grupe A na svetsku scenu. Jedan od primeraka slavne Audijeve reli ergele će uskoro pokušati da pronađe novog vlasnika (aukcija će se u organizaciji kuće Bonhams održati 21. marta).

Reč je o Audiju Quattro A1, proizvedenom u prvom tromesečju 1982. godine. Šasiju broj "900012" je koristio finski as Hannu Mikkola; automobil je debitovao na Monte Karlo reliju 1982. godine, tada još pripremljen po pravilima grupe 4. Mikkola je osvojio drugo mesto iza Waltera Rohrla u Opel Asconi. U istom automobilu Mikkola je nastupio i u Švedskoj, gde osvaja 16. mesto. Automobil je nakon toga postao trening vozilo do 1983. kada je usklađen sa pravilima grupe B i prodat. Odlazi u Finsku gde u njemu nekoliko godina nastupa bivši Saabov fabrički vozač, Antero Laine. Krajem 1983. nastupa na RAC reliju u Velikoj Britaniji, a 1984. i 1985. ovaj Audi osvaja prvenstvo Finske.

Tokom druge polovine 80-ih godina menja vlasnike i dodaje nove pobede u reliju i u trkama na ledu sve do 1991. godine, kada ga kupuje kolekcionar Anders Carlsson, poznati Audijev "sakupljač" u Švedskoj. Bogatu takmičarsku karijeru šasija 900012 time završava i automobil odlazi u pentiju u muzeju.

Sadašnji vlasnik je automobil podvrgao Audijevoj inspekciji, koja je potvrdila da je reč o originalnom primerku. U gornjem "delu" motora je obavljen temeljit remont, a prodavac kaže da je isto potrebno učiniti i sa donjim, pre nego se isti ponovo bude mogao koristiti u trkama. Automobil je trenutno registrovan kao istorijsko vozilo.

Očekuje se da će ovaj komad reli istorije postići cenu od 340 do 390 hiljada evra.

Izvor: Autosport.hr



čitanja : 770



Komentari